Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt billede? uge 12
Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 19-03-02 00:04

Hej

Så har jeg stukket halsen frem igen og har et billede til kritik på
adressen:

http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp

Som det står i billedtexten er det fra Visby juledag 2000.

Det var et herligt vejr den dag med sol og sne, noget som ikke så ofte
sammenfalder her i Visby.

Jeg testede den da nye Fujichrome 400F og mit nyindköbte 75-300
Minolta objektiv.

mvh Hans Peter Larsson

Visby, Sverige

Fra : Soeren Elsted Hjelho~

Dato : 19-03-02 09:57

Hans Peter Larsson wrote:

> [...]
> sammenfalder her i Visby.
>
> Jeg testede den da nye Fujichrome 400F og mit nyindköbte 75-300

Jeg kan godt lide motivet, men af en eller anden grund virker lyset lidt
fladt, som om at man ikke rigtigt kan se at det er solskin. Måske kunne
det have hjulpet at overeksponere billedet en anelse så sneen blev helt
hvid, og der kom lidt mere kontrast i de mørke områder.'

Mvh.
Søren Hjelholt

Fra : ab

Dato : 19-03-02 12:31

En rodet sag - hvad er dit motiv ?

Det ser ellers ud som om der er masser af gode motiver i området - hvorfor
så trykke på udløseren på et tidspunkt, hvor der ikke er sammenhæng i noget
som helst ?

ab

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 19-03-02 19:09

jeg synes det er et meget dramatisk billede med nogle gode linier i.
Tilgengæld synes jeg at skyggerne er lidt "døde", der mangler lidt lys i
dem. Derfor må jeg konstatere at der er lidt vel meget kontrast i billedet.
Jeg ville nok have lysnet de mørkere områder lidt...
Måske man godt kan føle det er lidt rodet, men det er først når man kigger
efter detaljer.

Fra : Anders Egeskov Peter~

Dato : 23-03-02 23:42

Flotte farver - Jeg kan især godt lide horisonten, himmelen og muren i højre
side. Jeg må dog give ab ret i, at kompositionen virker meget rodet.

- Anders

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 24-03-02 01:28

h.p.larsson@telia.com (Hans Peter Larsson) writes:

> [...]
> adressen:
>
> http://fotokritik.jirty.dk/index_text.asp
>
> Som det står i billedtexten er det fra Visby juledag 2000.

Som andre har naevnt saa er der ikke mange detaljer i skyggerne. Paa
min skaerm er muren ogsaa lidt for groenlig til rigtig at passe ind.

Det er en dejlig dramatisk himmel! :)

- ask

--
ask bjoern hansen, http://ask.netcetera.dk/ !try; do();

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 24-03-02 17:34

Hej alle

On 23 Mar 2002 16:27:39 -0800, Ask Bjoern Hansen <ask@netcetera.dk>
wrote:

>Som andre har naevnt saa er der ikke mange detaljer i skyggerne. Paa
>min skaerm er muren ogsaa lidt for groenlig til rigtig at passe ind.
>
>Det er en dejlig dramatisk himmel! :)

I skal ha tak for jeres synspunkter på mit billede.

At det er rodet, ja måske nok, Visby inderstad er lidt rodet og det
syntes nok også. Byplanlägning fandtes ikke da den blev anlagt.

Nogen har talt om skyggerne, der er detaljer på min skärm og
naturligvis i originaldiapositivet. Så det kan tänkes det er en
kombination af det kvalitetstab som kommer ved indskanningen og
forskellig kalibrering af skärmene.

Men som sagt tak for jeres synspunkter, de tages imod med
taknemmelighed.

mvh Hans Peter Larsson
Visby, Sverige