sende post med php
Fra : Kim K

Dato : 21-03-02 12:11

Hej
jeg er nybegynder i php, startede igår
anyway jeg har lavet en afstemningsside
http://www.groenjord.dk/~v1615a/skema.html den er midlertidig

Nu har jeg så fundet ud af at det kræver et mindre asp eller php program.
Nogen som gider hjælpe mig med det? pleaaaaassssse )))) og så maile mig
filen. skemaet skal sendes til projekt@indbakke.dk

Hvis i lyster må i gerne røbe hemmeligheden, da jeg ikke helt kan forstå den
infomtaion jeg har fundet på nettet. Altså jeg ville værdsætte at få lov at
se koden til filen som vide hvilkt program I har brugt til at genere den
med.

mvh Kim

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 21-03-02 13:18

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Kim K" <5th@ofir.dk>
mumbled in news:1016709092.568551@kalvebod.groenjord.dk:
> jeg er nybegynder i php, startede igår
> anyway jeg har lavet en afstemningsside
> http://www.groenjord.dk/~v1615a/skema.html den er midlertidig

OK!

> Nu har jeg så fundet ud af at det kræver et mindre asp eller php
> program. Nogen som gider hjælpe mig med det? pleaaaaassssse ))))
> og så maile mig filen. skemaet skal sendes til projekt@indbakke.dk

Øh! Ja. Det er normalt noget vi bliver betalt for og hvad skal så
det program gøre?

> [...]
> forstå den infomtaion jeg har fundet på nettet. Altså jeg ville
> værdsætte at få lov at se koden til filen som vide hvilkt program I

PHP-kode bliver højst sandsynlig lavet i een eller anden form for
editor - notepad incl.!

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Kim K

Dato : 21-03-02 13:28

> Øh! Ja. Det er normalt noget vi bliver betalt for og hvad skal så
> det program gøre?
Det tror jeg gerne, men jeg er jo bare en fattig studerende*snøft*
Det skal bare sørge for, at sende det udfyldte skema til min postadresse.

> PHP-kode bliver højst sandsynlig lavet i een eller anden form for
> editor - notepad incl.!
Hmm jeg troede at man skulle have et eller andet smart program

I skal være velkomne til at vise (den fulde)php kode her, så kan jeg selv
snippe den ned i notepad og døbe filen

mvh Kim

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-03-02 14:09

Kim K skrev:

> Det tror jeg gerne, men jeg er jo bare en fattig studerende*snøft*

Pointen er sådan set, at det her ikke er nogen "bestil et færdigt
program"-gruppe. Meningen er, at man selv går i gang med det script,
man skal bruge. Hvis man så løber ind i problemer, så...

1. tjekker man manualen,
2. tjekker manualen igen,
3. søger på Google, groups.google.com eller andre steder efter en
løsning

Kan man stadig ikke få det til at virke, så spørger man her.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Kim K

Dato : 21-03-02 15:05

Det synspunkt kan jeg udmærket forstå. Jeg havde bare håbet på at der var en
person med lidt tid tilovers.
desuden havde jeg også byttet lidt rundt på dine rækkefølge. 1&2 sprunget
over da jeg ingen manual har og ingen tid har til at læse i den nu, 3 havde
jeg forsøgt forsøgt og forsøgt uden held. 4 havde jeg tilføjet som hed hjælp
fra nyhedsgruppen.

Jeg beklager meget den eventuelle smerte jeg har kostet jer venner.

Nu har jeg sådan til dels fundet en løsning, da jeg fandt et sted jeg kunne
downloade de filer jeg søgte. Desværre så funker det slet ikke, da det bare
går i ged et eller andet sted- men det er jo min hovedpine.

fortsat go' dag

mvh Kim K

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-03-02 16:58

http://dk.php.net/manual/

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Ulrik Kold

Dato : 22-03-02 00:00

Kim K wrote:
> Jeg beklager meget den eventuelle smerte jeg har kostet jer venner.

Nu ikke så sortsynet. No harm done, yet.

> [...]
> jeg kunne downloade de filer jeg søgte. Desværre så funker det slet
> ikke, da det bare går i ged et eller andet sted- men det er jo min

Jamen, så er det jo nu du så skal spørge her. Lad os da se den kode, og
fortæl os hvor du tror fejlen er.

Dit problem lyder ikke så stort endda, efter hvad jeg lige kunne læse i
et tidligere indlæg.
..kold
--
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. -|- www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! -|- mig@ulrikkold.dk

Fra : Kim K

Dato : 22-03-02 11:56

Hej Ulrik

Koden kan du se 3 oplæg længere oppe.

Det jeg vil er at lave en fil som sørgen for at sende mig dataene fra et
udfyldt spørggeskema, som du kan se linket til længere oppe.
Jeg vil dog have brugelige data, som derfor vil jeg undgå at den samme
person indsender mange svar.

Det problem havde jeg tænkt på at kunne løses hvis man gribbede hans ip ind
i den mail, jeg modtager med dataene, når en person har afsendt sit
spørgeskema.

Svarene skal altså bare sendes til min mail og ikke bruges på selve siden.

mvh Kim

Fra : -Martin-

Dato : 22-03-02 21:38

On Thu, 21 Mar 2002 12:11:22 +0100, "Kim K" <5th@ofir.dk> wrote:

> [...]
>se koden til filen som vide hvilkt program I har brugt til at genere den

www.php.net/mail

Læs, Lær og FORSTÅ