MS Windows
briani 27239
"Blå fejl" i Win98
Fra : Michael Olsen

Dato : 18-03-02 23:12

Kære gruppe.

Dette er mit første indlæg i dette forum, så tilgiv mig, hvis jeg spørger
"dumt".

Jeg har et voldsomt bøvleri med min maskine for tiden, som giver mig "blå
fejlmeddelelser" a la "Der er opstået en undtagelse i (en masse tal) ....."

Det er fuldstændig volapyk, men mit spørgsmål går på, om fejlmeddelelsen
sigter på et hardware- eller et softwareproblem.

Problemet startede, da jeg installerede et netkort og i skyndingen kom til
at slette formentlig nogle drivere ved at gå ind i Tilføj/fjern og slette
det gamle netkort der. Jeg har prøvet at geninstallere Win98, men får stadig
de "Blå fejl" sidst i installationen.

Jeg ved godt, denne beskrivelse er meget upræcis, men jeg sidder ved min
arbejdsmaskine uden notater. Jeg håber alligevel, at I har et bud på
problemets løsning. Skal jeg evt. tage den tunge beslutning og formatere?

mvh Michael Olsen

Fra : Peter T.

Dato : 19-03-02 00:51

"Michael Olsen" <Michael.Olsen@bt.dk> wrote in

> Kære gruppe.
>
> Dette er mit første indlæg i dette forum, så tilgiv mig, hvis jeg
> spørger "dumt".

<begin>
det er det, usenet er til for :)
(bortset fra spørgsmål der hurtigt kan støves op på google.com)
<end>

> [...]
> slette det gamle netkort der. Jeg har prøvet at geninstallere Win98,
> men får stadig de "Blå fejl" sidst i installationen.

Har du prøvet at smide netkortet i et andet stik? Jeg ved at win2000 er
temmeligt sensitivt overfor om kortene sidder placeret 'rigtigt' i pci-
stikkene og men ikke også at win98 er forholdvist sensitivt overfor det?
Du bliver måske nødt til at bytte om på nogle kort, for at det kan fungere.
Så prøv det og installér windows forfra.

Hos mig foretrækker win2000 at de to netkort sidder i pci-stik 1-3.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Michael Olsen

Dato : 19-03-02 00:56

"Peter T." <n@d.a> skrev i en meddelelse
> [...]
> Du bliver måske nødt til at bytte om på nogle kort, for at det kan
fungere.
> Så prøv det og installér windows forfra.

Det seneste, jeg prøvede, var at hive netkortet helt ud, men de "blå fejl"
bliver ved.

mvh Michael Olsen