Folketællinger i Salt Lake City
Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 21-03-02 09:23

Jeg har hørt fra flere sider, at LDS kirken i Salt Lake City, Utah
skulle ligge inde med mikrofilm af de fleste danske folketællinger,
deriblandt FT-1880.

Jeg har været på jagt på http://www.familysearch.org/, kigget i alle
krogene og kan kun finde spredte spor af nogle FT fra 1845 og 1860 og
ikke meget andet.

Der er sikkert et register et eller andet sted, hvor man kan få et
overblik over, hvad der findes af den slags ting, men jeg kan søreme
ikke finde det.

Er der nogen i gruppen, som har et godt bud, evt. et URL ?

Med venlig hilsen,
Ejvind Vestergaard

Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-03-02 16:01

Ejvind Vestergaard <vestergaard@canada.com> skrev Thu, 21 Mar 2002
03:23:11 -0500

> [...]
>
>Der er sikkert et register et eller andet sted, hvor man kan få et
>overblik over, hvad der findes af den slags ting, men jeg kan søreme

http://www.familysearch.org/Eng/Library/FHLC/frameset_fhlc.asp

Vælg "Place search" og indtast navnet på et amt, så kan du klikke dig
videre derfra.

Men bemærk at der her er tale om mikrofilm, som kan bestilles hjem til
gennemsyn på LDS-centrene - altså ikke ting der er tilgængelige on-line.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 22-03-02 02:50

On Thu, 21 Mar 2002 16:01:13 +0100, Arne Feldborg
<feldborg@haunstrup.dk> wrote:

> [...]

>Men bemærk at der her er tale om mikrofilm, som kan bestilles hjem til
>gennemsyn på LDS-centrene - altså ikke ting der er tilgængelige on-line.

Mange tusind tak.

Det er en lidt kringelkroget måde at finde tingene på, men virker fint
nok, når man først har lært fidusen.

Hvis man skriver et almindeligt bynavn eller navnet på et sogn, får
man kun kirkebøger, skifter m.v.. Skriver man derimod navnet på en
købstad eller et amt, kan man se hele molevitten, inkl.
folketællingerne.

Mvh
Ejvind Vestergaard