MS Windows
briani 27239
Norton Ghost-2001
Fra : Bo Nielsen

Dato : 20-03-02 23:52

Hej - kan nogen hjælpe ?

Når jeg kører Ghost Boot Wizard og vælget muligheden med CD support, laver
Ghost en boot diskette, men når jeg efterfølgende vil boote fra disketten
kommer følgende fejlbesked: "non-system disk".

Kan man ikke boote fra den diskette som Ghost laver ?

Kan godt boote med en alm. opstartdiskette og så køre ghost fra den diskette
som ghost har dannet, men det er vel ikke sådan det skal virke.

Jeg kører Win ME.

Hilsen - Bo

Fra : ..::jmj::..

Dato : 21-03-02 06:35

"Bo Nielsen" <bon@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer følgende fejlbesked: "non-system disk".
>
> Kan man ikke boote fra den diskette som Ghost laver ?

Måske dumt spørgsmål, du HAR sat din PC til at boote fra diskettedrevet?

...::jmj::..

Fra : Bo Nielsen

Dato : 21-03-02 06:56

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> "Bo Nielsen" <bon@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Måske dumt spørgsmål, du HAR sat din PC til at boote fra diskettedrevet?
>
> ..::jmj::..

Jo det har jeg..

Bo

Fra : Leony

Dato : 21-03-02 09:51

> [...]

> Ghost en boot diskette, men når jeg efterfølgende vil boote fra disketten
> kommer følgende fejlbesked: "non-system disk".

I manualen til min Ghost (2002) står der, at bootdisken bliver lavet med IBM
PC DOS og det er ikke sikkert at den vil boote på alle maskiner, så mon ikke
det er tilfældet her.
Jeg plejer bare at starte med en bootdisk til win 98, der er cd-rom support
på. Selve ghost programmet kører jeg så fra harddisken, så starter det lidt
hurtigere.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Bo Nielsen

Dato : 22-03-02 06:48

> [...]
>
> mvh Leony..........Se mit casemod:
> http://home.worldonline.dk/~vinci/
> Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Tak for dit svar - Jeg har fået det til at virke ved hjælp af en normal
bootdisk.

Hilsen - Bo

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 22-03-02 19:38

"> >
> laver
> disketten

> lidt

> bootdisk.

Hej.
Jeg er lidt uvidende om emnet. Jeg har selv lavet en Backup fil med gost
2002 og den ligger på et drev for sig selv. Men hvis jeg nu skal
geninstallere den, så har jeg den opfattelse, at jeg kan bruge en almindelig
bootdiskette og derefter og derefter kører den tilbage fra Gost PE Exe. og
så bruge fra Imagenation to Partion. Er det korrekt, eller er der noget jeg
har misforstået. Jeg har ikke lige lyst til at prøve mig frem med det her.
Gunnar

Fra : Jensen

Dato : 22-03-02 23:06

Ja, det er helt korrekt. Start PC´en med en almindelig Win 98
opstartsdiskette. Indsæt herefter disketten med ghostpe.exe filen, start
Ghost-programmet med denne fil, og vælg From Image to Partition. Jeg har
gen-etableret min C-partition, hvor jeg har Windows 2000 installeret,
utallige gange på denne måde - det tar' kun 3 minutter.