Fastnet + trådløstnet problem
Fra : John Friis Løndal

Dato : 29-01-01 11:39

Vi har en server med 2 netkort. Det ene er et almindeligt 100 Mbits
det andet et 10 Mbits radio kort, som forbinder en computer 500 meter
væk. Denne computer er ligeledes en server med et 100 Mbits nekort og
et radio netkort.

De to servere kan se hinanden og dele filer osv. men de to netværk kan
ikke se hinanden ?
Hvad gør jeg forkert ?

Fra : Kent Nielsen

Dato : 30-01-01 14:03

Hej John

John Friis Løndal <londal@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a75443f.14259788@news.inet.tele.dk...

> [...]
> et radio netkort.
>
> De to servere kan se hinanden og dele filer osv. men de to netværk kan

Du skal route trafikken mellem de to net.
Hvilke protokoller køres der ?

VH.
/Kent

Fra : John Friis Løndal

Dato : 31-01-01 11:41

>Du skal route trafikken mellem de to net.
>Hvilke protokoller køres der ?

Vi bruger:

IPX/SPX
TCP/IP
Client for MS Networks

Jeg har prøvet forskellige tunnel protokoller uden held.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 31-01-01 14:43

John Friis Løndal <londal@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a77d6ce.6119988@news.inet.tele.dk...

> Vi bruger:
>
> IPX/SPX
> TCP/IP
> Client for MS Networks
>
> Jeg har prøvet forskellige tunnel protokoller uden held.

Jeg går ud fra det NT servere kortene sidder i ?

Server 1: LanKort :192.168.100.x Radiokort 192.168.200.x
Server 2: LanKort :192.168.300.x Radiokort 192.168.200.x

Statisk rute mellem de to net

Du skal altså have routet trafikken fra nettene 192.168.x.x ud på dine radio
kort og visa versa.

Det skal siges at nt ikke er en god router, hvor meget traffik skal der køre
denne vej ?

Mvh.
/Kent

Fra : John Friis Løndal

Dato : 05-03-01 11:38

On Wed, 31 Jan 2001 14:42:45 +0100, "Kent Nielsen"
<nielsXXen@softhome.net> wrote:

>Jeg går ud fra det NT servere kortene sidder i ?

Ja, den kører NT, men viker kun som print og fil server, desuden køre
den et mail program.

>Server 1: LanKort :192.168.100.x Radiokort 192.168.200.x
>Server 2: LanKort :192.168.300.x Radiokort 192.168.200.x
>
>Statisk rute mellem de to net

Hvorledes laves denne statiske routning ?

>Det skal siges at nt ikke er en god router, hvor meget traffik skal der køre
>denne vej ?

Det er ikke meget, lidt Internet adgang via serveren samt noget
udskrift,

Mit problem er at få sat ruteren op, hvorledes gøres dette ? hvilke
protokoller skal benyttes og hvordan skal de konfigureres ?

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-03-01 15:13

"John Friis Løndal" <londal@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, den kører NT, men viker kun som print og fil server, desuden køre
> den et mail program.

Du skriver den, du har to servere ?