shadow
Fra : Søren

Dato : 18-03-02 22:12

Hvad betyder "bios can be shadowed"
er det det samme som flashed, eller er det en slags backup af bios hvis det
går galt under opdat.

Søren

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 20-03-02 17:20

"Søren" <s.i@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder "bios can be shadowed"
> er det det samme som flashed, eller er det en slags backup af bios hvis
det
> går galt under opdat.

Det betyder at indholdet Bios chippen kan overføres til ram
formålet skulle være en hastigheds forøgelse da ram er meget
hurtiger at læse fra en én flash eprom ,
det samme gælder med Video card bios

om det har nogen effekt nu om dage ved jeg ikke

Jan Rasmussen

Fra : Jacob

Dato : 20-03-02 18:27

> [...]

> hurtiger at læse fra en én flash eprom ,
> det samme gælder med Video card bios
>
> om det har nogen effekt nu om dage ved jeg ikke

Jeg har læst et sted (kan ikke lige huske hvor) at det ikke var en god ide
at enable Bios og Video Bios til RAM. Styresystemet skal aldrig bruge de
oplysninger der lagres i RAM og dermed spildes værdifuld plads hvis de
bliver enablet.

Ved hjælp af google fandt jeg hurtigt dette link
http://makeashorterlink.com/?G37F21E8 som bekræftiger ovenstående

--
Jacob