password
Fra : Tommy Petersen

Dato : 20-03-02 19:05

der var for et stykke tid siden et indlæg her i gruppen om insættelse af
password.

jeg har kæmpet en del med det og det er endnu ikke lykkedes.

er der en venlig person der gider skære det ud i pap for en nybegynder som
mig.

er der andre måder at indsætte password/kode på en side eller enkelte
dokumenter i frontpage,hører jeg meget gerne om det.

på forhånd tak.

--
M.V.H. Tommy Petersen

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 21-03-02 11:08

On Wed, 20 Mar 2002 19:05:29 +0100, "Tommy Petersen"
<cft4551@vip.cybercity.dk> wrote:

>er der andre måder at indsætte password/kode på en side eller enkelte
>dokumenter i frontpage,hører jeg meget gerne om det.

On a UNIX server :
If you have a page(s) on your root web, that you want to
Login/Password protect then :
1. Remove page(s) from root web (http://www.yourdomain.com)
2. Create a new web in (http://www.yourdomain.com/subweb
3. Create page(s) you want to protect in "Subweb"
4. Set permissions for subweb in "Frontpage Explorer"
tools/permissions/Users
5. Make link(s) from root web to page(s) in subweb

NB: On a NT server, must the server administrator first set up the
User | Groups for permissions. Then, you open your online web
in FP explorer and set proper permissions via the User |
Groups...this is not done on the client,
Or you can use ASP.

On a UNIX server is it also possible to use " .htaccess".
--
Yours Sincerely : John Boyschau
webmaster@boyschau.dk - webmaster@haslev-data.dk

Fra : Benjamin

Dato : 29-03-02 17:13

Her er et stykke kode med noget Password.
Hvis du vil hav en forklaring skal du gå ind på:
www.html.dk/scripts/javascript/00007/

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
<head>
<title>Skærmopløsning og størrelse på browservinduet</title>

</head>

<script type="text/javascript">
<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.html.dk -->
<!-- Start

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.htm';
}

// Slut -->
</script>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
<pre>
Username: <input type="text" name="username">
Password: <input type="password" name="password">
</pre>
<input type="submit" value="log på"
onclick="CheckPassword();return false;">
</form>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne