Barbering
Fra : Lille mig

Dato : 18-03-02 22:54

Hejsa.

Jeg barberer ben, under armene og mellem benene men jeg kunne godt tænke mig
at vide om man ikke kan få et eller andet der fjerner hårerne altid eller i
hvert fald i meget lang tid? det der Veet kan jeg ikke tåle.
Nogen der har nogen erfaringer?

Hilsen Helle

Fra : Johan Wedell

Dato : 18-03-02 23:06

"Lille mig" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at vide om man ikke kan få et eller andet der fjerner hårerne altid eller
> hvert fald i meget lang tid? det der Veet kan jeg ikke tåle.

Hej Helle.
Man kan blive laserbehandlet ved en plastikkirurg, hvor 2-3 behandlinger
skulle kunne fjerne hårvækst for altid... Men som alt andet ved en
plastikkirurg er det dyrt og ubehageligt.
Mvh Johan.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-03-02 01:23

> Hej Helle.
> Man kan blive laserbehandlet ved en plastikkirurg, hvor 2-3 behandlinger
> skulle kunne fjerne hårvækst for altid... Men som alt andet ved en
> plastikkirurg er det dyrt og ubehageligt.

Ja, og det er også kun mørke hår, der kan fjernes på den måde.

Mark
www.mandezonen.dk
- Når du er træt af Tidens Kvinder

Fra : PG

Dato : 19-03-02 15:38

> [...]
> at vide om man ikke kan få et eller andet der fjerner hårerne altid eller
> hvert fald i meget lang tid? det der Veet kan jeg ikke tåle.

Hvad med voksning?

Kom lige i tanke om en artikel fra et woman blad, som mig x glemte hjemme
hos mig for et år siden......
Hvor det står beskrevet....

Da jeg har scannet det ind fra bladet med OCR, kan der godt forekomme fejl i
stavningen osv...

/PG

Artiklen:

SKØNHED Gør som de brasilianske kvinder:
Fjern ethvert (og vi mener ethvert) spor af hår
med ét riv, og gå en bar sommer i møde...

ritsss', siger det, og i dét øjeblik, lyden
rammer mine ører, forbander jeg mig
selv. 'Hvorfor var det lige, jeg sagde ja
til den her opgave', farer det igennem den
mikroskopiske del af min hjerne, der ikke er
optaget af at føle SMERTE - så kommer det
næste 'ritsssj'.
Hvad der foregår? Jeg ligger såmænd på en
skønhedsklinik, hvilket jo lyder tilforladeligt
nok. Hvis det altså ikke lige er fordi, jeg har
udsat mig selv for en særlig barbar-brasiliansk
torturmetode - The Brozilian Wax.

For de uskyldige sjæle, der ikke ved, hvad dét
er, kan jeg med øm hud fortælle, at det drejer
sig om noget så 'uskyldigt' som hårfierning
med varm voks. Og hvis du ved, hvad en
hårfjerning i bikini-linjen indebærer, er du på
rette vej. Derfra skal du egentlig bare fortsætte
videre ned og om', hvis du forstår, hvad jeg
mener ... Hvor langt 'ned og om' afhænger
kun af, hvor meget hår du er begavet med fra
naturens hånd. 'Glatbarberingen betyder dog
ikke nødvendigvis en komplet nøgen forside.

Her kan du fa lov at beholde manken - eller
vælge imellem den populære stribe, en trim-
met trekant eller mere avancerede former efter
din egen fantasi.
Som navnet indikerer, har denne hårfjernings-
merode sin oprindelse i det samba-pulserende
Brasilien, hvor Rio-pigerne for længst har taget
skridtet fuldt ud - bogstaveligt talt. De har
erkendt, at g-streng og naturlig hårvækst mel-
lem benene er en rigtigt dårlig kombination,
medmindre du vil ligne et forskrækket pind-
svin. Og efterhånden har denne hårrejsende
metode så bredt sig til resten af verden, hvor
selv supermodeller som Naomi Campbell og
Christy Turlington gladeligt lægger intime
kropsdele til.
Herhjemme yder langt de fleste skønhedskli-
nikker også denne service. Vel at mærke hvis
du spørger efter den, for det er endnu de færre-
ste, der reklamerer med The Brazilian Wax.
Bikinilinie? Jo, men all the way ... Tjoo. Så
brug din sunde intuition, når du ringer for at

bestille tid. Lyder personen i den anden ende af
røret en smule paf, er det nok ikke i hendes
hænder, du skal overlade dine fintfølende dele.
Efter dette simple princip fandt jeg dem til
Susanne Bjørkman, indehaver af klinikken
Copenhagen Beauty. Og jeg skal lige love for, at
De brasilianske piger har
erkendt, at g-streng og naturlig
hårvækst mellem benene er en
rigtigt dårlig kombination
hendes kyndige hænder forstår at smøre et
tyndt lag voks på, lægge et stykke papir over,
som hårene rigtigt kan klistre sig fast i, for der-
efter at rive det af, hurtigere end du kan nå at
stave til 'av.
Hun er heldigvis også den professionelle, der
forsikrer mig om, at kosmetologens øjne alene

fokuserer på, om dine hår forsvinder - og ikke
så meget andet. Selvom du efterhånden er
kommet til at ligne en brasiliansk urskov og
har 'et mindre hæmorideproblem, er én ting
sikkert: Hun har set det hele før.

Til gengæld kan du sagtens blive bedt om at
tage aktiv del i din nedre skønhedspleje. 'Løft
dit knæ og hold på det', eller 'stram huden ud,
så er det nemmere at komme til', er nogle af de
blide, men bestemte kommandoer, du kan
komme ud for. Men det er kun, hvis du er en
af de mere lodne typer, der også har hår mel-
lem og på balderne, at du risikerer at skulle
vende dig om på maven eller bliver beordret op
på alle fire.

Så lad det være sagt uden omsvøb: Den brasi-
lianske voksning er ikke for sarte sjæle. Hver-
ken hvad angår smerte eller blufærdighed. Her
kan du intet skjule. Og det er en besynderlig
oplevelse at have en fremmed til at stå med
hovedet bøjet i dyb koncentration over dine
mest intime dele.

Da det hele er overstået, sidder smerten
Stadig i kroppen, men showet gjorde ikke så
ondt, som mine mareridt havde forudsagt.
Måske fordi huden dér ikke er så tynd, som
den for eksempel er i bikinilinjen, hvor det vir-
kelig gør ondt. Dog tog det huden mere end
én dag at komme sig fuldstændigt, selvom jeg
talte trøstende til den i det mest beroligende
tonefald, jeg nogensinde har lært.

Fordelen ved at gå igennem smertehelvedet er
- udover den naturlige skøjtebane-effekt i
skridtet - at voksningen også fjerner dine døde
hudceller i området. Det er ligesom en ansigts-
behandling, hvor huden bagefter føles frisk og
nypudset ... og mere følsom.

Så, lid for skønheden, men husk, at badning
og svømmehalsture er bandlyst i mindst et
døgn. Og det er heller ikke en god idé at få
foretaget voksningen som en lille 'appetitvæk-
ker' på den dag, hvor du har planlagt sex som
en del af aftenens underholdning. For at være
fuldt kampklar må du nok regne med en uges
tid til rehabilitering. .

Klar til at blive bar

t Hvis du har barberet dig for nylig, skal du

vente, til hårene er vokset ud til mini-
mum en halv centimeters længde, inden
du bestiller en voksning.

.. Sørg for at få smurt en Undrende creme
på bagefter. Hvis kosmetologen ikke gør
det automatisk, så bed om det. Ud over
at lindre lukker det også hudporerne.

Spørg roligt din lokale skønhedsklinik efter
'en brasiliansk voksning' - rigtigt mange
steder udfører denne service, hvis du
spørger efter den, Eller prøv Copenhagen
Beauty Clinic i København, hvor en
behandling koster 500 kroner.

.. Copenhagen Beauty Clinic
Susanne Bjørkmann
Ttf.; 3332 8511

WOMAN MAJ 2001

Fra : Girlie

Dato : 19-03-02 21:02

> Sørg for at få smurt en Undrende creme
> på bagefter.

HAHAHAHAHAHAHA:)

Fra : PG

Dato : 20-03-02 00:32

> HAHAHAHAHAHAHA:)
hmm....

Jeps og vi har en vinde i stave konkurrencen:
der skulle stå lindrende creme på

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-03-02 01:13

> hmm....
>
> Jeps og vi har en vinde i stave konkurrencen:
> der skulle stå lindrende creme på

OK. Jeg var Undrerne, indtil du sagde, du var vinde i stave konkurrencen.

Mark
www.mandezonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Girlie

Dato : 22-03-02 07:20

"PG" <no@man.has.been.here> skrev i en meddelelse

> hmm....
>
> Jeps og vi har en vinde i stave konkurrencen:
> der skulle stå lindrende creme på

Tak, I know...men det gjorde det ikke mindre sjovt:)

Fra : Stuffy

Dato : 20-03-02 09:22

> [...]
> at vide om man ikke kan få et eller andet der fjerner hårerne altid eller
> hvert fald i meget lang tid? det der Veet kan jeg ikke tåle.

Du kan - hvis du kan klare smerten de to første gange - bruge en Silk-E-Pil,
der river hårene ude med roden.
Det hodler i en tre uger.

Hilsen Jimmy

Fra : thonesen4

Dato : 24-05-03 15:55

"Lille mig" skrev d. 18-03-02 22:54 dette indlæg :
> [...]
eller i
> hvert fald i meget lang tid? det der Veet kan jeg ikke tåle.

Jeg har et produkt saom kan bruges efter barbering, det lindre meget
godt er helt naturligt. Du kan købe det hos mig.
Interessert så kan du emaile til mig på: gtg@stofanet.dk

http://www.kandu.dk/