MS Windows
briani 27239
Højreklik
Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 20-03-02 13:07

Hej.
Lige et par spørgsmål:

1) Hvad kaldes den menu, der fremkommer ved et HØJREKLIK på
startknappen?

2) Hvor gemmes den henne?

3) Hvordan ændrer man i den?

Venligst
Flemming
Aalborg

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-03-02 14:18

In dk.edb.system.ms-windows, Flemming Holm Jensen wrote:

>1) Hvad kaldes den menu, der fremkommer ved et HØJREKLIK på
>startknappen?

Menuen-der-popper-op-når-man-højreklikker-på-start-knappen. Jeg tror
ikke at den har noget navn.

>2) Hvor gemmes den henne?

Registreringsdatabasen, sikkert.

>3) Hvordan ændrer man i den?

Hvad har du brug for at ændre?

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : LarsS

Dato : 20-03-02 15:32

Flemming Holm Jensen skrev:

> Hej.
> Lige et par spørgsmål:
>
> 1) Hvad kaldes den menu, der fremkommer ved et HØJREKLIK på
> startknappen?

Start button contextual menu (context-menu, h-klik-menu)
(det er til dels samme som fremkommer ved h-klik på mappe)

> 2) Hvor gemmes den henne?

i The Registry: Hkey_Classes_Root\Directory\shell
(OG Hkey_Classes_Root\Folder\shell)

> 3) Hvordan ændrer man i den?

Ved ændr. i The Registry: lettest med Wassociate:
http://www.xs4all.nl/~wstudios/Associate/index.html
Eller med lille utility-program PlusMenu:
http://www.mindbeat.com/downloads.shtml

/LarsS

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 21-03-02 08:40

LarsS wrote:

> [...]
>
> Ved ændr. i The Registry: lettest med Wassociate:
> http://www.xs4all.nl/~wstudios/Associate/index.html
> Eller med lille utility-program PlusMenu:

Jeg takker.

Flemming