Jeg har her til morgen modtaget en ny SOHO 77 router med posten, den er
opsat og alt kører nu fint igen.
Det var åbentbart router der var gået i stykker.
Mvh
Torben
"Torben Schou Jensen" <tsj@sas.dk> wrote in message
news:3c9710a1$0$92553$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg får i starten af september 2001 oprettet en 256/256 ADSL forbindelse
hos
> Tiscali med en SOHO 77 router, på adressen
>
http://62.79.12.248.adsl.suoe.worldonline.dk/.
> På forbindelsen har jeg i hele perioden en server kørende, hvor bl.a. min
> personlige hjemmeside ligger, noget der helst ikke skal være nede på noget
> tidspunkt. Jeg er desuden aktiv leverandør af data til en anden web
server,
> hvilket betyder at jeg skal overføre min. 100mb om ugen.
>
> Alt kører fint, lige bortset fra nogle startproblemer med regningerne,
lige
> frem til et sted mellem 7-8 marts 2002, hvor forbindelsen tabes. Dags dato
> skriver vi nu 19 marts 2002 og aktuelt venter jeg på en ny router.
>
> Her er hændelsesforløbet:
>
> Fredag 8/3
>
> Jeg opdager på arbejde at der ikke er kontakt med min server hjemme.
> Jeg tror det er min gamle notebook (bruger den som web server) som er gået
i
> stå (det er sket et par gange før).
> Da jeg kommer hjem ser jeg min server kører fint, jeg slukker og tænder
> router, men der er ikke forbindelse ud af huset, der kommer ikke lys i
ADSL
> lamperne.
> Jeg søger efter tlfnr til Tiscali, ringer og finder ud af at alt er lukket
> og slukket, og der først er åbent for tlf kontakt lørdag.
>
> Lørdag 9/3
>
> Efter kl. 12 ringer jeg til Tiscali 2-kroner-i-minuttet-service-tlfnr
> (eneste der er åbent) og taler med en medarbejder.
> Han beder mig slukke og tænde router et par gange, desuden at skifte kabel
> mellem router og stik, intet giver forbedring.
> Han påstår han kan se forbindelse med min router, men at router ikke
rigtig
> vil køre forbindelsen.
> Han meddeler mig derfor at jeg skal have ny router og bestiller en sådan
til
> mig.
>
> Mandag 11/3
>
> Jeg går ud fra at en ny router er på vej med posten,
> alligevel vælger jeg fra arbejde at ringe til Tiscali for at få det
> confirmed, det bliver det.
>
> Torsdag 14/3
>
> Jeg kommer hjem fra arbejde ca. kl. 15 og venter at finde en post seddel
> ang. en pakke fra Tiscali,
> men det er der ikke
> Jeg derfor til Tiscali support, og venter de sædvanlige minutter.
> Det meddeles mig fra support at der ikke er bestilt nogen ny router da jeg
> jo først skal returnere den gamle,
> det er der ingen der har sagt noget om tidligere i ugens løb???
> Tiscali supporten kan dog se at der er bestilt et led mere mellem router
og
> stik, et såkaldt stabilisatorled,
> det er der heller ingen der har talt noget om i tidligere, der blev talt
om
> en ny router, jeg har hele tiden haft et stablilisatorled på og det har
hele
> tiden kørt fint???
> Jeg bliver igen bedt om at slukke og tænde router et par gange, uden at
det
> hjælper noget.
> Der bliver først nu bestilt en ny router og jeg får besked på at sende min
> gamle router tilbage,
> da Tiscali vil ikke sende mig nogen ny router før de har den gamle.
> Jeg får I den anledning confirmed at jeg ikke skal betale for den udetid
på
> godt 1 uge der indtil nu har været,
> dette skal jeg meddele dem når jeg modtager næste regning.
>
> Tirsdag 19/3
>
> Er lige mødt på arbejde og har endnu ikke fået nogen ny router tilsendt.
> Har desuden heller ikke hørt noget fra Tiscali, som jeg har sendt flere
> emails.
>
> Er lidt i syv sind nu, Tiscali går for at være de bedste på det danske
ADSL
> marked, så det er enten ADSL eller ikke-ADSL.
> Det betyder meget for mig at jeg selv har mulighed for at ændre i router
> configuration, ikke at jeg har haft behov for det indtil videre, men
> muligheden betyder meget.
>
> Heldigvis har jeg på intet tidspunkt haft noget domæne koblet på min
router,
> jeg har heller ikke brugt den som min primære mail-server.
>
> Mvh
> Torben
>
>
>