MS Windows
briani 27239
Windows98 får ikke lukket helt ned.
Fra : Lars Østergaard

Dato : 19-03-02 22:31

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-03-02 22:42

"Lars Østergaard" <cfs9914@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> computeren,

Er der ikke noget der hedder "avanceret strømstyring" under "strømstyring" i
"kontrolpanel"

-M

Fra : Lars Østergaard

Dato : 19-03-02 22:48

Det er ikke det jeg mener, computeren låser /går fast mens der står Windows
lukker... Og der bliver den stående..
/lars

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-03-02 23:11

> Det er ikke det jeg mener, computeren låser /går fast mens der står
Windows
> lukker... Og der bliver den stående..

Damn, har du tjekket din bios?

-M

Fra : Ivar

Dato : 19-03-02 23:32

Lars Østergaard skrev:

> Det er ikke det jeg mener, computeren låser /går fast mens der står Windows
> lukker... Og der bliver den stående..

Det er et typisk Win98SE problem. Microsofts site har flere sider med
løsningsforslag, samt en stump program der skulle afhjælpe problemet.
Jeg har dog aldrig fået noget brugbart ud af det.
Min "husmands-løsning" er: Når du lukker computeren gå blot ud i DOS,
og sluk computeren på tænde-knappen, så er du fri for blå skærm.

Ivar

Fra : Madsen

Dato : 20-03-02 00:15

Lars Østergaard skrev:

> Det er ikke det jeg mener, computeren låser /går fast mens der
> står Windows lukker... Og der bliver den stående..

Madsen.

Fra : Karsten Aarhus

Dato : 20-03-02 09:03

Hej Madsen

Hvis du gerne vil have windows 98 til at lukke hver gang... skal du gøre
følgende...

Lav en genvej på skrivebordet.

Genvej til c:\windows\rundll.exe
Tryk ok
Skriv efter c:\windows\rundll.exe user.exe,exitwindows
Omdød ikonet til luk windows
Tryk dernæst på ikonet og du vil opdage at windows vil lukke ned..

MVH

Karsten Aarhus

Fra : Madsen

Dato : 20-03-02 18:05

Karsten Aarhus skrev:

> Hej Madsen
>
> Hvis du gerne vil have windows 98 til at lukke hver gang... skal
> du gøre følgende...

Hej Karsten,

Tak for tippet, men jeg kører ikke Win98 og har ikke gjort det længe,
men jeg kender godt det du nævner. Faktisk findes der en del muligheder
med rundll.exe i Win98.

Log en ny bruger på
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE shell32.dll,SHExitWindowsEx 0

Luk Windows, sluk maskinen
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE shell32.dll,SHExitWindowsEx 1

Genstart Windows
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE shell32.dll,SHExitWindowsEx 2

Gennemtving lukning
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE shell32.dll,SHExitWindowsEx 4

Log en ny bruger på
C:\WINDOWS\RUNDLL32.EXE shell32.dll,SHExitWindowsEx 8

Genstart brugergrænsefladen uden at lukke windows

Fra : -Jens-

Dato : 20-03-02 10:46

Hej Lars

Under Windows Update finder to 2 downloads som løser problemet i Windows 98
SE. Den ene hedder noget i retning af: "Windows 98 Second Edition Mapped
Drives Shutdown Update" og den anden: "Windows 98 Second Edition Shutdown
Supplement"

Jens

Fra : kjaer

Dato : 19-03-02 23:49

> computeren,

Prøv med msconfig>avanceret sæt flueben ved deaktiver hurtig nedlukning