Revykunsteren Frederik Jensen
Fra : Grete Talbro

Dato : 19-03-02 09:54

Da jeg mener at være i slægt med komikeren Frederik Jensen idet han
skulle være barnebarn af min tipoldefar
Hattemager Christen Høibye f. 1802 i Nyborg Har nogen mon kendskab til
ovennævnte komikers aner og efterslægt

Vh Grete Talbro

grete@vip.cybercity.dk

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 20-03-02 06:46

Har du spurgt hos:

post@revymuseet.dk
http://www.revymuseet.dk/ ??
Flemming.

Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 20-03-02 18:54

> [...]
> skulle være barnebarn af min tipoldefar
> Hattemager Christen Høibye f. 1802 i Nyborg Har nogen mon kendskab til

Hej Grethe

Jeg har ved hjælp af Lotte Brændegaard Hvids hjemmeside, www.virgo-fyn.dk
fundet følgende om Frederik Jensen

Fulde navn: Jesper Frderik Marius Jens, født den 26/6 1863 i Nyborg og døbt
i Vor Frue Kirke den 3/1 1864
Udlagt barnefader artillerikorporal Frederik Jensen, Rendsburg (Rendsborg)
Moder var ugift fruentimmer Marie Cathrine Høyberg, 25 år.

Medens jeg har været igang har jeg også fundet følgende landskendte
Nyborggensere udover kong Christian II. og hans søster prinsesse Elisabeth:

Professor Labri alias Johannes Marius Dines Petersen, døbt den 29/9 1863 i
Vor Frue Kirke i Nyborg søn af våbenmester ved 19 bataljon i Nyborg, Niels
Christian Petersen og Ane Kirstine Dinesen, 40 år.

Endelig er der skuespillerne Helge Kjærulff-Schmidt, født den 22/2 1906 og
død den 9/7 1982, kendt som den kødrandshadende lærer Andersen i Matador der
var en af hans sidste roller og Holger Juul Hansen født den 14/8 1924, kendt
som bankdirektør Hans Christian Varnæs i Matador. Desuden må vi heller ikke
glemme far og søn Arne og André Lundemann.

Tommy Rolf Nielsen
ICQ #78547370