MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan jeg geninstallerer win98 oven i win98
Fra : Benny Andersen

Dato : 20-03-02 22:16

På grund af systemrod har jeg overvejet at geninstallere win98 oven i en
allerede eksisterende win98
Det kan jeg vel godt, men vil det gøre rodet endnu værre, eller vil en
installation
kunne rydde lidt op i systemet?

Jeg ved godt at det allerbedste ville være en formatering og en helt ny
start,
men hvad er så det næstbedste.

Jeg havde tænkt mig at køre en gang Clean Sweep og derefter at teste
div. programmer på computeren.
Hvis det virker derefter at defragmentere.
Og endelig at geninstallere win98 oven i den gamle.

Fortæl mig lige hvis jeg er helt galt afmarcheret og gerne om alternative
løsninger.

mvh benny a

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 20-03-02 22:23

Hej
Min erfaring med geninstalation er at det ikke hjælper så meget. Jeg har på
fornemmelsen at Windows blot registrerer at filen ligger der, også selv om
den evt. er beskadiget, og ikke geninstallerer filen. Den bedste erfaring
har jeg med at formaterer.

Steen Vinbæk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-03-02 01:05

"Benny Andersen" <benny.andersen@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt at det allerbedste ville være en formatering og en helt ny
> start, men hvad er så det næstbedste.

Find Deltree.exe i c:\windows\command mappen og kopiere den over
på startdisketten, hvis den ikke er der i forvejen.
Istedet for Format c: så Deltree windows.
Det kan sommetider tage en krig for det er jo mange filer der skal slettes.
Men med den metode bevarer du alle deprogrammer du har lagt ind og ofte
behøver di ikke at geninstallere programmer for at få dem til at virke.

mvh
Henning

Fra : Søren Christensen

Dato : 23-03-02 10:52

For at slette windows hurtigere det kan altså tage op til over en time med
alle de små filer windows har hvis du også går på nettet. Løsningen er at
kopiere smartdrv over på disken også og skrive følgende smartdrv C+ hvis det
er C drevet. Så tager det kun sekunder og ikke timer!!

Mvh Søren en HARDCORE windows sletter! *gg*