Blokering og nedpriortering af SMS Service~
Fra : Filip Stadler

Dato : 20-03-02 09:31

Jeg har længe kunne sende min mobil telefon en SMS fra min mail server
og pludselig ser det ud til at Teledanmark Mobil vil forhindre denne
service også lukker man bare af UDEN at give kunderne besked om at
man forringer en service på dette område.

Engang kunne jeg stole på at en SMS fra min server til min mobil
telefon kom frem - så jeg kunne overvåge serveren.

Men pludselig mener teledanmark at man bare kan tillade sig at ændre
på kunders vilkår og aftale omkring sms, fordi man ser muligheden for
opkræve penge for en bedre trafik og sms service.

Det ligner da ikke noget at gøre en service dårligere/mere ustabil.

Det svare jo til at man sage til alle som køre i bil, at nu må alle
dem som betaler meget i skat køre med normal hastighed mens alle dem
som betaler mindre i skat nu kun må køre 6 km i timen, og de kan ikke
garantere at man kommer frem og vejen overhoved virker.

Er det overhoved tilladt og bortset fra man kunne sige sin aftale op
og skifte telefon selskab - som måske også får samme ide, kan man så
ikke gøre noget evt. klage til Telestyrrelsen/forbrugerstyrelsen hvis
man føler at ens telefonselskab totalt er ligeglad med sin kunder på
dette område. Der må være andre end mig som oplevet det samme og
som evt. har skiftet telefon selskab ?

Mit behov for afsendelse af SMS til min mobil er ikke så stort at jeg
vil betale en meget stor sum - for en service som før var gratis og
som har virket imens den var gratis, så deres problem er vel nok mere
at folk har opdaget at det SMS kunne anvendes til noget praktisk også
men jeg mener ikke det giver dem ret til at bare at blokere eller
nedpriotere mine SMS til min mobil telefon.

Det næste er vel at Internet udbydere skal indføre ektra trafik afgift
på antal gange man forsøgere at sende/modtage noget på port 25 eller
port 110 - så man betaler 0.x øre pr hvis man skal kunne mere end
at læse reklamre og surfe.

Hvortil man klage ?

Med Venlig Hilsen
Filip Stadler

Fra : Michael Kjaersgaard

Dato : 20-03-02 09:40

Jeg tror ikke de har lukket helt, deres server er bare røget (igen,
igen)

Mvh.

Michael

Fra : Fischer

Dato : 20-03-02 10:06

> Jeg tror ikke de har lukket helt, deres server er bare røget
> (igen, igen)

Flot TDC!

I torsdags og fredags var jeg udenbys og havde derfor sendt mine mails
videre til min mobil. De kom bare ikke ..... altså ikke før søndag hvor min
mobil gik helt amok og det væltede ind med mails jeg forlængst havde læst.

*Fischer

Fra : Filip Stadler

Dato : 20-03-02 10:17

Den Wed, 20 Mar 2002 09:40:18 +0100, skrev Michael Kjaersgaard:

> Jeg tror ikke de har lukket helt, deres server er bare røget (igen,
> igen)

Nej de har ikke lukket helt

- men så ofte at det ikke virker som en total blokering

Det er totalt pinligt, at Teledanmark kun har EEN MX
til håndtering af posten til @sms.tdm.dk og at den så
også svigter - det så ofte.

Jeg går ikke ud fra Teledanmark mobil er så meget på spanden
at de ikke har råd til en ekstra MX når den anden svigter.

Deres service er stadig betydeligt dårligere end den var
engang og det forekommer mig stadig underligt at man kan
ringe til dem også får man en sang fra varme lande om at
det var jo ikke meningen at man rent faktisk skulle bruge
den GRATIS service til noget seriøst.

Som om at kunderne ikke har KRAV på den service fordi den
er jo GRATIS - men det passer da IKKE jeg har længe betalt
for den service også og det fremgik man KUNNE sende e-mails
til sin mobil.

Ok der stod naturligvis INTET om oppe tider osv men det kan
man nok også få hvis man vil betale dem mere

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-03-02 10:05

"Filip Stadler" <filip.news@stadler.dk> wrote in message
> [...]
> service også lukker man bare af UDEN at give kunderne besked om at
> man forringer en service på dette område.

Det er ikke lukket svjv. Blot et par hundrede lysår bag ud just for a
change..
Jeg har lige modtaget en SMS på min telefon der hørte til en email jeg
modtog for godt 24 timer siden..
Email->SMS gatewayen kører altså men er meget overbelasted..

/Dennis

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 20-03-02 13:21

Den Wed, 20 Mar 2002 10:05:05 +0100, skrev "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> :

>Email->SMS gatewayen kører altså men er meget overbelasted..

I går (19/3) eftermiddag og aften var den helt nede. Det var overhovedet ikke
muligt at få forbindelse til den (prøv telnet mail3.tdm.dk 25).

- Jørgen

jth.net: http://jth.net/
http://dns.jth.net/ Godk. DNS servere m. dyn. IP samt salg af domæner
http://SMSnu.dk/ Hurtig SMS via email og browser

Fra : Rune Manscher

Dato : 20-03-02 10:32

> [...]
> service også lukker man bare af UDEN at give kunderne besked om at
> man forringer en service på dette område.

Som de fleste også har sagt, så har TDC store problemer med deres
sms-service, og har mig bekendt haft det i mindst en uges tid.

*Rune

Fra : Filip Stadler

Dato : 22-03-02 11:41

Nå men det lader til at også sonofon's internet til sms SERVICE også
vil blive lukket af på samme måde som sms.tdm.dk

Hvor er den frie konkurrence til fordel for kunderne nu ???

Dengang jeg anskaffede min mobil telefon var det NETOP også fordi
jeg kunne få sms tilsendt via internettet og det var også et
salgsargument at det ene telefonselskabs sms tjeneste var hurtigere
og bedre end den andens osv.

Er der ikke en mulighed for at man kan kræve af sit telefonskab
at de ikke forringer deres service ? Det er lidt strengt de både
med kontrakter og 6 måneders låsning af mobiltelefonen binder folk
til aftaler som de altså selv ikke føler sig forpligtet af når det
kommer til de sms tjenester.

Det her kommer til ødelægge det for mange firmaer+private som i dag
som anvender bigbrother/netsaint osv. til overvågning af deres
internet system/routere og hvad vil man så tilbyde alle dem i stedet?

Kan man overhoved få en gammeldags personsøger dims mere ?

Er der evt. nogle udenlandske gateways man kunne bruge istedet?

OK en nødløsning er måske at sætte et modem på sin overvågning pc også
lade den ringe op til den aktuelle mobil telefon - det er måske også
billigere og mere sikkert når SMS ikke mere skulle være noget man
kan stole på mere.

Det ikke fordi jeg er døv at jeg bruger SMS - det er bare fordi hvis
de kan gøre det med SMS så kan de vel også gøre det med telefonsamtaler
Altså sige man skal betale mere for en almindelig service hvis man
vil være sikker på man skal kunne komme igennem uden at få optaget i
flere timer.