Orange - ingen nyhedsgrupper
Fra : Tine Müller

Dato : 21-03-02 10:36

Jeg har ikke haft mulighed for at bruge ovenstående i næsten en uge og
har prøvet at kontakte supporten, men har stadigvæk ikke fået svar. Er
der nogen der ved noget om hvad problemet er og hvornår de regner med
at det er løst? Jeg bruger ADSL

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Klitgaard

Dato : 21-03-02 10:42

"Tine Müller" <tinem@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har prøvet at kontakte supporten, men har stadigvæk ikke fået svar. Er
> der nogen der ved noget om hvad problemet er og hvornår de regner med

www.newz.dk står der at Orange simpelthen har glemt at betale deres
licenspenge

--
....Klitgaard

Fra : Simon Skals

Dato : 21-03-02 14:53

It seems Klitgaard wrote:
>På www.newz.dk står der at Orange simpelthen har glemt at betale deres
>licenspenge

Endnu en seriøs artikel på newz.dk med kildehenvisning,
uddybning, kommentarer, osv.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Las Olsen

Dato : 21-03-02 16:57

"Tine Müller" <tinem@email.dk> wrote in message

> [...]
> har prøvet at kontakte supporten, men har stadigvæk ikke fået svar. Er
> der nogen der ved noget om hvad problemet er og hvornår de regner med

Jeg har heller ikke kunnet få adgang til nyhedsgrupperne siden fredag
aften,
hvor de havde et langvarigt totalnedbrud (indtil lørdag eftermiddag).
Jeg fik en mail i går - de var kun tre dage om at svare på min
henvendelse, hvilket er noget nær rekord. I den stod der:

"Tak for din henvendelse.

Vores newsservere er i øjeblikket ude af drift på grund af en teknisk
fejl. Vores teknikere arbejder på at løse dette problem. vi beklager
mange
gange for fejlen."

Support aner ikke, hvornår det er oppe igen. Men det skulle ikke undre
mig om de lyver - det er sket før. Og hvor lang tid kan det tage at
reparere/udskifte en defekt server?

vh
Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-03-02 17:37

"Las Olsen" <lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvor lang tid kan det tage at
> reparere/udskifte en defekt server?

Månedsvis i nogle tilfælde. Det er afhængig af redundans og beredskab.
(man har ikke altid en ekstra stående i kælderen)

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Allan Riise

Dato : 21-03-02 22:30

Martin Højriis Kristensen skrev i en meddelelse

> Månedsvis i nogle tilfælde. Det er afhængig af redundans og beredskab.
> (man har ikke altid en ekstra stående i kælderen)

Så skal man ikke være internet udbyder. Kunne du forestille dig at den
maler der skal male din stue stopper fordi at han er løbet tør for
maling, sige, " det må du sgu undskylde, men jeg får først ny maling til
d.1'ste!"
Nej, den dutter ikke, man skal ikke slå større brød op end man kan bage,
kan de ikke overholde de krav der er for at være udbyder så burde de
slet ikke være startet. Men det ordner sig nok af sig selv. Inden der er
gået 1 år er de ude af billedet, hvis de da ikke upper sig..
_________________________________________ Allan Riise ICQ#:55853098
--- Det er af fulde børn, man skal høre sandheden ! --

Fra : Simon Skals

Dato : 21-03-02 23:04

It seems Allan Riise wrote:
> [...]
>maler der skal male din stue stopper fordi at han er løbet tør for
>maling, sige, " det må du sgu undskylde, men jeg får først ny maling til

Det kalder jeg sgu en meningsfyldt analogi.

Og så skal jeg i øvrigt lade min mening om Oranges newsservice
være usagt.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 22-03-02 00:24

"Simon" == Simon Skals <spam@gid.dk> writes:

> Det kalder jeg sgu en meningsfyldt analogi.

Det er nu så som så ...

Hvis man nu kun har lyst til at betale for en discount maler, kan man
ikke forvente andet.

> Og så skal jeg i øvrigt lade min mening om Oranges newsservice
> være usagt.

Ikke at jeg har tænkt mig at hænge Orange specielt ud for at være en
discount ISP, faktisk er stort set alle private netopkoblinger, uanset
om det er DSL eller Dial-Up, at sammenligne med en plasticdims der er
købt i Bilka.

Sådan er det bare, når alle privatkunderne nu engang ikke vil betale
mere end 10% af den pris en professionel service koster. De har heller
ikke noget at bruge den til; det er ikke ens levebrød der er afhængig
af om der kommer news eller ej.

Hvis det var, burde man nok gøre sig klart hvad support koster -
f. eks. sidder jeg lige nu på standby på mit firmas hotline. Vi har
24-timers support på en række unix-installationer rundt om i verden,
ca. 350 stykker. Det er ikke på hver vagt telefonen ringer, men når
den gør skal den jo tages. Men pengene til min og mine kollegaers løn
skal jo komme et sted fra, så når der endelig er bud efter os, bliver
taxameteret sat igang på den store klinge.

Og kunderne? De er fuldstændigt ligeglade - for dem er det vigtigste
at komme igang så hurtigt som muligt. Og når man alligevel skal betal
løn til 100 mennesker der står og venter, er det en rimelig god
forretning at betale for support her & nu.

For os andre der benytter et produkt til rekreative formål, er der
ikke den samme økonomi i at have service på 24-timers standby, det er
f. eks. derfor der stadig er folk der ringer til en telefonsupport,
selvom de kommer ind som nr. 20 i telefonkøen.

Der er bare nogen der ikke vil indse at det er sådan verden hænger
sammen. Og det er egnetlig synd for de udbydere der har strikket et
produkt sammen som almindelige dødelige kan betale for.

Så ... Hold op med at brokke jer, sluk for computeren, hvis der ikke
er hul ud i den store verden, og brug tiden på at gå rundt med bare
tæer på en langhåret græsplæne - i lever længere på den konto end på
at formulere mavesure indlæg.

--
/Wegge

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 22-03-02 01:19

Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk> wrote 22 Mar 2002 00:24:05
+0100 :

> [...]
>er hul ud i den store verden, og brug tiden på at gå rundt med bare
>tæer på en langhåret græsplæne - i lever længere på den konto end på

Well spoken!

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-03-02 07:43

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maler der skal male din stue stopper fordi at han er løbet tør for
> maling, sige, " det må du sgu undskylde, men jeg får først ny maling

Maleren kan forudse at løbe tør for maling efter x opgaver
Men det giver ikke altid mening at forudse samtlige situationer man kan
komme ud for som internet-udbyder.
Lad os antage at en ISP's hostingcenter brænder ned til grunden. Det er
meget meget usandsynligt, men ikke umuligt.
Netop fordi det er meget usandsynligt har man næppe forberedt en sådan
situation. Det ville jo kræve at man havde en komplet kopi af alt
stående og lave ingenting et sted.
Så i den situation kan det tage månedsvis at få komplet drift i gang
igen.
Ergo, lange nedetider kan forekomme hvis situationer, som det statistisk
set ikke har kunnet svare sig at gardere sig imod, opstår.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : UlleDulle

Dato : 22-03-02 23:28

On Thu, 21 Mar 2002 22:29:32 +0100, "Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk>
wrote:

>Så skal man ikke være internet udbyder.

Du er vist ikke klar over, hvad en newsserver koster. Det er jo ikke
bare en lille snottet computer til 10.000, der står og servicerer alle
brugerne. En rimelig newsserver koster nemt 500.000.

Nævn mig lige en alm. maler, der har maling for en halv mill på lager.

Mvh UlleDulle

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 29-03-02 11:15

In article <djan9uc5t0i5g5mvtckjonitb0ona7pmbs@4ax.com>,
UlleDulle claimed the following:
> [...]
> brugerne. En rimelig newsserver koster nemt 500.000.
>
> Nævn mig lige en alm. maler, der har maling for en halv mill på lager.

En malerforretning med 1200 ansatte ville sandsynligvis have for 500.000
kroner maling på lager.

--
Anders Vind Ebbesen
Når man skal score i dag, skal man ikke komme med blomster, men med en 128MB

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-03-02 12:35

"Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse
> En malerforretning med 1200 ansatte ville sandsynligvis have for
500.000
> kroner maling på lager.

Af alle farver?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 30-03-02 00:24

In article <3ca4515d$0$58898$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Martin Højriis Kristensen claimed the following:
> "Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse
> 500.000
>
> Af alle farver?

Nej, men ting der kunne blandes op/modificeres til at være brugbar til en
række opgaver.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-03-02 01:00

> Nej, men ting der kunne blandes op/modificeres til at være brugbar til
en
> række opgaver.

Newsservere er ikke noget der kan bruges til en række opgaver...

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 30-03-02 23:46

In article <3ca4fff1$0$58876$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Martin Højriis Kristensen claimed the following:
> "Anders Vind Ebbesen" <spam@boomer.dk> skrev i en meddelelse
> en
>
> Newsservere er ikke noget der kan bruges til en række opgaver...

Et godt bundkort, nogle gode harddiske, noget godt RAM, et godt netkort kan
bruges til en række opgaver. Vi snakker jo ikke om et newssetup TDC-style, men
om en enkelt eller 2 kraftige desktop maskiner (med det begrænsede bekendtskab
jeg har til Orange's newsserver, vil jeg tro at det er noget i den stil).

Tingene skal naturligvis sættes sammen til den konkrete opgave, ligesom man
også skal have blandet malingen til den rigtige farve.

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 31-03-02 00:08

On Sat, 30 Mar 2002 22:45:59 +0000 (UTC), Anders Vind Ebbesen wrote:

> [...]
> jeg har til Orange's newsserver, vil jeg tro at det er noget i den stil).

Du kan have ret - Orange bruger så vidt jeg husker Typhoon[1].

Hvorvidt det er på Intel eller SPARC-baseret hardware, ved jeg ikke.

[1] Fås til solaris og linux - muligvis andre.
--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."