GPRS med Telia
Fra : // Ralley

Dato : 21-03-02 13:31

Hey Folkens

Hvordan skal opsætningen være hvis man skal have GPRS på sin 6310 sammen med
et Telia Abb.

// Ralley

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-02 00:56

"// Ralley" <sd8398@ehs.dk> wrote in message

> Hvordan skal opsætningen være hvis man skal have GPRS på sin 6310 sammen
>med
> et Telia Abb.

Telia, ha...

De er jo erhversfolkens mobilselvskab.. Men jeg mener de slet ikke har noget
GPRS net... De har jo dårlignok et gsm 1800 netværk, der bare dækker lidt
tæt.

Fra : // Ralley

Dato : 23-03-02 02:20

Jeg ved ikke hvad du hentyder til men jeg har ingen problem med Telia.

Og jeg bor i Syd-Vestjylland, og her dækker det fint!

// Ralley

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-03-02 10:12

> Jeg ved ikke hvad du hentyder til men jeg har ingen problem med Telia.

jeg hentyder til, at jeg bestemt ikke mener at Telia Udbyder GPRS.

> Og jeg bor i Syd-Vestjylland, og her dækker det fint!

Deres eget net gør ivertfald ikke.

Det er da muligt via roaming. det kan godt være du ka bruge GPRS sammen med
Roaming på Sonofon

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-03-02 10:17

> Det er da muligt via roaming. det kan godt være du ka bruge GPRS sammen
med
> Roaming på Sonofon

http://dk.news.yahoo.com/020107/88/rlzq.html

Roaming på GPRS i hele Norden for Telia
Af Poul Erik Kjøge - E-Pressen.dk

Aftalen får dog ringe betydning i Danmark

I løbet af den næste måned har Telia gjort klar til at mobilkunder med 2,5G
mobiltelefoner kan udnytte deres GPRS telefon, når de er i et af de andre
nordiske lande.
Med virkning fra 1. februar har Telia indgået en aftale med det norske
mobilselskab, NetCom ASA, så tjenesten og roamingadgangen gælder Norge,
Finland, Sverige og Danmark.

Aftalen får dog ikke større rækkevidde her i Danmark, da der kun er et
begrænset antal større virksomhedskunder der vil have GPRS adgang via Telia.

Telia kommer også med et særtilbud til sine kunder, nemlig at de kan benytte
roamingfunktionen ved besøg i et andet nordisk land uden omkostning - hvis
ellers de bruger et Telia net og de har tegnet tillægstjenesten GPRS-access