møde andre hunde
Fra : Birgit

Dato : 19-03-02 16:52

Hej gruppe

Når jeg går på gaden med min hund, og der kommer en person gående med sin
hund, så flipper min hund totalt ud.... hvordan lærer jeg ham, at når han er
i snor, så skal han kunne gå forbi andre hunde uden at stå på bagben og gi
hals....

Til daglig går vi tur i en park med masser af andre hunde. her løber han fri
og leger med alle..

Jeg har forsøgt at gå videre som om intet var hændt, men det er næsten
umuligt at slæbe ham forbi en hund i snor.

Nogen gode ideer...

Hilsen Birgit

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-03-02 17:57

Gør dig selv meget interessant, så han hellere vil snakke med dig

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-03-02 19:34

On Tue, 19 Mar 2002 16:51:52 +0100, "Birgit" <mortil3@hotmail.com>
wrotd:

> [...]
>
>Jeg har forsøgt at gå videre som om intet var hændt, men det er næsten
>umuligt at slæbe ham forbi en hund i snor.

Det kommer an på hvilken race din hund er ! hvis man går forbi en
anden hanhund der "lugter" kraftigt dominerende og ens egen hund også
er dominerende så mener jeg ikke at det er realistisk at få den til at
gå forbi uden at knurre , hvis det er ovre på den anden side af vejen
burde det kunne lade sig gøre !, det er næsten lykkes for mig , men
hvis det er på samme fortov så kan du lige så godt akseptere det for
det er spild af tid at prøve at ændre det , efter min mening , men
igen det kommer an på racen

Fra : Birgit

Dato : 19-03-02 21:18

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse >
> [...]
> anden hanhund der "lugter" kraftigt dominerende og ens egen hund også
> er dominerende så mener jeg ikke at det er realistisk at få den til at

Min hund er en terrier. nej den kan slet ikke nå at lugte noget som helst.
Bare ved synet ha en anden hund så danser han helt fjollet rundt. Det er kun
fordi han gerne vil over og lege med den... Han forstår nok ikke, at i
parken kan han bare løbe afsted for at snuse, men alle andre steder skal han
bare gå forbi. Det ville være ok hvis han kunne nøjes med lige at snuse, men
han bliver helt balstyrisk, så jeg virkelig må holde godt fast i snoren.

En dag havde han kvælerhalsbånd på, lavet af metal. Billigt l.... købt i
brugsen. Det knækkede... Hmm, ikke særlig smart at gå rundt med sin hund
uden halsbånd.

Hilsen birgit