Lodret streg ?
Fra : Allan M

Dato : 20-03-02 19:42

Jeg vil gerne lave en lodret streg til at skille navigering fra indholdet.
Kan man ikke lave det med CSS ?
Hvis ja kunne jeg godt tænke mig et link eller en forklaring.

... Allan

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 20-03-02 20:53

Allan M wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg vil gerne lave en lodret streg til at skille navigering
> fra indholdet. Kan man ikke lave det med CSS ?

Jo!

> Hvis ja kunne jeg godt tænke mig et link eller en forklaring.

Du skal få begge dele

Med CSS kan du sætte kanter på dine elementer. Det vil sige at hvis du
forestiller dig at hvert elelemt er en firkant, så kan du definere kanter
(farve, type, tykkelse, etc.) på siderne - alle eller enkeltvis - med CSS.

Det kan du læse mere om her:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion11.asp

Hvis du gerne vil adskille din menu fra dit indhold med en lodret streg kunne
du gøre sådan her:

margin-right:20px;">
Item 1<br />
Item 2<br />
Item 3

Her er mit indhold<br />
som er adskilt fra <br />
menuen med en grå stiplet streg!

Voila!

Hvis du ikke helt forstod hvad jeg lavede i eksemplet kan du kigge nærmere
her:

http://www.html.dk/artikler/00006/
http://www.html.dk/tutorials/css/

De bedste hilsener
Jonas

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-03-02 21:35

Wed, 20 Mar 2002 19:41:39 +0100, skrev "Allan M"
<allan@allanm.dk>:

>Jeg vil gerne lave en lodret streg til at skille navigering fra indholdet.
>Kan man ikke lave det med CSS ?

red">
--
med venlig hilsen