navneskilt?
Fra : Twixi

Dato : 20-03-02 22:54

Det er jo lovbestemt at en hund skal have navneskilt på. Nu spørger jeg bare
om det ikke er nok at man kan se på skiltet hvor hunden hører til, og tlf.
nr.?
fordi jeg spørger er, at jeg læste inden vi fik vores at man skulle tage at
undlade hundens navn, og i stedet skrive evt. "dusør" hvor navnet skal stå,
for folk der møder en hund som de ikke kan se navnet på leverer den oftere
tilbage igen!?!?

Venlig hilsen Kirsten Olsen

--
www.pelsvaerkstedet.dk

Fra : KurtE

Dato : 20-03-02 23:32

Hej

Det er lovbestemt hvad der som minimum skal stå af oplysninger, og jeg
kan ikke lige finde mit link til politivedtægten/loven.
Men hvis jeg husker rigtigt så er det : ejer navn og adresse og evt tlf. nr.
Hundens navn skal ikke nødvendigvis stå der.

Om man oftere får hunden retur hvis navnet ikke er der eller om det er mere
svært at få en hund til at komme med hvis man ikke kender navnet - det ved
jeg nu ikke, men jeg har også 2 hunde som kan lokkes med, hvis der er en
lækker godbid forude - så jeg går ikke fra dem uden opsyn, det er meget
lettere
og giver ingen bekymringer.
KurtE

Fra : Ann K

Dato : 20-03-02 23:44

Hejsa.
I følge hundeloven skal hunden være forsynet med et synligt navneskilt,
der indeholder oplysninger ang _ejerens_ navn og adresse... Hundens navn
og dit tlf.nr behøver ikke at stå på skiltet.
At det så vil være praktisk at have dit tlf.nr og "dusør gives" på
skiltet også, er en helt anden sag
Det er også smart at have et lille ekstra skilt (vi bruger en
plastnøglering med en lille papirlap, der kan skiftes ud) med beskeden
"jeg er på besøg hos XX + tlf.nr", som man kan give hunden på, når den
er med ude eller bliver passet...
Mvh Ann

Fra : x Vuf x

Dato : 21-03-02 01:19

Wed, 20 Mar 2002 23:44:10 +0100, Ann K wrote:

> [...]
>plastnøglering med en lille papirlap, der kan skiftes ud) med beskeden
>"jeg er på besøg hos XX + tlf.nr", som man kan give hunden på, når den

Ifølge loven skal hunden være chipmærket eller tatoveret!
Halsbåndet kan den tabe, og så er man lige vidt.

--
Mvh Sonja sonpet@***tdcadsl.dk fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalp: 17/10 tricolour 1 pige
-

Fra : Finn Jensen

Dato : 21-03-02 07:12

"x Vuf x" <sonpet@***tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge loven skal hunden være chipmærket eller tatoveret!
> Halsbåndet kan den tabe, og så er man lige vidt.

Men navneskiltet skal den have samtidig med mærkningen.

Jeg laver lige en Jørgen Clevin fra Hundeloven. ( Jørgen Clevin = klippe og
klistre )

§ 1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder
gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt,
der angiver besidderens navn og adresse.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 21-03-02 09:43

Sonja skrev:

> Ifølge loven skal hunden være chipmærket eller tatoveret!
> Halsbåndet kan den tabe, og så er man lige vidt.

.............. det er mange år siden og før det var påkrævet at man
tatoverede hundene ..... så der gik et par dage før vi fandt hende igen af
gode grunde - Ingen vidste jo hvor hunden hørte til ....... Selvom hundene
skal være tatoveret kan det være svært at finde ejermanden - Jeg har lige
hentet en 15 ugers hvalp hjem fra Praque og hendes tatoverings nummer er
222 ...Ikke andet - Min amerikanske import har hele hans amerikanske reg.
nummer tatoveret i lysken ...

Pia

--
Pia Palmblad Wright - fallohide@mail1.stofanet.dk
FALLOHIDE - Est 1972 - England/Denmark www.fallohide.dk

Fra : Highlander

Dato : 21-03-02 20:43

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:a7b3cb$i66$1@sunsite.dk...
> [...]
> der indeholder oplysninger ang _ejerens_ navn og adresse... Hundens navn
> og dit tlf.nr behøver ikke at stå på skiltet.

