/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Antenne signal på STP kabel
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 20-03-02 00:56

Hej NG,

Nogen herinde som ved om det er muligt at køre et antennesignal via et STP
kabel (skærmet netkabel)? Jeg ved at LK laver et system hvor de gør noget
lign. Så er jeg nemlig fri for at skulle trække antennekabel OG netkabel i
hele lejligheden

Hilsner,

Tony



 
 
Bjarke Hansen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-03-02 01:30

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote in message
news:a78j6j$anb$1@news.cybercity.dk...
> Hej NG,
>
> Nogen herinde som ved om det er muligt at køre et antennesignal via et STP
> kabel (skærmet netkabel)? Jeg ved at LK laver et system hvor de gør noget
> lign.

Ja det heder IHC..

Overvej at få lavet en totalløsning med et IHC anlæg....

> Så er jeg nemlig fri for at skulle trække antennekabel OG netkabel i
> hele lejligheden



Tony Lorentzen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 20-03-02 01:49

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
news:a78l6n$48o$1@sunsite.dk...
> "Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote in message
> news:a78j6j$anb$1@news.cybercity.dk...
> > Hej NG,
> >
> > Nogen herinde som ved om det er muligt at køre et antennesignal via et
STP
> > kabel (skærmet netkabel)? Jeg ved at LK laver et system hvor de gør
noget
> > lign.
>
> Ja det heder IHC..
>
> Overvej at få lavet en totalløsning med et IHC anlæg....

Ja det er jo det - men det koster lige 10-20k og det er nok ikke lige en
investering som konen billiger

Spørgsmålet er bare om jeg kan lave noget selv som virker med STP kabel nu
og her. Så må IHC anlæget komme senere.

Hilsner,

Tony



Bjarke Hansen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-03-02 10:35

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote in message
news:a78m9j$erf$1@news.cybercity.dk...

> Ja det er jo det - men det koster lige 10-20k og det er nok ikke lige en
> investering som konen billiger
>
> Spørgsmålet er bare om jeg kan lave noget selv som virker med STP kabel nu
> og her. Så må IHC anlæget komme senere.


Så kan du jo vælge at selve Antenneinstallationen i et lille IHC system. Du
skal have en konvater i tavlen, samt en ved fjernsynet. Som konvatere fra 75
ohm, til 100 ohm balanceret... og tilbage igen... Ved ikke om der lige er
andre end LK´s IHC system der kan dettet. Men så er der vel lige nogle andre
der gør.

Husk nu at lave alle dine stikkontakter om til en jordet installationen.



Bjarke Hansen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-03-02 11:57

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote in message
news:a78m9j$erf$1@news.cybercity.dk...

> Ja det er jo det - men det koster lige 10-20k og det er nok ikke lige en
> investering som konen billiger

Det kan sikkert nemt komme til at koste, det du siger. For et koblet
netværks system.. Men se det på den anden side.. det er en investering i
lejligheden. Den vil også blive mere værd. Især hvis i for lavet alt i IHC.
En ombygning af lejlighed sker jo ikke ofte. Så det er bare om at få
investeret i et sådant anlæg.



Kenneth Kristensen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Kristensen


Dato : 20-03-02 11:43

Bjarke Hansen wrote:

> Ja det heder IHC..

Nej, IHC står for Intelligent House Control, og er et lysstyringssystem.
Det har intet at gøre med antennesignaler på STP kabel.
At LK (som også laver IHC systemet) så har lavet et produkt,
der gør det muligt at sende antennesignaler på STP kabel, er en helt
anden sag.

--
/kenne
A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Bjarke Hansen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-03-02 11:52


"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> wrote in message
news:3C986798.72C1BFF5@control.auc.dk...

> Nej, IHC står for Intelligent House Control, og er et lysstyringssystem.

et NEJ? Jeg ved jeg godt at det heder Intelligent House Control, og
forkorttelsen er IHC

> Det har intet at gøre med antennesignaler på STP kabel.
> At LK (som også laver IHC systemet) så har lavet et produkt,
> der gør det muligt at sende antennesignaler på STP kabel, er en helt
> anden sag.

Det system du snakker om, er til inbygning i et IHC system. Med eksisterende
IHC kabling. Et IHC stik, kan jo laves om i tavlen. Telefon, Data eller
hermed Antenne... IHC kablingen ER Skærmet kabel, snoede par. Og dermed STP.



Bjarke Hansen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-03-02 11:54

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
news:3c9869bb$0$284$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det system du snakker om, er til inbygning i et IHC system. Med
eksisterende
> IHC kabling. Et IHC stik, kan jo laves om i tavlen. Telefon, Data eller
> hermed Antenne... IHC kablingen ER Skærmet kabel, snoede par. Og dermed
STP.

Det heder et IHC Net sysstem han skal lave..

Se evt.:

http://www1.lk.dk/public/s_gen2.asp?what=tekst&sideid=142



Søren Mikro (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Søren Mikro


Dato : 20-03-02 12:06

Det er ikke LK der laver dette de kommer kun klistermærker på,
Hentet fra dk.teknik.el
--------
<Det er ikke Lucent som har Systimax produktet <længere, det er nu
<Avaya.
<Kataloget finder du her (ca. 5Mb):
http://connectivity.avaya.com/systimax/products/catalog/EMEASystimaxCatalog.
pdf

<På side 236-237
<Finder du antenneprodukterne.
<De garanteres kun at fungere med Systimax <kabelsystemet, dette er
<fordi de går væsentlig ud over hvad standarden <foreskriver/tillader.
<Produkterne garanter op til omkring 550Mhz hvilket er <mindre end
<normalt kabelTV.

<--
<Arne Keller
<Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

-------
MVH
Søren C.



Arne Keller (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 20-03-02 12:23

On Wed, 20 Mar 2002 12:06:09 +0100, "Søren Mikro" <you.dont@need.it>
wrote:

>Det er ikke LK der laver dette de kommer kun klistermærker på,
>Hentet fra dk.teknik.el

Du mistolker det jeg skrev.
LK har et produkt de kalder IHC-net, jeg ved ikke hven der producerer
det, men det er nok en eller anden indenfor LEX-EL koncernen.

Spørgsmålet var omkring Systimax som idag produceres og sælges af
Avaya.
Jeg henviste til at der i Systimax programmet findes lignende antenne
produkter.

>--------
><Det er ikke Lucent som har Systimax produktet <længere, det er nu
><Avaya.
><Kataloget finder du her (ca. 5Mb):
>http://connectivity.avaya.com/systimax/products/catalog/EMEASystimaxCatalog.
>pdf
>
><På side 236-237
><Finder du antenneprodukterne.
><De garanteres kun at fungere med Systimax <kabelsystemet, dette er
><fordi de går væsentlig ud over hvad standarden <foreskriver/tillader.
><Produkterne garanter op til omkring 550Mhz hvilket er <mindre end
><normalt kabelTV.
>
><--
><Arne Keller
><Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
>
>-------
>MVH
>Søren C.
>
>

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
Spørgsmål om netværk ? www.net-faq.dk

Arne Keller (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 20-03-02 12:08

On Wed, 20 Mar 2002 00:56:11 +0100, "Tony Lorentzen"
<tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote:

>Hej NG,
>
>Nogen herinde som ved om det er muligt at køre et antennesignal via et STP
>kabel (skærmet netkabel)? Jeg ved at LK laver et system hvor de gør noget
>lign. Så er jeg nemlig fri for at skulle trække antennekabel OG netkabel i
>hele lejligheden
>
Den bedste løsning vil være at trække både Cat 6 UTP og coax i et
stjernenet.
Det bliver lidt flere kabler men du får en installation som klarer
alle kravene idag og i lang tid fremover.

