MS Windows
briani 27239
Problemer i WinXP
Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 20-03-02 11:47

Har haft post i ng i går - men poster igen, da problemet ikke er løst...

Jeg er lige skiftet til WinXP Home DK og har et problem: Mit Windows siger,
jeg ikke har nok hukommelse når jeg vil installere spil (og programmer).
Autorun virker heller ikke! Det har iøvrigt været originalspil. Jeg kan godt
se DVD og så har jeg prøvet med et par DivX-film. Også med held.
De fleste fejlmeddelser siger det er .dll-fejl. Andre gange kommer der
meddelse om, at min cpu har fundet fejl og programmet lukkes??!!

Siden i går har jeg testet min ene 512 MB-klods i Memtest86 2.9. Den nåede
13 "passes" uden fejl i løbet af natten. Dvs. ram-klodsen burde være i
orden??

Jeg har derudover lavet en autorun.inf i Notesblok og lagt den i Prefetch:
[autorun]
open=winrun.exe index.htm
icon=icon.bmp

Intet har virket!!!

Det skal lige siges, at min hardware burde ikke halte. Jeg kører med Soltek
75KAV rev. F5
TB 1 GHz m. Silverado
2X512 MBram (PC133 MTec)(pt. kun én klods)
2 HD
ATi Radeon
DVD, brænder, DXR3, netkort.

Det er nærliggende at formattere og installere Win'en igen - kan jeg det?
Jeg har ikke registreret den endnu.

Fra : scn

Dato : 20-03-02 11:57

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3c98689d$0$18484$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> jeg ikke har nok hukommelse når jeg vil installere spil (og programmer).
<snip>

> Det er nærliggende at formattere og installere Win'en igen - kan jeg det?
> Jeg har ikke registreret den endnu.

Har hørt/læst om mange er ender i din situation, hvilket ofte sker nor der er
tale om opgradering til XP. De fleste har et stabilt system, hvis/når de laver
en ren installation

Se evt. PC World usa edition marts 2002 s 17-

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 20-03-02 12:38

[SNIP]
Har hørt/læst om mange er ender i din situation, hvilket ofte sker nor der
er tale om opgradering til XP. De fleste har et stabilt system, hvis/når de
laver en ren installation

Det er en fuld/ren installation og ikke en opgradering...

Fra : scn

Dato : 20-03-02 12:46

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3c98749c$0$87771$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> laver en ren installation
>
> Det er en fuld/ren installation og ikke en opgradering...

Så ved jeg ikke hvad du kan gøre.

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 20-03-02 12:41

Begge mine harddiske er konverteret til NTFS - ikke at det burde have nogen
betydning?