MS Windows
briani 27239
Mere ICQ eller måske messenger...?
Fra : Martin K

Dato : 20-03-02 17:51

Hejsa

Nu vi snakker ICQ; hvor sikkert er det system... Efterlader det bagveje til
evt. hackere eller hva'? Jeg har på grund af førnævnete frygt ikke turde at
intallere det... Er MS Messenger bedre når vi snakker sikkerhed?

På forhånd tak...

--
Martin K

Fra : Morten

Dato : 20-03-02 18:03

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
at
> intallere det... Er MS Messenger bedre når vi snakker sikkerhed?

Ja ICQ efterlader bagveje som alle andre programmer gør hvis de har et
sammenhæng med nettet! FTP, Kazaa osv osv..
Brug en firewall? Messenger er fin og flot i min mening men længe ikke så
udbredt. Ud af de 100 mennesker jeg har på min ICQ liste kan jeg kun få 10
af dem over på Messenger.

Der er i hvert fald ingen grund til ikke, at _ture_ installere ICQ. Tror du
nogen hackere bare tager et tilfældig ip og scanner portene? Nopes.. Hvis du
evt. sviner folk til her, IRC osv. Så har jeg før oplevet at de folk for
besøg.

Mvh
Morten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-03-02 19:29

Det er faktisk ofte hvad der sker. Man har robotter til at gøre det.
De går bare igennem et interval IP for IP og ser om de finder noget.
Finder den et hul skrives det i en logfil som hackeren senere
gennemgår.
Selvfølgelig udser man sig også specifikke adresser (normalt på store
sites såsom Microsoft, IBM, NASA eller CIA) og prøver at komme ind der
(er sket alle steder) men det gøres normalt af mere erfarne hackere.

Fra : Morten

Dato : 20-03-02 21:51

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> [...]
> sites såsom Microsoft, IBM, NASA eller CIA) og prøver at komme ind der
> (er sket alle steder) men det gøres normalt af mere erfarne hackere.

Ja korrekt.. Men folk må da gerne portescanne mig? De må da også gerne
besøge mig, for jeg ved at de smutter med det samme igen. Jeg har intet som
interreserer dem. Jeg tror der, at større warez fyre er mere udsat.

De bruger jo ikke tid på at hacke en 50 årige mands computer som kun har
Win98 installeret og bruger den kun til, at spille hjertefri over nettet
med?

Derfor skrev jeg som jeg skrev

Men en firewall og så er den hjemme..

Mvh
Morten

Fra : Morten

Dato : 20-03-02 21:55

Og... Det jeg nok mente på det lange træk;

Hvis man ikke vil installere ICQ fordi man er bange for hackere skal man
slet ikke være på nettet efter min mening.
Det eneste ICQ gør at åbne de porte som den nu bruger. Det gør alle
programmer jo? Som også skrevet; Kazaa, ftp, web, edonkey og hvad de nu alle
hedder.
Folk råber op fordi de har læst at hackere bruger ICQ for at komme ind på
andre folks computer og det passer jo i den grad ikke!

De bruger ikke programmet for en pind. De bruger portene som programmet
bruger.. Der igen, du kan ikke gå på nettet hvis alle dine porte er lukket!
-
Hvis alle dine porte er lukket kan du ikke komme på nettet..

Så tror jeg alle kan forstå hvad jeg mener
Fortsat god aften

Mvh
Morten

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-03-02 18:40

In dk.edb.system.ms-windows, Morten wrote:

<snip>
>Tror du nogen hackere bare tager et tilfældig ip og scanner portene?

Det gør de i høj grad, ja. Men der skal jo være noget inde bag portene
de kan bruge til noget. Jeg foreslår også helt klart en personlig
firewall (ZoneAlarm, Tiny, ...).

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)