Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forsikring af udstyr
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 19-03-02 19:34

Jeg ved at diskussioner omkring forsikring af udstyr har været oppe og vende
før, og jeg har selv henvist til Europæiske som har en teknisk
udstyrsforsikring. Problemet er imidlertid at priserne er ændret således at
der nu er to muligheder:

Årsforsikring der koster 6% af forsikringssummen, men minimum 1000,- kr (300
kr før)

Korttidsforsikring (max 12 måneder, men man kan jo tegne den igen) der
koster 7,5% af forsikringssummen, men som har selvrisiko på 10% af
skadebeløbet (min. 500,- max 3500,-).

Er der nogen der kender til andre selskaber der tegner denne type
forsikringer? Evt. i udlandet. (Det er til brugt udstyr, så jeg kan ikke
bruge de forsikringer som forhandlerne sælger med nye kameraer)

På forhånd tak!

--
Hilsen
Kenneth

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html?bruger=48

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-03-02 22:17

Kenneth Darling Soerensen wrote:

> [...]
> teknisk udstyrsforsikring. Problemet er imidlertid at priserne er
> ændret således at der nu er to muligheder:

Er der ikke noget med, at de forsikringer som Europæiske tilbyder, er
kaskoforsikringer som primært er rettet imod den risiko, der er ved at
medtage dyrt fotoudstyr på udenlansrejser.

Jeg har en helt alm. erhvervsforsikring som grafisk og fotografisk
atelier, og den dækker tyveri, brand og vandskade på alt mit løsøre,
dermed også mit fotoudstyr, og den koster ikke det hvide ud af øjene.

Derudover har jeg en EDB-kasko, den har en super god dækning for en
meget lille præmie, der er iøvrigt mange som burde læse deres police og
forsikringsbetingelser igennem, computere og fotoudstyr er som regel
meget dårligt dækket i en alm. indboforsikring.

Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 19-03-02 23:29

Hej Kenneth
Max Levig (hører under Tryg forsikring) har en "all risk forsikring", der
dækker alt havd der kunne tænkes at ske med dit udstyr(undtagen selvfølgelig
grov uagtsomhed).
Den er så vidt jeg ved oprindelig udviklet til at dække musikeres
instrumenter, men jeg har mit fotoudstyr forsikret der.
Forsikringsummen liger omkring de 5% - hold mig ikke op på det, jeg har ikke
fisket min police frem
Jeg har haft brug for forsikringen, og det gik relativt smertefrit, så hvis
man har behov for at få forsikret ens udstyr mod alle tænkelige uheld/tyveri
mm, og ikke kan/vil tegne en erhvervsforsikring, kan det varmt anbefales.
MVH
Rune

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 20-03-02 12:49

"Rune Feldt-Rasmussen" <feldt@adr.dk> wrote in

> Max Levig (hører under Tryg forsikring) har en "all risk forsikring",
> der dækker alt havd der kunne tænkes at ske med dit udstyr(undtagen
> selvfølgelig grov uagtsomhed).

Hej Rune,

Tak for tippet! Jeg har ringet til Max Levig afdelingen/firmaet og får
tilsendt noget materiale. Jeg vender tilbage i denne tråd med lidt mere
info til de interesserede.

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 24-03-02 01:35

Kenneth Darling Soerensen <kenneth@darlingDOT.dk> writes:

> [...]
> der nu er to muligheder:
>
> Årsforsikring der koster 6% af forsikringssummen, men minimum 1000,- kr (300

Jeg har ikke proevet andet, men har gode erfaringer med Europaeiskes
aarsforsikring.

> http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

http://www.photo.net/shared/community-member?user_id=383284

- ask