Tyendelov
Fra : Jørgen Berthelsen

Dato : 21-03-02 09:05

Er der nogle der ved noget om Tyendelov elle kan henvis mig til et sted hvor
jeg kan finde noget om dette emne
--
K & J Berthelsen
Degnevænget 17/1

lumbo@mail1.stofanet.dk

Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 21-03-02 12:58

"Jørgen Berthelsen" <lumbo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der ved noget om Tyendelov elle kan henvis mig til et sted
> [...]
Love og forordninger om tyende findes tilbage til 1700-tallet. Tyendeloven
af 10. maj 1854 stadfæster tyendets retslige stilling.
Fæste/skudsmålsbog/sygdom/husbondens revselsesret osv.osv.
Afløses 6. maj 1921 af medhjælperloven.
Den må kunne skaffes gennem dit lokale bibliotek. Jeg har lige prøvet
hurtigt at søge på http://www.retsinfo.dk/, men den ser ikke ud til at finde
den.

Med venlig hilsen
Jørgen Ladegaard
mail to: ladegaard@businesspartner.dk
homepage: www.businesspartner.dk

Fra : Hanne Christensen

Dato : 21-03-02 15:11

"Jørgen Ladegaard" <ladegaard@businesspartner.dk> skrev i en meddelelse news:a7ci4d$utb$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Afløses 6. maj 1921 af medhjælperloven.
> Den må kunne skaffes gennem dit lokale bibliotek. Jeg har lige prøvet

Retsinformation omhandler gældende danske love. Søgning på tyendeloven på f.eks Google gav flere henvisninger til artikler om emnet.
Venlig hilsen
Hanne