farvelkat
Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 20-03-02 17:40

Hej
Her er løsningen på problemet:
"naboens kat"
www.farvelkat.dk
Hilsen Vibeke L

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-03-02 17:51

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> writes:

> Hej
> Her er løsningen på problemet:
> "naboens kat"
> www.farvelkat.dk
> Hilsen Vibeke L

Ganske fint nu mangler der bare en lignende til naboers møgunger..)

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 20-03-02 19:24

Ved første øjekast ser det selvfølgelig smart ud, men der er et par hager
ved det: Hvordan sikrer man, at hyleriet holdes inden for egen grund og ikke
kan "høres" af naboen eller genboen ? Niveauet kan tilsyneladende ikke
reguleres, og udbredningsvinklen er 90 grader eller deromkring, så med
mindre man er udstyret med måleinstrumenter, kan man ikke præcist afgrænse
lydterror'en til sit eget private område. Jeg kan forsikre, at sådan et
monstrum placeret på min nabos hus i en afstand af mindre end 15 m. fra min
katteløbegård ville få en levetid svarende til det tidsrum, der gik fra
installation til første synlige ubehagsreaktion hos en af mine katte.
Forestiller man sig yderligere, at to eller flere af disse anlæg placeres
sådan at de overlapper hiandens dækningsområde, så nytter det ikke meget, at
de udsendte frekvenser er udenfor det menneskelige øres følsomhedsområde,
idet det er i overlapningszonen vil dannes interferrensfrekvenser fra 6000Hz
og opefter, og det er absolut hørbart for det menneskelige øre.
Der behøver såmænd ikke en gang at være flere helvedesmaskiner, for hvis
f.eks. din genbo's katteforskrækker også dækker din stue, vil der dannes
interferrens med liniefrekvensen i dit TV apparat med hørbart skrigeri helt
nede fra ca. 4000Hz.
140dB er et rimeligt heftigt lydtryk og jeg føler mig absolut ikke
overbevist om, at det er uskadeligt, blot det ikke er hørbart. Lad os dog
slippe for mere støjforurening end højst nødvendigt.

Mvh
Ole Palmhøj

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-03-02 19:48

"Ole Palmhøj" <opal@dr.dk> writes:

> [...]
> mindre man er udstyret med måleinstrumenter, kan man ikke præcist afgrænse
> lydterror'en til sit eget private område.

Det gør de jo bare ikke obs på...
Men jeg tænkte det som en smart måde at slippe for naboskænderier..
Den ultimative er jo at mitterne ikke går frit..

> [...]
> katteløbegård ville få en levetid svarende til det tidsrum, der gik fra
> installation til første synlige ubehagsreaktion hos en af mine

Samme her..

> [...]
> interferrens med liniefrekvensen i dit TV apparat med hørbart skrigeri helt

Såmænd slemt nok når underboens modem skaber sig...

> 140dB er et rimeligt heftigt lydtryk og jeg føler mig absolut ikke
> overbevist om, at det er uskadeligt, blot det ikke er hørbart. Lad os dog
> slippe for mere støjforurening end højst nødvendigt.

Ja ikke bare rimeligt heftigt lydtryk, selv har jeg været udsat for
noget i retning af 120 db til koncerter og der gik jævnt 3 - 4 dage
før min hørelse virkede igen under tavle/råbe niveau

> Mvh
> Ole Palmhøj

Men jeg ville nu også hellere have et til naboens unger..*gg*

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 20-03-02 19:51

Hej Ole
Ja, det var også derfor at jeg sendte det ud da jeg havde set annoncen i en
avis.
Jeg kan i hvert fald ikke tænke mig at min nabo vil bruge sådan en, vi bor i
rækkehus. Heldigvis kommer mine misser ikke ud (kun på terrassen) og generer
forhåbentlig ikke naboerne.
Men der skal da nok være nogle der prøver sådan en, gad vide hvordan den
virker på mennesker?
Vibeke .L

Fra : Camilla Baird

Dato : 20-03-02 20:54

Personligt tror jeg ikke den virker... forøvrigt har jeg lidt svært ved
at forstå hvordan den skelner mellem end egen og naboens kat(te)...
mvh Camilla