Tekstmængde i Textarea
Fra : Christian Hansen

Dato : 19-03-02 09:24

hej

Jeg har et problem med <textarea>. Hvis jeg indsætter en større
tekstmængde, kan jeg ikke submitte formen. Hvad styrer, hvor stor en
tekstmængde man kan indsætte og er det noget, man selv kan håndtere.

Grunden til at jeg spørger er, at jeg er ved at udvikle et CMS i
php/javascript. Systemet er stort set klar til at se offentligheden (
GPL/Open Source ) så jeg ville jo gerne lige have det sidste på plads.

Jeg har kigget i dokumentationen til HTML4, men synes ikke lige at jeg
kan finde noget om en maxsize på textareas.

Please help

MVH Christian

Fra : martin madsen

Dato : 19-03-02 11:10

Christian Hansen skrev:
> Jeg har et problem med <textarea>. Hvis jeg indsætter en større
> tekstmængde, kan jeg ikke submitte formen. Hvad styrer, hvor stor en
> tekstmængde man kan indsætte og er det noget, man selv kan håndtere.

Bruger du POST eller GET som "method" i formen?
Brug POST da den ikke har de samme begrænsninger på GET.

Mvh martin

Fra : Nils Lastein

Dato : 19-03-02 17:09

"martin madsen" <martin@gtg-design.dk> wrote in message

> Bruger du POST eller GET som "method" i formen?
> Brug POST da den ikke har de samme begrænsninger på GET.
>
> Mvh martin

Jeg mindes at GET har en grænse på 4096b

Nils

Fra : Christian Hansen

Dato : 21-03-02 20:37

martin madsen wrote:

> Bruger du POST eller GET som "method" i formen?
> Brug POST da den ikke har de samme begrænsninger på GET.
>
> Mvh martin

Jeg bruger post netop fordi get har en begrænsning

men jeg submitter via et javascript.

Jeg fandt i øvrigt ud af hvad fejlen er.

Jeg havde skrevet følgende: <form action="$PHP_SELF" action="post"
onSubmit="return false">

Altså action 2 gange og ikke get

Så nu virker det.

Tak for hjælpen

MVH Christian

Fra : Christian Schmidt

Dato : 19-03-02 16:22

Christian Hansen wrote:

> Jeg har et problem med <textarea>. Hvis jeg indsætter en større
> tekstmængde, kan jeg ikke submitte formen. Hvad styrer, hvor stor en
> tekstmængde man kan indsætte og er det noget, man selv kan håndtere.

Jeg har en eller anden vag erindring om engang at have konstateret, at
visse browsere kløjs i det, hvis et textarea indeholder mere end 64 KB.

Christian