MS Windows
briani 27239
COM Porte på Windows 2000 / XP
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 19-03-02 09:25

Hej

Jeg har to maskiner med hhv. Windows 2000 og Windows XP Pro. installeret
på.

På disse maskiner kan jeg på både COM1 og COM2 (som er onboard)
installere et:

- ZyXEL ISDN Modem
- ZyXEL Analogt modem
- Archtek SmartLink Analogt Modem.

De virker på begge maskiner på begge porte.

Så har jeg desuden en NOKIA telefon med tilhørende kabel og software,
samt en SCANPAL 2 håndscanner fra METROLOGIC.
Begge disses tilhørende software siger under opstart / installation, af
COM porten er åben !.
Det er den IKKE.
Jeg har prøvet COM1, COM2, GENSTARTE, AFINSTALLERE, INSTALLERE, FJERNE
ALLE MODEMS, PRØVE FØR INSTALLATION AF MODEM. Altid samme resultat.

På begge disse maskiner kører jeg DUAL boot, og kan derfor starte op i
hhv. Windows 98 eller Windows ME også.
På disse to platforme (altså på samme maskiner) virker programmerne fint.

Er der virkelig ikke andre end mig, der har oplevet dette problem (eller
lignende).

Michael