Oversættelse af simpel kode fra HTML til C~
Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 19-03-02 11:39

Hej
Det er sikkert en smal sag for Jer eksperter udi CSS-programmering.
Tingene ser sjældent ens ud i HTML og CSS. Hvordan får jeg følgende kode:

onmouseover="this.style.backgroundColor='#FF0000'"
onmouseout="this.style.backgroundColor='#FFFF00'">

til at stå i mit CSS-ark?

td {
text-align: center;
}

MVH Emmer

Emerik Schultz-Petersen
Kollegiet i Søborg
Vangedevej 237, st. t. h.
DK - 2860 Søborg
(+45) 39 67 67 46 - (+45) 40 45 67 16
emerik@emerik.dk
ICQ: 101729184

Fra : scn

Dato : 19-03-02 11:57

"Emerik Schultz-Petersen" <emerik@emerik.dk> skrev i en meddelelse news:a774nf$lpb$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> onmouseover="this.style.backgroundColor='#FF0000'"
> onmouseout="this.style.backgroundColor='#FFFF00'">

td {
text-align: center;
background-color: #FFFF00;
}

ved ikke hvad der kan gøres med din "onmouseover"

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 19-03-02 12:18

scn wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> td {
> text-align: center;
> background-color: #FFFF00;
> }
>
> ved ikke hvad der kan gøres med din "onmouseover"

td.mouseout {
text-align: center;
background-color: #FFFF00;
}
td.mouseover {
text-align: center;
background-color: #FF0000;
}

/Carsten

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 19-03-02 13:15

onmouseout="this.className='mouseout'">

Tak for hjælpen. Kan man virkelig ikke definere onmouseover og onmouseout i
CSS?
Jeg vil nemlig gerne undgå at have så lange koder i mit dokument. Det
ønskelige ville være, hvis jeg kunne nøjes med:

Men det kan man måske ikke?
MVH Emmer

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 19-03-02 13:48

Emerik Schultz-Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Jeg vil nemlig gerne undgå at have så lange koder i mit dokument. Det
> ønskelige ville være, hvis jeg kunne nøjes med:

:hover virker pt. kun på A-elementer

assignment af this.className er så vidt jeg ved den eneste måde hvorpå man kan
kombinere css og mouseover/out

/Carsten

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 19-03-02 13:56

Fra : Stig Nygaard

Dato : 19-03-02 12:21

Hej

> td {
> text-align: center;
> background-color: #FFFF00;
> }

> ved ikke hvad der kan gøres med din "onmouseover"

Jeg mener at CSS 2 specifikationen siger at det skal være muligt at
bruge :hover på alle elementer på en side. I praksis er der vist bare
ikke særlig mange browsere der understøtter det. Jeg /mener/ (ikke
testet) det er understøttet i Konqueror og delvist i Netscape6+/Mozilla.
Men du vil nok foretrække at bibeholde den "gammeldags" måde indtil videre.

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ?! --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *