Helt fra bunden...
Fra : Niels Henrik Jensen

Dato : 29-01-01 12:29

Jeg har to computere der skal forbindes i et netværk.
Hvad skal jeg købe af hardware til den opgave?
Det skal som sædvaneligt helst være enkelt, godt og billigt...
Tak for hjæpen.
Venlig hilsen Niels Henrik

Fra : Tomas O.

Dato : 29-01-01 12:37

"Niels Henrik Jensen" <nh@e-mail.dk> skrev i en meddelelse news:953k59$9od$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg har to computere der skal forbindes i et netværk.
> Hvad skal jeg købe af hardware til den opgave?
> Det skal som sædvaneligt helst være enkelt, godt og billigt...
> Tak for hjæpen.

Sandberg 'net in a box'. 399.- hos computercity. Funker kanon her.
Indeholder to netkort drivers og et kabel

Hilsen
Tomas O.

Fra : Claus Christensen

Dato : 29-01-01 12:51

> [...]
> Hvad skal jeg købe af hardware til den opgave?
> Det skal som sædvaneligt helst være enkelt, godt og billigt...

Jeg anbefaler 2 stk. DFE-538TX WOL NIC / 10/100Mbit / TP / PCI

Se på:
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-nic/netnic20/netdldfe-538tx.html
Samt et krydset kabel. CROSS
Se på: http://www.proconsult.dk/katalog/tilb/til-kabel/kabel03/

Antager at du kører Win9x eller Win2000
Gå til Kontrol Panel -> Netværk og marker TCP/IP->netkort og klik egenskaber
Giv netkortene fast IP-adresse f. eks. 192.168.1.10 og 192.168.1.11
Subnetmask skal være 255.255.255.0

Held og lykke
Claus