Hvis du vælger at bruge et ballanceret kabelsystem til din
antenneinstallation får du nogle begrænsninger som du må leve med.
Du kan ikke anvende højere frekvenser end ca. 5-600 MHz da dette vil
forstyrre mere end tilladt, dette gælder både UTP og FTP.

Du kan altså ikke anvende installationen til en SAT da dette kræver
omkring 1.2 GHz.
Du kan også få problemer med normalt kabelTV som går op til ca. 860
Mhz.

Jeg har selv en Cat 6 UTP løsning som jeg anvender til alle tjenester
i mit hus, det fungerer fint med de nævnte begrænsninger.

De fleste som arbejder med kabling i hjemmet forventer at coax
forsvinder og bliver til Ethernet i fremtiden.
Hvornår kan jo altid diskuteres.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
Spørgsmål om netværk ? www.net-faq.dk

Bjarke Hansen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-03-02 12:20

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message
news:3c986c47.7794047@sunsite.dk...

> Den bedste løsning vil være at trække både Cat 6 UTP og coax i et
> stjernenet.
> Det bliver lidt flere kabler men du får en installation som klarer
> alle kravene idag og i lang tid fremover.

Ja, det kan man sige er den klassiske, men også bedste måde. Men spørgsmålet
gik jo på kun at trække PDS kabel. Men klart, vælg cat 6.
>
> Hvis du vælger at bruge et ballanceret kabelsystem til din
> antenneinstallation får du nogle begrænsninger som du må leve med.
> Du kan ikke anvende højere frekvenser end ca. 5-600 MHz da dette vil
> forstyrre mere end tilladt, dette gælder både UTP og FTP.

Okay, det kan jeg jo faktisk godt snart huske lidt om. Som du tidligere har
talt om i dk.teknik.el

Men hvad forresten med kat 7. Det må da kunne overholde støjkrav? De kabler
jeg har set, er hver par skærmet, og dobbeltskærmet i ydrekabben.

> Jeg har selv en Cat 6 UTP løsning som jeg anvender til alle tjenester
> i mit hus, det fungerer fint med de nævnte begrænsninger.

Okay, men hvad kommer det til at koster i marterialer?

Det ville jo nok være den billigste og bedste løsning af trække de ekstra
kabler. Som du siger. Især hvis han fusker det selv.

>
> De fleste som arbejder med kabling i hjemmet forventer at coax
> forsvinder og bliver til Ethernet i fremtiden.
> Hvornår kan jo altid diskuteres.

Okay, men hvad så med problemerne som du nævner?



Arne Keller (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 20-03-02 12:30

On Wed, 20 Mar 2002 12:19:57 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message
>news:3c986c47.7794047@sunsite.dk...
>
>> Den bedste løsning vil være at trække både Cat 6 UTP og coax i et
>> stjernenet.
>> Det bliver lidt flere kabler men du får en installation som klarer
>> alle kravene idag og i lang tid fremover.
>
>Ja, det kan man sige er den klassiske, men også bedste måde. Men spørgsmålet
>gik jo på kun at trække PDS kabel. Men klart, vælg cat 6.

Jeg mener ikke at det er en god ide kun at trække UTP/FTP kabler i et
hjem. Det er muligt at lave en bedre og billigere løsning med coax og
ballanceret kabel.
>>
>> Hvis du vælger at bruge et ballanceret kabelsystem til din
>> antenneinstallation får du nogle begrænsninger som du må leve med.
>> Du kan ikke anvende højere frekvenser end ca. 5-600 MHz da dette vil
>> forstyrre mere end tilladt, dette gælder både UTP og FTP.
>
>Okay, det kan jeg jo faktisk godt snart huske lidt om. Som du tidligere har
>talt om i dk.teknik.el
>
>Men hvad forresten med kat 7. Det må da kunne overholde støjkrav? De kabler
>jeg har set, er hver par skærmet, og dobbeltskærmet i ydrekabben.
>
Jeg tror ikke at Cat 7 klarer kravene, men prisen vil også blive
større end en Cat6 og coax.
Cat 7 connectoren findes ikke på markedet idag, den blev vist vist på
Cebit (det var i det mindste hvad en af deres chefer sagde til mig) så
den kan sikkert snart købes.

>> Jeg har selv en Cat 6 UTP løsning som jeg anvender til alle tjenester
>> i mit hus, det fungerer fint med de nævnte begrænsninger.
>
>Okay, men hvad kommer det til at koster i marterialer?
>
>Det ville jo nok være den billigste og bedste løsning af trække de ekstra
>kabler. Som du siger. Især hvis han fusker det selv.
>
Den præcise pris har jeg ingen ide om, jeg er i den lykkelige
situation, at jeg ikke behøver at koncentrere mig ret meget om priser,
men kan bruge mine kræfter på teknikken.
>>
>> De fleste som arbejder med kabling i hjemmet forventer at coax
>> forsvinder og bliver til Ethernet i fremtiden.
>> Hvornår kan jo altid diskuteres.
>
>Okay, men hvad så med problemerne som du nævner?
>
Hvis alt i hjemmet er Ethernet, er det under 250Mhz så længe vi taler
Cat6 og der er derfor ingen problemer.

Jeg forventer at antenne signalet forsvinder fra TVet og erstattes af
et 1000Base-T eller TX stik.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
Spørgsmål om netværk ? www.net-faq.dk

Bjarke Hansen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-03-02 12:28

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message
news:3c986c47.7794047@sunsite.dk...
> On Wed, 20 Mar 2002 00:56:11 +0100, "Tony Lorentzen"
> <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote:

Nu fik jeg lie set i headeren at du sender fra avaya.

Så burde du vel kunne svare på en meget enkelt spørgsmål..

Jeg har snart monteret mange af deres cat5e paneler. Dem man montere bagfra
i nogle metalholdere..... Det har snart undret mig over flere gange, hvorfor
der bliver ved med at være fejl på printet. Der står nemlig RJ-2 ud for det
første stik. og RJ-1 for det andet...

Ikke fordi det er noget specieltproblem, hvis man bare ved det... Men retter
i aldrig fejl? De bliver ved med at komme på de nye forsendelser. Der er
desuden printfejl. hvor lodninger var lodet sammen.... tegn på at panelerne
ikke er testet.... Irreterende at skulle afmontere, montere nyt print. og
montere igen... Noget der tager tid.



Arne Keller (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 20-03-02 12:38

On Wed, 20 Mar 2002 12:27:48 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

snip
>
>Så burde du vel kunne svare på en meget enkelt spørgsmål..
>
Desværre nej.

Mail sendt direkte.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
Spørgsmål om netværk ? www.net-faq.dk

Bjarke Hansen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-03-02 12:42

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message
news:3c987473.9886015@sunsite.dk...

> >Så burde du vel kunne svare på en meget enkelt spørgsmål..
> >
> Desværre nej.
>
> Mail sendt direkte.

Okay, til hvem?





Bjarke Hansen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-03-02 12:49

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
news:3c98757e$0$72058$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Okay, til hvem?

forgetit



Arne Keller (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 20-03-02 12:51

On Wed, 20 Mar 2002 12:41:54 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message
>news:3c987473.9886015@sunsite.dk...
>
>> >Så burde du vel kunne svare på en meget enkelt spørgsmål..
>> >
>> Desværre nej.
>>
>> Mail sendt direkte.
>
>Okay, til hvem?
>
til adressen ovenfor uden "*REMOVE*"
--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
Spørgsmål om netværk ? www.net-faq.dk

Bertel Lund Hansen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 20-03-02 16:06

Arne Keller skrev:

>De fleste som arbejder med kabling i hjemmet forventer at coax
>forsvinder og bliver til Ethernet i fremtiden.

En lille bibemærkning: ethernet kører både med coax og xTP.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Arne Keller (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 20-03-02 23:47

On Wed, 20 Mar 2002 16:06:25 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Arne Keller skrev:
>
>>De fleste som arbejder med kabling i hjemmet forventer at coax
>>forsvinder og bliver til Ethernet i fremtiden.
>
>En lille bibemærkning: ethernet kører både med coax og xTP.
>
Antenne signaler på 75 ohm coax kabler, forventes at forsvinde til
fordel for Ethernet.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
Spørgsmål om netværk ? www.net-faq.dk

Morten Wulff Nielsen (20-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Wulff Nielsen


Dato : 20-03-02 17:25


"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> wrote in message
news:a78j6j$anb$1@news.cybercity.dk...
> Hej NG,
>
> Nogen herinde som ved om det er muligt at køre et antennesignal via et STP
> kabel (skærmet netkabel)? Jeg ved at LK laver et system hvor de gør noget
> lign. Så er jeg nemlig fri for at skulle trække antennekabel OG netkabel i
> hele lejligheden
>
> Hilsner,
>
> Tony
>
>
Du kan da godt prøve at sende antenne signaler og på et STP kabel, men jeg
tror ikke det bliver noget godt billed med alt det støj det kommer til at
samle op ! et antenne signal kræver et skærmet kabel ( Coax )
Og IHC kan ikke bruges til antenne ! det burges til pc netværk og lysstyring
!



J (21-03-2002)
Kommentar
Fra : J


Dato : 21-03-02 06:07


"Morten Wulff Nielsen" <wulffnielsen@tdcadsl.dk> skrev i en news:3c98b7cb$0$72047$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
>
>
>
> Du kan da godt prøve at sende antenne signaler og på et STP kabel, men jeg
> tror ikke det bliver noget godt billed med alt det støj det kommer til at
> samle op ! et antenne signal kræver et skærmet kabel ( Coax )
> Og IHC kan ikke bruges til antenne ! det burges til pc netværk og lysstyring
> !
>
>
Det er ikke korrekt. LK's IHC Net bruges også til fremføring af UHF signaler.

J


Morten Wulff Nielsen (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Wulff Nielsen


Dato : 21-03-02 11:21


"J" <send@nospam.dk> wrote in message
news:ITdm8.11851$ZI6.459313@news000.worldonline.dk...
>
> "Morten Wulff Nielsen" <wulffnielsen@tdcadsl.dk> skrev i en
news:3c98b7cb$0$72047$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> >
> >
> >
> > Du kan da godt prøve at sende antenne signaler og på et STP kabel, men
jeg
> > tror ikke det bliver noget godt billed med alt det støj det kommer til
at
> > samle op ! et antenne signal kræver et skærmet kabel ( Coax )
> > Og IHC kan ikke bruges til antenne ! det burges til pc netværk og
lysstyring
> > !
> >
> >
> Det er ikke korrekt. LK's IHC Net bruges også til fremføring af UHF
signaler.
>
> J
>

Så er det nogle meget specielle kabler de bruger ! for UHF signaler skal
skærmes ellers optager de alt for meget støj og kan ikke bruges !




Arne Keller (21-03-2002)
Kommentar
Fra : Arne Keller


Dato : 21-03-02 13:10

On Thu, 21 Mar 2002 11:21:24 +0100, "Morten Wulff Nielsen"
<wulffnielsen@tdcadsl.dk> wrote:

>
>"J" <send@nospam.dk> wrote in message
>news:ITdm8.11851$ZI6.459313@news000.worldonline.dk...
>>
>> "Morten Wulff Nielsen" <wulffnielsen@tdcadsl.dk> skrev i en
>news:3c98b7cb$0$72047$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
>> >
snip
>
>Så er det nogle meget specielle kabler de bruger ! for UHF signaler skal
>skærmes ellers optager de alt for meget støj og kan ikke bruges !
>
Transmission over UTP/FTP kabler er ballanceret og udsender derfor i
teorien ikke støj og er heller ikke modtagelig for støj.

Hvis en ikke ballanceret applikation som f.eks UHF skal transmitteres
anvender man balluns som ændre signalet til et ballanceret.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.
Spørgsmål om netværk ? www.net-faq.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste