Freek!
Fra : Christian Paulsen

Dato : 20-03-02 20:20

Hej i stuen!

I mandags udkom George Michaels nye single "Freek", og fra starten er der
skudt millioner i PR-fremstød af mandens single, som kun efterfølges af et
helt album hvis folk køber skiven.

Jeg er bare nysgerrig efter at hører jeres mening til "Freek". Bliver den et
hit eller flop?

/christian paulsen

Fra : DiskoTræsko

Dato : 20-03-02 20:28

Manden er bøsee..hva tror du selv???

Fra : Nick Christensen

Dato : 20-03-02 20:43

> Manden er bøsee..hva tror du selv???

Unødvendig kommentar. George Michael er normalt ikke min stil. Men det er
da et stille og roligt nummer, og der skal da nok være en masse det nummer
tiltaler.

Fra : Christian Paulsen

Dato : 20-03-02 20:52

"> Manden er bøsee..hva tror du selv???

Nu var det nok ikke lige hans seksualitet jeg spurgte til!
Det var nok mere hans nye single, der lyder lidt anderledes end hans tidl.
plader.

/christian paulsen

Fra : AJC

Dato : 20-03-02 22:19

> [...]
> helt album hvis folk køber skiven.
>
> Jeg er bare nysgerrig efter at hører jeres mening til "Freek". Bliver den

Jeg er mere til de stille ballader, hvor hans store stemme får lov til at
udfolde sig. Det er på sådanne sange, at man virkelig kan høre, at han har
et talent, som kun få kan hamle op med.

Mvh
AJC (som ikke rigtig lytter til noget som helst musik i øjeblikket, da jeg
har for travlt)

Fra : zcully

Dato : 20-03-02 22:57

Uha ja, Careless Whisper *SSS*

/Zcully

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 20-03-02 23:08

> [...]
> helt album hvis folk køber skiven.
>
> Jeg er bare nysgerrig efter at hører jeres mening til "Freek". Bliver den

Freeek er ganske enkelt genialt mixet og sangen er helt unik i mine ører.
Samtidig leverer GM endnu en præstation i absolut verdensklasse. Han formår
som ingen andre at twiste sin stemme i alle mulige retninger og skifte
glidningsløst og ubesværet mellem luftig stemme og mere kraftfuld stemme.
Efter min klare overbevisning har GM cementeret sin placering som den ægte
king of pop - glem alt om Michael Jackson. Udover den fremragende
vokalproduktioner lyder alt i Freek alt for fantastisk. Der er noget meget
provokerende over sange og også noget meget agressivt, når man tænker på, at
det jo rent faktisk er pop. I øvrigt tror jeg, men vil da gerne korrigeres,
at du har misforstået det med, at den kun opfølges af en plade, såfremt
singlesalget er tilfredsstillende. Jeg tror, at du tænker på, at GM har
forbeholdt sig ret til at skifte pladeselskabet ud, hvis ikke det lykkes dem
at sælge tilstrækkeligt at singlen. Det er for øvrigt første gang
nogensinde, at en kunstner har gennemtrumfet en sådan kontrakt.

/Ulrik

Fra : Jan Holm

Dato : 20-03-02 23:57

Det var nok mere hans nye single, der lyder lidt anderledes end hans tidl.
plader.
/christian paulsen

Fordi Daft Punk har produceret

> Freeek er ganske enkelt genialt mixet og sangen er helt unik i mine ører.
> Samtidig leverer GM endnu en præstation i absolut verdensklasse.
> /Ulrik

Fordi Daft Punk har produceret

Daft punks for presidents of EU. Jeg er nået til det punkt hvor kunsteren er
en sekundær ting når det kommer til musik. Det der virkelig tæller er hvem
der producere. Hvis Creamy valgte Daft Punk til at producere deres nye
skive, så kunne jeg sikkert godt konvertere til Creamy fan. Dermed vil jeg
ikke sætte GM i den kategori, han er ret kool og det nye numre er det bedste
jeg har hørt fra ham i meget lang tid.

Regards
Jan Holm

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 21-03-02 09:12

Jeg vil lige sige at jeg aldrig har været den store GM fan, men jeg må altså
sige at jeg synes denne nyt single er total funky, og jeg synes det er en
fed gang pop musik.
Hvis det så er rigtig at daft punk har produceret den, skal jeg lade være
usagt, men man må sige at hvis det er rigtig, har de gjort et godt stykke
arbejde.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg bliver overvældet af hvor gode nogle kunstner
jeg ellers aldrig høre, lige pludselig smider en funk ting på gaden. Britney
gjorde det med slave4U, som jeg også syntes var et rigtig cool nummer. Bare
ærgelig at resten af albummet er så elendigt. Hvorfor kan de ikke blive ved
med at udforske de genre, istedet for altid og gå tilbage til den der
sødsuppe ting, som både Britney gjorde, og som GM sikkert vil gøre, hvis han
udgiver et helt album.

Jakob A

Fra : Christian Paulsen

Dato : 21-03-02 17:32

> [...]
> at sælge tilstrækkeligt at singlen. Det er for øvrigt første gang
> nogensinde, at en kunstner har gennemtrumfet en sådan kontrakt.

Det er korrekt! Men det JP(som jeg havde det fra) må åbenbart også have fået
det galt.
Smart måde forresten at det er kunstneren der kan skrotte pladeselskabet og
ikke omvendt!

/christian p

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-03-02 18:17

"Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk>
> [...]
> king of pop - glem alt om Michael Jackson. Udover den fremragende
> vokalproduktioner lyder alt i Freek alt for fantastisk.

Udmærket beskrivelse af sangen. At den skulle få en til helt at glemme
Michael Jackson, eller at den skulle være så unik endda, har jeg dog
svært ved at forlige mig med. For det første bygger den på en vis
måde videre på GM's lyd- og tekstunivers fra tidligere uptemponumre.
For det andet: Har du lyttet til f.eks. "2000 Watts" fra Michael Jacksons
seneste plade? Stilen er lidt i samme retning, synes jeg.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 21-03-02 11:21

Christian Paulsen skrev: (messageID:

> [...]
> efterfølges af et helt album hvis folk køber skiven.
>
> Jeg er bare nysgerrig efter at hører jeres mening til "Freek". Bliver

Umiddelbart vil jeg mene at den nok skal hitte. Jeg havde dog helst set, at
Daft Punk havde fået lov at producere, men at de var med i konceptfasen kan
vel stadig høres.

Personligt venter jeg på remixes af nummeret - det er lidt for langsomt
efter min smag.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Ole :-\)

Dato : 21-03-02 16:28

Kasper Damkjær skrev i

> Personligt venter jeg på remixes af nummeret - det er lidt for langsomt
> efter min smag.

Jeg synes godt om nummeret, men jeg savner også nogle gode mix. Jeg har kun
hørt Freeek i et Spacefrog mix, og det er også for langsomt. Det kunne være
rart om GM turde få Yomanda til at mixe sangen.

Venlig hilsen

Ole

Fra : Christian Paulsen

Dato : 21-03-02 17:30

> [...]
være
> rart om GM turde få Yomanda til at mixe sangen.

Så vidt jeg ved så findes der to single-udgaver af "Freek". Prøv at smut
forbi ex. Amazon.

/christian p

Fra : Christian Paulsen

Dato : 22-03-02 20:33

> Personligt venter jeg på remixes af nummeret - det er lidt for langsomt
> efter min smag.

Jeg har selv nu haft mulighed for at høre de remix der er med i 1.udgave af
singlen. Og jo..jeg må give dig ret i at de remix er noget kedelige. Selv
GM´s egen remix holder ikke. Så der må jo snart ske et eller andet på dén
kant.

/chr.pau

Fra : Lars Knudsen

Dato : 21-03-02 17:33

Christian Paulsen <CP@comhjem.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c98e0e8$0$266$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg er bare nysgerrig efter at hører jeres mening til "Freek". Bliver den
et
> hit eller flop?

Et hit, men synes selv, det er et flop.

/Lars
http://www.mindfly.dk

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 21-03-02 19:06

Lars Knudsen <plumfeber@c.dk> wrote in message

> Christian Paulsen <CP@comhjem.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3c98e0e8$0$266$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> et
>
> Et hit, men synes selv, det er et flop.

Men du må da indrømme, at det er ret cool at begynde at stave sit efternavn
med "æ" ...George Michæl står der på singlen

/Ulrik

Fra : Jan Holm

Dato : 21-03-02 20:06

> Men du må da indrømme, at det er ret cool at begynde at stave sit
efternavn
> med "æ" ...George Michæl står der på singlen
> /Ulrik

Det har han efterhånden gjort i en del år.

Regards
Jan Holm

Fra : Christian Paulsen

Dato : 22-03-02 11:45

> Det har han efterhånden gjort i en del år.

Siden 1990 - med Listen Without Predujice vol. 1
og i 1993 med "Five Live".

/christian p