IMAP hos UNI2
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-03-02 00:24

Vi diskuterede for nylig IMAP. Jeg fandt ud af, at UNI2, hvor jeg har en
adresse, understøtter IMAP og har en glimrende webmail. Jeg er i gang
med at eksperimentere med det. Det er alletiders kombination med webmail
og IMAP. Så kan jeg sidde på arbejde og se min e-mail organiseret i
mapper via webmail. Jeg kunne selvfølgelig også bruge et rigtigt
e-mailprogram, men så skal jeg til at finde ud af at sætte det op i
Windows. Desuden er der flere som bruger computeren, og jeg vil nødig
have, at alle bare læser min e-mail.
Desværre har UNI2 et par særheder: Man kan kun have en
hovedmappe, og den hedder Inbox. Man kan lægge andre bokse ind i den,
men ikke mapper og undermapper. Det irriterer mig lidt, for jeg har
ellers al min e-mail organiseret i et ganske kompliceret system af
mapper og undermapper. Her har jeg altså kun et lag, men jeg skal
navigere et lag ned for at nå det.
UNI2 bruger et program der hedder IMP ver. 2.2.4. Er det mon en
begrænsning der ligger i programmet, eller kan jeg måske få det lavet
om, hvis jeg beklager mig til postmaster?
IMAP hos mac.com har ikke de begrænsninger. Her kan man lægge
mapper og postbokse på øverste niveau, og man kan sagtens lave
undermapper. Så kunne jeg naturligvis bruge mac.com i stedet, men så
mangler jeg en ordentlig webmail. Desuden er webmail hos UNI2 dejligt
hurtig. Jeg har også en adresse hos Eudoramail, men den er forfærdelig
langsom. Måske betyder afstanden trods alt noget. Endelig synes jeg, de
er lidt fjollet at sende e-mail tværs over atlanten to gange, men det
måske bare pjat.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-03-02 00:49

> [...]
> ellers al min e-mail organiseret i et ganske kompliceret system af
> mapper og undermapper. Her har jeg altså kun et lag, men jeg skal

Jeg har lige prøvet igen. Nu kan jeg sjovt nok sagten lave undermapper
med yderligere postbokse i. Det var mærkeligt men glædeligt. Mapperne
skal fortsat alle sammen ligge et niveau under roden og altså inde i
Inbox. Det er lidt irriterende, men gør vel ikke ogno
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark