Musikk
Fra : Peter Kaas

Dato : 20-03-02 16:24

Hej NG,

Musikk (?) har lavet et nummer, der er en genindspilning af et gammelt
musiknummer; noget af teksten går sådan: "I can can call you Betty/And Betty
when you call me/you can call me Al". Mit spørgsmål er så: Hvad hedder
nummeret? Og hvem har lavet det oprindelige nummer? - Jeg så det på VH1, men
fik ikke set introduktionsteksten, og jeg er ikke helt sikker på hvem, der
har lavet det. Det foresvævede mig, at Paul Simon var med i musikvideoen,
men jeg kan tage fejl.

Mvh
Peter

Fra : Anja

Dato : 20-03-02 17:08

"Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,

>Og hvem har lavet det oprindelige nummer? - Jeg så det på VH1, men

>Det foresvævede mig, at Paul Simon var med i musikvideoen,

Hej Peter

Det er rigtigt at det er Poul Simon med sangen "Call Me Al" :), som er den
oprindelige sang, som Musikk har genindspillet.

Med venlig hilsen
Anja

Fra : Peter Kaas

Dato : 20-03-02 17:13

> Det er rigtigt at det er Poul Simon med sangen "Call Me Al" :), som er den
> oprindelige sang, som Musikk har genindspillet.

Tak for det hurtige svar... du kan måske hjælpe mig med et til: Hvem er den
anden, der er med i den oprindelige Paul Simon-video - er det Chevy Chase,
eller er jeg helt i skoven med dén?

Mvh
Peter

Fra : Anja

Dato : 20-03-02 17:54

> anden, der er med i den oprindelige Paul Simon-video - er det Chevy Chase,
> eller er jeg helt i skoven med dén?

Hej Peter

Nope du er ikke helt i skoven. Det er nemlig Chevy Chase, så vidt jeg husker
:)

/Anja

Fra : Troels

Dato : 20-03-02 22:46

> Det er rigtigt at det er Poul Simon med sangen "Call Me Al" :), som er den
> oprindelige sang, som Musikk har genindspillet.

Egentligt havde de vist først remixede den med Paul's vokal, men da han ikke
synes om den måtte de få Morten Remar (så vidt jeg husker) til at synge den
i stedet for.

Det undrer mig egentligt at man skal havde tilladelse til at sample, men
ikke til at lave en coverversion.

/Troels

Fra : Morten Holm

Dato : 20-03-02 17:18

HEJ Peter....

Den sang du søger hedder: You Can Call Me All....Og ja det er Paul Simon som
har lavet sangen......

--
Mvh.
Morten

Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-03-02 21:42

On Wed, 20 Mar 2002 16:23:40 +0100, "Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk>
wrote:

Det er Paul Simon - i øvrigt en ret morsom video hvor Chevy Chase
medvirker..

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen