Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Skærmtest....
Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 20-03-02 18:21

Hej....

Hvilket program er det bedste til at teste sin skærm/skærmindstillinger? Og
hvor får jeg fat i det?

Mikael

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 21-03-02 09:27

Nokia lavede engang et som var ganske fornuftigt, du kan hente det på
min hjemmeside: http://users.cybercity.dk/~dsl45720/

Mvh

Bruno

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-03-02 11:47

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message
> Nokia lavede engang et som var ganske fornuftigt, du kan hente det på
> min hjemmeside: http://users.cybercity.dk/~dsl45720/

Hmm, har lige prøvet Nokia testen...

Faktisk synes jeg min Samsung 900SL+ klarer den utroeligt flot...

Selvfølgelig kan man da godt se, at den er en anelse minre skarp i
hjørnerne.. og i moire testen, kan man da se magnettriberne.

Men strømforsygningen er vist rimelig veldimensioneret.. Selv i 1600
*1200@85HZ som er dens max instilling, som jeg altid kører med... Rykker
billedet ikke det mindste ved skift fra sort til hvid og omvendt....

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 21-03-02 14:30

Bjarke Hansen wrote:

> Hmm, har lige prøvet Nokia testen...
>

> Faktisk synes jeg min Samsung 900SL+ klarer den utroeligt flot...

Dejligt.

> Selvfølgelig kan man da godt se, at den er en anelse minre skarp i
> hjørnerne.. og i moire testen, kan man da se magnettriberne.

Den slags er til at leve med, lidt afhængig af hvad man bruger sin skærm til
selvfølgelig.

> Men strømforsygningen er vist rimelig veldimensioneret.. Selv i 1600
> *1200@85HZ som er dens max instilling, som jeg altid kører med... Rykker
> billedet ikke det mindste ved skift fra sort til hvid og omvendt....

Heldigvis er det vist snart længe siden at skærme havde den slags problemer,
jeg har ihvertfald ikke set blafrende skærme i lang tid.

Hvordan med farver er de ens over hele fladen og hvordan går det med at
skelne næsten sort fra sort?

Mvh

Bruno

Fra : Madsen

Dato : 21-03-02 17:02

skrev:

> Heldigvis er det vist snart længe siden at skærme havde den slags
> problemer, jeg har ihvertfald ikke set blafrende skærme i lang
> tid.

Jeg har en bekendt som sidste år købte ny pc hos BJ-trading og den
17" skærm der fulgte med er det værste gang ragelse jeg længe har
set. Hver gang du åbner et vindue i Windows så hopper skærmbilledet.
Jeg kan desværre ikke huske mærket på skærmen pt.

Madsen.

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 21-03-02 16:41

Hej.....

Tak for svaret, og programmet. Det ser faktisk ud til at det er en hel god
skærm jeg har! (LG 915 FT+)
Skønt....

Men der er dog et lille irritationsmoment. Når jeg tænder skærmen (kold) går
billedet ikke helt ud til kanten, men mangler ca 2 mm. Først efter 15-20
min. når billedet helt ud til kanten.
Selv om jeg justerer sker det hver gang jeg "koldstarter". Er det normalt?

Mikael

Fra : Madsen

Dato : 21-03-02 17:02

Mikael Jørgensen skrev:

> [...]
> Først efter 15-20 min. når billedet helt ud til kanten.
> Selv om jeg justerer sker det hver gang jeg "koldstarter". Er det

Ja, det er meget normalt. Skærmen skal lige blive gennemvarm også.
Du må hellere ikke kalibrere en skærm før den er helt varm. Normalt
siger man at der mindst skal gå en time.

Madsen.

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 21-03-02 18:00

> [...]
> Du må hellere ikke kalibrere en skærm før den er helt varm. Normalt
> siger man at der mindst skal gå en time.

Hej....

Tak for svaret..... Jeg er glad for at det er en "normal" skærm jeg har.
(Den er også kun 14 dage) Man vil jo gerne lige sikre sig at alt er i orden
inden man bestemmer sig for at beholde den.....