Hmm jeg har lige igår bestilt et navneskilt og fik at vide at hundens navn /
egerens navn / fulde adresse / tlf. skal fremgå ?
det var dog kun butikken, der solgte skilte, der påstod det .... jeg
tjekkede ikke, men tog det for gode vare

Highlander

jeg er ikke godt til at stave ... men jeg er flink

Fra : Twixi

Dato : 22-03-02 00:00

Hej igen, og tak for de gode svar (-:
Nu er det sådan, at hvis min hund skal have et hundeskilt på hvor der kan
stå mit navn, adr. og evt. tlf. nr. så vil det slæbe hen ad fortovet når den
går, eller også vil bogstaverne være så små at selv normaltsynede mennesker
vil have svært ved at se det uden lup *GG* så jeg har altså tilladt mig at
købe det mindste skilt man kan få, (det er endda til katte)og nøjedes med at
skrive mit mobil nr. som jeg jo altid har med , og alligevel hænger det helt
nede på brystet af ham.
Nu er han altså også tatoveret i lysken, så tror I ikke at det er okay??

Mange venlige hilsner, Kirsten Olsen

Ps. Jeg tror egentlig heller ikke at det er særlig synligt, for han er 10
cm. høj, og hans hår slæber næsten hen ad gulvet *GG* gad vide om man får en
bøde for det hvis uheldet skulle ske? 7-9-13 for at det ikke gør!!!

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-03-02 01:48

> Nu er han altså også tatoveret i lysken, så tror I ikke at det er
okay??

Hej Kirsten

Iflg loven og det er jo den vi snakke om skal din hund både være
chippet/tatoveret og bære lovpligtige navneskilt der som Finn har
klippet fra hundeloven siger § 1. Besidderen af en hund skal sørge
for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret
samt bærer halsbånd forsynet med et skilt,der angiver besidderens navn
og adresse. Alt er det ikke OK set med lovens øjne at din hund kun er
tatoveret og du vil kunne knaldes på det ..

Hej fra Ami

Fra : Twixi

Dato : 22-03-02 15:13

Nu er det jo sådan, at den jo HAR et skilt i halsbåndet! dette er dog uden
dens navn (der står kun "dusør") men med tydeligt tlf. nr. på den tlf. jeg
altid har med mig, og som også er tændt når jeg er hjemme. Dette mener jeg
nu altså (hvis folk altså kan læse tal og bruge en tlf.) skulle være nok, da
det jo kun er mig der svarer på det tlf. nr.

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-03-02 07:27

> [...]

helt
> nede på brystet af ham.
> Nu er han altså også tatoveret i lysken, så tror I ikke at det er okay??

I efteråret forelskede Buller på 9 måneder sig i Runa. Jeg var ude at gå med
Runa da Buller pludselig dukkede op og fulgte os et par timer. Vi kom hjem
og Buller var her stadig så han kom med ind og fik en tår vand og en
hundekiks. Buller havde navneskilt på og jeg kunne se at han hed Buller og
ejerens telefon nummer stod der så jeg ringede til ejeren og spurgte om hun
ikke savnede Buller. Det vidste hun ikke for hun havde lukket Buller ud i
haven om morgen og var gået hen og sove videre men Buller havde fundet et
hul i hækken og var taget på sightseen. Ejeren kom lidt efter og hentede
Buller og der fik jeg at vide at han var 9 måneder gammel.

Hvis ikke Buller havde haft navneskilt på så skulle jeg have fat i enten en
dyrlæge, politiet eller falck for at aflæse en evt. chip da Buller ikke var
tatoveret. I øvrigt tror jeg ikke Buller var mærket og så ville jeg egentlig
være lidt ked af at stå med den regning.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 22-03-02 11:55

Man kan få nogle små cylindere som kan åbnes, til at hænge i halsbåndet.
Indeni er et lille stykke papir hvorpå man skriver navn og adresse. De
sælges vist mest til katte, men er da også fine til små hunde.
Vibeke L

Fra : Sverre Stokke

Dato : 22-03-02 08:06

woopie@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
>Alt er det ikke OK set med lovens øjne at din hund kun er
>tatoveret og du vil kunne knaldes på det ..

Ja

'Tiltalte Kirsten Olsen dømmes i henhold til anklageskriftet til......'

Jeg vil gerne se den dommer, der tør det.

Hilsen Sverre.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-03-02 09:28

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> Ja
>
> 'Tiltalte Kirsten Olsen dømmes i henhold til anklageskriftet
>
> Jeg vil gerne se den dommer, der tør det.

ja men det er så en anden side af sagen ...

Godmorgensmil fra Ami