MS Windows
briani 27239
sidefil
Fra : hirikili.

Dato : 21-03-02 07:07

Hej vil det være muligt at slette sin sidefil i win xp pro uden prob. og
hvor gør man det , det er fordi jeg hele tiden får en besked om at der ikke
er mere visuel hukommelse , og jeg har prøvet alt uden resultat , så jeg
mener at dette måske er en mulighed ??????
for så at starte filen op på en frisk igen ?????
hirikili

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-03-02 23:17

"hirikili." <hirikili@bluemail.dk> wrote in message
> Hej vil det være muligt at slette sin sidefil i win xp pro uden prob. og
> hvor gør man det , det er fordi jeg hele tiden får en besked om at der
ikke

Det kan du ikke, den er låst (det er en del af PC'en virtuelle hukkommelse).

> er mere visuel hukommelse , og jeg har prøvet alt uden resultat , så jeg
> mener at dette måske er en mulighed ??????
> for så at starte filen op på en frisk igen ?????

Det er det ikke. Du skal lave filen større.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 22-03-02 01:27

Jesper G. Poulsen skrev:

> "hirikili." <hirikili@bluemail.dk> wrote in message

> Det kan du ikke, den er låst (det er en del af PC'en virtuelle
> hukkommelse).

Derfor kan den nu altså stadigvæk kobles fra hvis man skulle få behov
for det: <http://www.wol.dk/~hijklm/winxp/no_paging.gif>

Det er dog ikke anbefalelsesværdigt at slette den helt.
For nogle dage siden var der en længere tråd omhandlende sidefilen i
Win2000/XP i denne gruppe.

From: "Rasmus Ladekjær Pedersen" <ilmabg@hotmail.com>
Newsgroups: dk.edb.system.ms-windows
Subject: pagefile.sys
Date: Fri, 15 Mar 2002 18:00:09 +0100

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-03-02 11:04

> Derfor kan den nu altså stadigvæk kobles fra hvis man skulle få behov
> for det: <http://www.wol.dk/~hijklm/winxp/no_paging.gif>

Man kan koble den fra og så muligvis slette den, men man kan ikke bare
slette den...

Hvis man har et par GB RAM i maskinen, så er sidefilen ganske unødvendig,
ved almindeligt brug...

Fra : Madsen

Dato : 22-03-02 14:52

Jesper G. Poulsen skrev:

> Man kan koble den fra og så muligvis slette den, men man kan ikke
> bare slette den...

Nej, det er rigtigt.

> Hvis man har et par GB RAM i maskinen, så er sidefilen ganske
> unødvendig, ved almindeligt brug...

Som tidligere nævnt kan styresystemet ikke lave et memorydump hvis
Windows går ned, hvis der ingen sidefil findes. Desuden swapper
Windows 2000 og XP som standard en del programkode til sidefilen
selvom der er mere ægte ram at tage af. Det kan dog fixes i reg-
databasen, men selvom jeg har rigelig med ram har jeg valgt ikke
at fjerne sidefilen helt.

Madsen.

Fra : hirikili.

Dato : 22-03-02 16:41

> Nej, det er rigtigt.

jeg har prøvet at slå den fra ,men skiltet kommer stadig op med at den
mangler hukommelse, jeg har også prøvet at køre rep . prog. det hjalp
heller ikke , men hvis jeg sætter den til 5000 ram siger den ikke noget ,
men så vil den ikke lukke ned igen