MS Windows
briani 27239
Bit-problem (eller så'en noget) i WinXP?!
Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 19-03-02 11:43

Jeg er lige skiftet til WinXP Home DK og har et problem: Mit Windows siger,
jeg ikke har nok hukommelse når jeg vil installere spil. Spillene har
tidligere kørt i Win 98 og ME.

Jeg er ikke meget inde i dét med kerneopbygning i Win'erne, men så vidt jeg
kan se er det pga. XP'ens 64-bit i forhold til spillenes 32-bit opbygning???
Bios'en har jeg ikke lige fundet noget i.

Det skal lige siges, at min hardware burde ikke halte. Jeg kører med Soltek
75KAV rev. F5, TB 1 GHz, 2X512 MBram (PC133 MTec), 2 HD, 2 IDE-drev osv.

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 19-03-02 13:17

I Return to Castle Wolfenstein kommer følgende meddelelse i starten af
installationen:

Could not load DLL libary D:/SETUP\KEYCHECKDLL.DLL. Forkert adgang til
hukommelse.

Jeg har prøvet at søge lidt på Google m.m. og der finder jeg ikke rigtig
noget...

Fra : Madsen

Dato : 19-03-02 17:53

Rasmus Ipsen skrev:

> I Return to Castle Wolfenstein kommer følgende meddelelse i
> starten af installationen:
>
> Could not load DLL libary D:/SETUP\KEYCHECKDLL.DLL. Forkert adgang
> til hukommelse.

Jeg kan fortælle at jeg har prøvet at installere Return to Castle
Wolfenstein på WinXP Pro og det kørte uden problemer. For øvrigt mener
jeg heller ikke du kan køre 64 bit på hverken WinXP Home eller Pro.
Så skal du have fat i WinXP 64 bit-versionen og et system som under-
støtter 64 bit.

Tjek dine ram for fejl.
Der findes et godt program her:
<http://www.teresaudio.com/memtest86/memt29.zip>

Madsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-03-02 15:47

Ud fra størrelsen på din processor kan jeg se at det ikke er en af de
nye 64bit processorer så der er ingen måde du kan køre med 64bit
versionen af Windows XP.
Umiddelbart kunne det lyde som en RAM fejl, så prøv at tage en af dine
to 512'ere ud test. Byt eventuelt bagefter så du har testet begge
klodser.