Tilde til dyrlæge....
Fra : AEK

Dato : 19-03-02 11:48

Hej alle !

Jeg har lige brug for at " læsse " af på Jer......

Det drejer sig om Tilde. Vi fik hende i fødselsdagsgave i november. Hun
havde da gået i en stald for en periode.
Hun kom til dyrlæge, da hun havde øremidder, orm og lopper.
I julen får hun så en luftvejsinfektion, som hun også kommer i beh. for.
Samt hun får en ormekur til, sammen med de andre to naturligvis.

Hun er en bette skravl at se på - forstået på den måde, at hun stadig ligner
en " killing ", trods hun er 8 - 9 mdr.
Hun spiser rigtig godt, har masser af energi og ALTID glad og frejdig.

Grunden til, at vi har bestilt tid til hende i morgen er , at hendes
vejrtrækning er overfladisk. Hvis jeg samligner med Oscar & Tøsen.
Hun trækker ikke vejret dybt og igennem , heller ikke , når hun sover.

Trods 2 ormekure, havde hun stadig orm. Jeg startede så på Pet Gourmet, som
også skulle hjælpe på orm, for ca. 3 uger siden.
Siden da har jeg ikke fundet orm i hendes aff.

Men nu har vi besluttet, trods, at hun er frisk og sund at se på, at vi
smutter forbi dyrlægen.
Så må han lytte og kigge på damen.

Har I et forslag til, hvad det hele drejer sig om ?
Jeg aner snart ikke, hvad jeg skal gøre .
Måske siger dyrlægen, at hun er helt ok - hvad jeg håber. MEN jeg har på
fornemmelsen, at noget ikke er, som det skal være, når jeg sammenligner med
de to andre.

Det var godt at komme af med.

Hilsen

Anya.

---------------
Denne mail er chekket af NAV2002 .

Fra : Jesper Sloth

Dato : 19-03-02 18:15

> [...]
> Måske siger dyrlægen, at hun er helt ok - hvad jeg håber. MEN jeg har på
> fornemmelsen, at noget ikke er, som det skal være, når jeg sammenligner

Hej

Jeg kan kun sige at jeg har nogle bekendte, som har en kat der havde de
samme problemer, i omkring 1 år ( det første år af kattens liv) med
luftvejsinfektioner og alverdens ting og sager, det var en dyr omgang, og
dyrlægen foreslog et par gange at aflive katten, men nej de blev ved og
pludselig var katten rask og har været det siden nu er den 11 år. Så du skal
ikke helt fortvivle endnu, det kan vende. Men det skal selvfølgelig ikke
være til kæmpe sene for katten, og jeg også forstå at den leger fint og
spiser godt, så mon ikke det går.

Mvh

Jesper

Fra : AEK

Dato : 19-03-02 18:43

Hej Jesper !

Tak for dit svar.
Jeg opgiver ikke, hun er den skønneste kælepotte, man kan tænke sig.

M.h.t. Økonomi : jamen, det må koste, hvad det koste gør. Hun skal have al
den hjælp, der er mulighed for.

MEN jeg fatter ikke, at hun " skranter " sådan og ikke tager videre på i
vægt.
Hun får kvalitets foder, elsker de andre to katte og hygger på livet løs.

/ Anya.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 19-03-02 19:09

Hey Anya *S*

Kan det mon være at Tilde, er lidt lige som nogle børn er - Jeg mener der er
jo altid nogle børn, som er lidt skrantede, blege og små i forhold til de
andre

Men godt at hun lige bliver tjekket i morgen, fortæl endelig hvordan det går
*S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Kate

Dato : 19-03-02 19:26

Hej Anya

Jeg håber da bestemt at dyrlægen synes at Tilde er helt frisk, men jeg
forstår godt din bekymring.

Kate

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 19-03-02 20:31

Hej Anya!

Nu må du altså undskylde, hvis jeg pisker stemningen op, men luft lige
rundorm/spolorm med dyrlægen i morgen...I dyrlægeleksikonet i Politikens
Kattebog står deres cyklus beskrevet, og larverne kan bl.a. vandre til
lungerne, hvor de selvfølgelig kan genere. Der burde dog være noget diarré
også i så fald...Det er bare en tanke.

Med håb om, at Tilde er rask.

Hilsen Birgitte

Fra : AEK

Dato : 19-03-02 21:05

Hejsa !

Jeg siger tak for Jeres svar.

Birgitte : Jeg har også overvejet det mod orm, og har kigget i vores
Politikens Kattebog - dog synes jeg ikke , at symptomerne stemmer helt
overens.
Tilde har f.eks den fineste afføring.
De orm , der er kommet med ud, har haft form som indtørret spaghetti.
MEN , jeg vil prøve at nævne rund - og spoleorm.

Jeg fik Simon til at studere Tilde nærmere, efter at have nævnt hendes
vejrtrækning flere gange - han gav mig ret i, at det var anderledes end
Tøsen & Oscar.

Vi ville så lige give Pet Gourmet lidt tid. MEN nu er vi enige om, at det
er tid til dyrlægen.
Det sker kl. 09.30 i morgen.

P.S : Kate, du ville gerne have feedback på Pet Gourmet.
Det kan anbefales. Oscar er en flot og sund kat med den fineste pels. Dog
har han tendens til en anelse skæl - det er væk nu.

/Anya.

Fra : Kate

Dato : 19-03-02 22:12

"AEK" <5678@jubiipost.dk> wrote in

> P.S : Kate, du ville gerne have feedback på Pet Gourmet.
> Det kan anbefales. Oscar er en flot og sund kat med den fineste
> pels. Dog har han tendens til en anelse skæl - det er væk nu.

Jamen, det må da prøves på Lante så. Hvor kan man køe det? og er det
dyrt?

Kate

Fra : AEK

Dato : 19-03-02 22:35

Hej Kate !

Adressen er : http://www.pet-gourmet.dk/

Jeg har købt 30 ml. til 169 kr. incl. levering. Det flydende.
10 ml. svarer til ca. 3 mdr. forbrug til en kat.

I følge en veninde skulle remoulade tuben være rigtig god.

For at få det flydende i mine , giver jeg dem hver morgen 1 spsk.
leverpostej med det iblandet.

Jeg har altid fået ros for, at mine kattes pelse er MEGET flotte og
skinnende. Dog , som jeg skrev tidligere, har Oscar en anelse tendens til
skæl - og det har virkelig hjulpet.

" Tube remouladen " koster vist nok : 85 kr. Hvor længe der er til, ved
jeg ikke.

/ Anya.