Mike Oldfield
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-03-02 13:31

Jeg spurgte Min Kæreste hvad det damemenneske hedder som
synger den sædvanlige version af Moonlight Shadow - og hun
(altså kæresten) hævder hårdnakket at det er Mike Oldfield himself
som lyder som en pige på 19.

Er det virkelig rigtigt?

Mvh.: Jørgen

--
Du har virkelig fat i noget dér, og det er vi mange der mener -
www.hamigen.dk

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 20-03-02 13:38

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse

> Er det virkelig rigtigt?

Næhh, hun hedder Maggie Reily..

--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Anja

Dato : 20-03-02 13:46

> [...]
> synger den sædvanlige version af Moonlight Shadow - og hun
> (altså kæresten) hævder hårdnakket at det er Mike Oldfield himself

Hej Jørgen

Jeg er 100 % sikker på at hende der synger Moonlight Shadow hedder Maggie
Railly:)

Med venlig hilsen
Anja

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-03-02 14:24

In dk.kultur.musik, Jørgen Grandt wrote:

>Jeg spurgte Min Kæreste hvad det damemenneske hedder som
>synger den sædvanlige version af Moonlight Shadow - og hun
>(altså kæresten) hævder hårdnakket at det er Mike Oldfield himself
>som lyder som en pige på 19.

Og så lige en sidste gang: Maggie Reilly ;) Så fik vi det også stavet
rigtigt...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : John K

Dato : 20-03-02 14:24

> Jeg spurgte Min Kæreste hvad det damemenneske hedder som
> synger den sædvanlige version af Moonlight Shadow - og hun
> (altså kæresten) hævder hårdnakket at det er Mike Oldfield himself
> som lyder som en pige på 19.

Nej - det er Maggie Reilly

Mvh

John K

Fra : Rhythm

Dato : 20-03-02 14:42

> [...]
>
> Mvh.: Jørgen
>
> --
> Du har virkelig fat i noget dér, og det er vi mange der mener -

Så har Mike Oldfield fået en kønskifte operation og spist hormoner
Nææ det er nu Maggie Reilly som synger Moonlight Shadow.

Mvh
Rhythm

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 20-03-02 18:21

> Så har Mike Oldfield fået en kønskifte operation og spist hormoner
> Nææ det er nu Maggie Reilly som synger Moonlight Shadow.
>
> Mvh
> Rhythm

Og de to skulle være fætter og kusine i øvrigt....

/Ulrik

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-03-02 19:10

"Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]

Samt en masse andet af Mike Oldfield såsom "To France". For nogle år siden
sendte han en remix single ud med blandt andet moonlight shadow og To france
under navnet "MR" (angiveligt Maggie Reilly)

Michael

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-03-02 20:00

In dk.kultur.musik, Ulrik Lauritzen wrote:

>Og de to skulle være fætter og kusine i øvrigt....

Qué!? Er det sandt?

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Ole Damgaard

Dato : 21-03-02 03:34

> Qué!? Er det sandt?

Nej det er ikke sandt- men hun har både været nævnt som kusine, søster og
kone
til Mike Oldfield - men var ingen af tingene. Maggie var en skotsk
sangerinde, som han mødte på en tour engang i slutningen af 70´erne.
Hun var sanger i soul-bandet Cado belle. Mike blev begejstret for
hendes stemme og tog hende med som sanger på Albummet QE2
og derefter blev hun medlem af den faste stab omkring ham og var
fast sanger hos ham i fem år.
Forvirringen omkring alle hans damer skyldes måske, at teamet
tit blev benævnt Oldfield-family, og lettere blev det ikke af at
søsteren Sally Oldfield var med, og at han giftede sig med tour-
manageren Sally, som derefter osse kom til at hedde oldfield.
mvh ole

Fra : Lars Stokholm

Dato : 21-03-02 06:17

In dk.kultur.musik, Ole Damgaard wrote:

> [...]
>søsteren Sally Oldfield var med, og at han giftede sig med tour-
>manageren Sally, som derefter osse kom til at hedde oldfield.

Tak for udredningen ;)

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Troels

Dato : 20-03-02 22:51

> Så har Mike Oldfield fået en kønskifte operation og spist hormoner
> Nææ det er nu Maggie Reilly som synger Moonlight Shadow.

Men til gengæld har Mike Oldfield og Maggie Reilly vist skrevet den sammen.

/Troels

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 21-03-02 09:34

> Men til gengæld har Mike Oldfield og Maggie Reilly vist skrevet den
sammen.

> /Troels

Ikke officielt. På albummet (Crisis: 1983) står der følgende om sangen:
"Moonlight Shadow (Music & Lyrics: Mike Oldfield). Mike Oldfield: Guitars,
Fairlight C.M.I. Maggie Reilly: Vocals, Phil Spalding: Bass, Simon Phillips:
Tama Drums."

Til gengæld har Jon Anderson (Sangeren fra Yes), været med til at skrive
lyrics til sangen, der følger "Moonlight Shadow", nemlig "In High Places".

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Uffe Holst

Dato : 21-03-02 10:30

In an article of 21 Mar 2002 Betina og Claus Ellegaard Skytte wrote:

> Til gengæld har Jon Anderson (Sangeren fra Yes), været med til at skrive
> lyrics til sangen, der følger "Moonlight Shadow", nemlig "In High Places".

Og han synger den også, hvis jeg husker ret.

--
Uffe Holst

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 22-03-02 09:39

> [...]
Places".

Og han synger den også, hvis jeg husker ret.

***
Det er fuldstændig korrekt... Det var egentlig også min mening at skrive
det, men det smuttede i farten. *SS*