Fire Wire netværk ?
Fra : sv-erik@mail1.stofan~

Dato : 19-03-02 19:39

Hej NG
Er der nogle som har erfaring med hvilken logisk opsætning som skal
til for at lave et link via i-link/fire wire mellem to PC. PCérne
kører begge Win98.

vh
Svend-E

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-03-02 19:49

<sv-erik@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej NG
> Er der nogle som har erfaring med hvilken logisk opsætning som skal
> til for at lave et link via i-link/fire wire mellem to PC. PCérne
> kører begge Win98.

Jeg ved faktisk ikke om man kan bruge wire-fire til direkte tilslutning
ligesom USB,,,'

Men jeg ved at Creative, med deres Audigy lydkort. Som har indbygget
Firewire,, også har indbygget netværkschip. Så firewire kan indgå i et
netværk. De enheder der er tilsluttet med firewire, er der hastighed på de
ca. 400 Mbit.

Med player kortet, skal man dog have en "firewire hub" for at tilslutte
enheder. Mens platinium versionerne, har 2 firewireporte, kan tilsluttet i
en ring.

Fra : sv-erik@mail1.stofan~

Dato : 19-03-02 21:57

On Tue, 19 Mar 2002 19:48:47 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
Hej
Jeg har naturligvis prøvet at installere direkte kabletilslutning,
problemer er bare at dette program ikke kan se fire wire porten,
selvom dette også er en seriel forbindelse.

Med hensyn til fire wire hub, er det således at alle devices som har
mere end en port er "hubs", og der kan tilsluttes op til 62 enheder på
en streng.

Mit spørgsmål gik nok mere i retning af om der findes en protokol
eller lig. som kunne identificere fire wire portene over for
styresystemet, det kan jo bruges til mit camera, og til eks. externe
HD.

vh
Svend-E