TCP/IP Problem i Win2000
Fra : snippermanden

Dato : 21-03-02 13:09

Jeg har et lidt besynderligt problem med mit Windows 2000 / Cisco 677
netværk

Der er 2 Windows 2000 maskiner på mit LAN. Cisco routeren har
192.168.1.1

Når jeg kører med DHCP på routeren og undlader at indtaste DNS adresser
på klienterne fungerer det hele perfekt.

Hvis jeg disabler DHCP på routeren og giver mine to PC'er faste IP
adresser f.eks. 192.168.1.2 sub 255.255.255.0 samt sætter default
gateway til 192.168.1.1 og indsætter min ISP's DNS servere så er der
ingen net forbindelse efter maskinen har bootet. Hvis jeg derefter går
ind og laver en rettelse i TCP/IP indstillingerne og siger ok - så
virker nettet igen - det virker som om en vilkårlig rettelse i TCP/IP
indstillingerne på klienten får det til at fungere igen.

Jeg har prøvet lidt af hvert og er nu på bar bund

http://www.kandu.dk/

Fra : Snippermanden

Dato : 21-03-02 20:36

Jeg kan godt pinge andre servere, men dns virker ikke

Fra : Hans

Dato : 22-03-02 04:33

"snippermanden" <snippermanden.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indstillingerne på klienten får det til at fungere igen.
>
> Jeg har prøvet lidt af hvert og er nu på bar bund

Det virker på mig som om der er gået "bonzai" i din router.

Har du prøvet at reboote routeren, eller at gå på din ISP's routerservice
hjemmeside for at sætte routeren op til standardkonfiguration?

mvh
Hans