MS Windows
briani 27239
Autorun
Fra : Erling Johannesen

Dato : 18-03-02 21:58

Jeg har lagt min hjemmeside ud på CD. Denne skulle gerne starte automatisk,
når CD'en bliver lagt i, men det gør den ikke. Jeg har Windows XP Home. Jeg
har oprettet en autorun.inf - fil, hvori der står open=start start.htm. det
skulle efter sigende virke, men det gør det ikke. Er det på grund af den nye
Windows eller hvad???
Hilsen Erling

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-03-02 00:23

Mon, 18 Mar 2002 21:57:30 +0100, "Erling Johannesen"
<erlingjo@post0.tele.dk> wrote:

> [...]
>har oprettet en autorun.inf - fil, hvori der står open=start start.htm. det
>skulle efter sigende virke, men det gør det ikke.

Så vidt jeg har forstået skal den have en exe-fil at starte på. Jeg
har "lånt" en winrun.exe fra en computerblads-cd. Men lad det blive
mellem os! Den vejer kun 19 kilo og fungerer fint.

hilsen pl

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-03-02 01:04

Mon, 18 Mar 2002 21:57:30 +0100, skrev "Erling Johannesen"
<erlingjo@post0.tele.dk>:

> det
>skulle efter sigende virke, men det gør det ikke. Er det på grund af den nye
>Windows eller hvad???

Nej, du skal have en *.exe for at den selv starter op.

Mit standardsvar på spørgsmål om autorun på en cd med htmlfiler
er:

Hvis du har en bladcd fra Datatid, så kan du lure dem kunsten af

Du skal lave en autorun.inf i notepad, den skal kun indholde:

[autorun]
open=winrun.exe index.htm
icon=icon.bmp

open=winrun.exe er filen der får index.htm til at åbne selv, om
det er legalt at »låne« den ved jeg ikke, men er det ikke
kommercielt, gør det vel ikke så meget.

Vil du ikke bruge denne, så kan start.exe, som ligger i din
Windowsmappe også bruges, men så vil det kun fungere i Win 9x og
ikke NT/2000/XP.

Icon kan udelades, det er kun, hvis du vil bruge dit eget icon.

Prøv at kigge på
<http://users.pandora.be/smart.projects/start1.htm>, der er et
glimrende program, Quick Launch, til det.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-03-02 06:16

In dk.edb.system.ms-windows, Knud Gert Ellentoft wrote:

<snip>
>Du skal lave en autorun.inf i notepad, den skal kun indholde:
>
>[autorun]
>open=winrun.exe index.htm
>icon=icon.bmp

Kunne man ikke bruge open=iexplore start.htm ? Det virker i komando
prompten. Nu ved jeg det kan tænkes at man bruger en anden browser,
men alligevel....

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-03-02 15:17

Jo. Det andet har den fordel at det vil være default browseren der
starter.