DoS
Fra : Kristian Asmussen

Dato : 19-03-02 18:38

Er der nogen der ved hvordan man laver et DoS angreb over netværk, i så fald
hvordan gør man det?

MVH. Kristian Asmussen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-03-02 18:50

Kristian Asmussen skrev:

>Er der nogen der ved hvordan man laver et DoS angreb over netværk, i så fald
>hvordan gør man det?

Ved at dirigere alt for mange pakker hen til den server der skal
lægges ned. Der er mange måder at gøre det på.

--
Bertel

Fra : Kristian Asmussen

Dato : 20-03-02 21:15

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Ved at dirigere alt for mange pakker hen til den server der skal
> lægges ned. Der er mange måder at gøre det på.

Hvordan kan man f.eks gøre det?

MVH. Kristian Asmussen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 20-03-02 21:22

Kristian Asmussen wrote:

> Hvordan kan man f.eks gøre det?

Hvad skal du bruge den viden til?

Fra : Kristian Asmussen

Dato : 20-03-02 21:43

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3C98EF61.9040508@example.net...

> Hvad skal du bruge den viden til?

Bare af ren interresse og fordi jeg skal prøve det på min egen maskine, det
var såtenset meningen med det!!!

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 20-03-02 23:12

Kristian Asmussen wrote:

> Bare af ren interresse og fordi jeg skal prøve det på min egen maskine, det
> var såtenset meningen med det!!!

Dvs. vi ikke skal ud i at installere trojanske heste på uskyldiges
arbejdspladser :)

Det nemmeste du kan gører er at sende meget data til maskinen, fx kan du
nemt fylde et ethernet med ping.

På fx linux kan ping kaldes med option -f, hvor f står for flood.

Ellers kan ping også kaldes således at den sender store pakker.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-03-02 07:07

Kristian Asmussen skrev:

>Hvordan kan man f.eks gøre det?

Man kan installere trojanere på andres systemer som man så kan
fjernstyre. Derefter sætter man den alle sammen til at sende
filer til den samme maskine samtidig. Jeg læste en beskrivelse af
et angreb hvor 490 maskiner blev fjernstyret på denne måde.

Christian har beskrevet nogle metoder, men jeg kan forstå at du
ville afprøve det på din egen maskine. Det kan du ikke hvis du
kun har én. Hvad du sender til dig selv, bliver ekspederet af din
udbyder, og hvis han var lillebitte, ville du lægge hans system
ned - og alle hans kunders.

De store udbydere er naturligvis ikke sådan at få i knæ, men det
vil ikke være populært at du eksperimenterer med sådan noget.

Hvis du har et hjemmenetværk med blot to maskiner, vil det måske
være muligt, men du får enden på komedie hvis du kommer til at
skrive forkert og sende ud af huset.

--
Bertel

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-03-02 11:46

Bertel Lund Hansen wrote:

> Christian har beskrevet nogle metoder, men jeg kan forstå at du
> ville afprøve det på din egen maskine. Det kan du ikke hvis du
> kun har én. Hvad du sender til dig selv, bliver ekspederet af din

Det passer ikke, hvis han fx kører windows nt kan han gå ind i
c:\winnt\, markere alle filer og trykke på enter, dette ligger de fleste
maskiner ned :)

> udbyder, og hvis han var lillebitte, ville du lægge hans system
> ned - og alle hans kunders.

Jeg startede hos en udbyder i tidens morgen med en 64Kbit forbindelse,
denne kunne man ligge ned fra analog 28Kbaud forbindelse da PPP fortager
komprimering

Fra : Kristian Asmussen

Dato : 21-03-02 16:24

> [...]
>
> Hvis du har et hjemmenetværk med blot to maskiner, vil det måske
> være muligt, men du får enden på komedie hvis du kommer til at

Nu kører vi kun med 56k modem så det skal jo være tændt og være koplet op,
for at jeg kan sende det ude af huset.