Kulstof 14 metode
Fra : Jesper Vels

Dato : 19-03-02 16:11

Hej

Er der ikke nogle der har nogle guld links der forklare C14 metoden?
Syndes ikke google har givet mig nogle guld links

/Jesper Vels

Fra : Henning Makholm

Dato : 19-03-02 16:35

Scripsit jesper@vels.dk (Jesper Vels)

> Er der ikke nogle der har nogle guld links der forklare C14 metoden?

C14-datering har vist ikke noget med Au at gøre.

Hvilke oplysninger leder du efter?

--
Henning Makholm "... popping pussies into pies
Wouldn't do in my shop

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 19-03-02 19:51

> C14-datering har vist ikke noget med Au at gøre.

He!... du er vist ikke helt med på noderne, hvad der angår hverdags "slang"
blandt unge... guld betyder somend bare nogle meget gode links...

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 19-03-02 20:33

Brian Axelgaard wrote:

> He!... du er vist ikke helt med på noderne, hvad der angår hverdags "slang"
> blandt unge... guld betyder somend bare nogle meget gode links...

Unge mennesker nu om dage! Det er vel også dem der har fundet på det
fuldstændigt tåbelige, forfladigende »tale er sølv, men tavshed er
guld.«

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 19-03-02 21:35

"Jeppe Stig Nielsen" <mail@jeppesn.dk> skrev i en meddelelse

> Unge mennesker nu om dage! Det er vel også dem der har fundet på det
> fuldstændigt tåbelige, forfladigende »tale er sølv, men tavshed er
> guld.«

Eller »Morgenstund har guld i mund«. Ak ja - det er ikke, som da vi var
unge...

--
Jens Axel Søgaard

Fra : R. A. Nielsen.

Dato : 20-03-02 09:32

"Jens Axel Søgaard" <usenet@soegaard.net> skrev:

> Eller »Morgenstund har guld i mund«. Ak ja - det
> er ikke, som da vi var unge...

Okay, ikke ret videnskabeligt, blot en lille historie:
På min tidligere arbejdsplads blev Arly og jeg oplært
i at betjene en kantpresse af Lars.
Når man så skulle kontrollere vinklerne og målene på
de færdige emner, så sagde Lars, at det var Guld, hvis
det bare passede perfekt.

Når så Lars ikke var der, og Arly og jeg gik rundt og
passede vores job, så var alting pludselig 'Guld' eller
'Ikke Guld'. F.eks. var det guld, når det var fyraften,
pause og solskin.
Der i mod var mandag morgen 'Ikke Guld'.
Jo, det var tider - men 'Guld-sproget' hænger stadigvæk
på, selvom det var dengang.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
Guld-Links:

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 25-03-02 17:01

"Jens Axel Søgaard" <usenet@soegaard.net> wrote in message

> Eller »Morgenstund har guld i mund«. Ak ja - det er ikke, som da vi var
> unge...

.... og bly i enden!

Nå! OFT!

Lars Bo Wassini (http://www.wassini.dk)
Billeder fra Fyn : http://www.fynbilleder.dk

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 21-03-02 20:23

> Unge mennesker nu om dage! Det er vel også dem der har fundet på det
> fuldstændigt tåbelige, forfladigende »tale er sølv, men tavshed er
> guld.«

Det har jeg ikke hørt før...

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-03-02 16:58

> Er der ikke nogle der har nogle guld links der forklare C14 metoden?
> Syndes ikke google har givet mig nogle guld links

Jeg søgte på "how does carbon dating work" og fandt denne glimrende side:

http://emuseum.mankato.msus.edu/archaeology/dating/

Der forklares de fleste dateringsmetoder der bruges i dag.

--
PeKaJe

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 20-03-02 10:07

On 19 Mar 2002 15:11:19 GMT, jesper@vels.dk (Jesper Vels) wrote:

>Er der ikke nogle der har nogle guld links der forklare C14 metoden?

Howstuffworks har tit og ofte noget om det meste. Og ja, C14 er der
også:
http://www.howstuffworks.com/carbon-14.htm