Hunden slikker i sit sår
Fra : RacingBabe

Dato : 19-03-02 13:58

Hej!

Min hund har en meget gammel sår. Det er nok 7 år gammelt. Nogen gange er
det et fint ar, men så begynder han at slikke og bide i det en gang i
mellem.
I øjeblikket ligner det en lille vulkan, der er ikke betændelse i det.

Kan man få en salve/creme man kan smøre på så han ikke slikker/bider i det.
Og derefter håbe på han lader det være når det er helet.

/ Jeanne

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 19-03-02 14:30

"RacingBabe" <jeanne@fjorback.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mellem.
> I øjeblikket ligner det en lille vulkan, der er ikke betændelse i

Jeg ved ikke om du kan bruge mit forslag .. men jeg har de gange hvor
jeg har haft hunde der er blevet opereret .. sidst Wupper her for ca.
3 uger siden .. ... undgået at bruge krave ved simpelthen at
aktivere/træne hunden for på den måde at aflede hundens opmærksomhed
fra sår/tråde osv .. dvs hver gang hunden gjorde anstillinger til at
ville slikke i såret aktiverede jeg den 5-10 min .. og det hjalp .. du
kunne måske bruge samme metode ... men et sår der er 7 år gammelt og
ikke helet /ikke forbliver helet ville jeg altså også tage en snak
med dyrlægen om .. hvor sidder såret ?? og hvorfor slikker hunden det
ustandselig ??

Havengoddaghils

Fra : RacingBabe

Dato : 19-03-02 14:54

hvor sidder såret ?? og hvorfor slikker hunden det
> ustandselig ??
---------------
Såret sidder på bagbenet. Jeg har fået at vide han en gang har haft en tæge
der. Vi har kun haft ham siden maj 2001.
Det bliver svært at aktivere ham hver gang, vi gør det selvfølgelig når vi
ser det, men det sker jo også når han er alene hjemme og om natten.
Hvorfor han bliver ved med at slikke i det ander jeg desværre ikke.

/ Jeanne

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 19-03-02 16:05

> [...]
> ser det, men det sker jo også når han er alene hjemme og om natten.
> Hvorfor han bliver ved med at slikke i det ander jeg desværre ikke.

Jeg tror vovsen har haft/har noget af det samme problem som min
Wupper lige er blevet opereret for ... det var også en rest af en tæge
... hun fik tægen på sig i slutningen af nov. og tægen faldt så af sig
selv . .men trods løbende forsikringer om fra dyrlægen at det var OK
og den nok skulle forsvinde . kom der betændelse i nytårsaftensdag ..
og hun fik så pencilin og det blev bedre men bulen blev ikke mindre og
her for en lille måned siden var der igen betændelse .. og dyrlægen
valgte da at gå ind og operere og fjerne kernen .. jeg ville bestemt
tale med dyrlægen om problemet ..

Smil fra Ami

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-03-02 18:02

Jeg er helt enig med Ami, et sår skal ikke holde i 7 år. Når du nu er hos
dyrlægen så køb noget Bitter Spray, har han det ikke, så få apoteket til at
tage det hjem til dig. Detn er Meku, der fremstiller det.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mika's Hops

Dato : 20-03-02 00:53

Hej RacingBabe!

Jeg har selv haft en hund der slikkede sit sår, og jeg prøvede alt mellem
himmel og jord, men intet hjalp desværre.
Man kalder det slikkesår og selv dyrlægen havde ikke nogen gode ideer til
sidst.

Der er som regel ikke særligt meget at gøre, hvis først hunden har fået den
beskidte vane. Det er nærmest en tvangsneurose.
Men som sagt, så er udsigten til bedring ikke særlig god, når først det er
blevet en vane.

Dog læste jeg i Hunden (DKK's blad), om en dame i Jylland der laver og
sælger urteblandinger til dyr, som måske kunne være en ide. Desværre kan jeg
ikke huske hvad hun hedder, og det er nok over 6 måneder siden.

Håber du får bugt med det, trods mine dystre erfaringer.

Hilsen

Jesper

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-03-02 01:12

"Mika's Hops" <snowhops@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> beskidte vane. Det er nærmest en tvangsneurose.
> Men som sagt, så er udsigten til bedring ikke særlig god, når først

hvis det er en dårlig vane vil aktivering/træning/hjernearbejde altså
kunne gøre meget ved det, idet jeg er overbevist om at
understimulering kan være en af grundende til at en sådan uvane
opstår ..og i al fald vil ovennævnte ting være et godt værktøj til at
bryde en dårlig vane ..men stadig vil jeg mene at der skal
dyrlægekonsultation til, idet der jo meget fint .. når der som i
tilfældet med Jeannes hund, er tale om noget der stammer fra en tæge
... kan lægge noget fysisk til årsag for hundens slikken i såret selv
efter såret er lægt .. der kan f.eks sidde noget og længere inde
under huden og irritere hunden selvom såret tilsyneladende er lægt ..

Mvh Ami

Fra : Elin

Dato : 22-03-02 23:37

Hej

KW ANTI-SLIK er iflg. etiketten: "ugiftigt - bittert - desinficerende.
Stopper slikning af sår/afbidning af hår/bid i forbindinger. Brugsanvisning:
Påsprøjtes det berørte område, indtil det er gennemvædet. Uskadeligt i åbne
sår, men kan give anledning til let svie og ubehag." Jeg har selv brugt
Anti-Slik på sko og tapet, men har heldigvis ikke haft brug for at afprøve
det i åbne sår.

Mvh
Elin

Mika's Hops <snowhops@hotmail.com> skrev i en