Bastians tur til at komme til dyrlægen....~
Fra : Trine Piltoft

Dato : 18-03-02 20:55

Hej alle sammen!

Ja så var det Bassemands (Bastian) tur til at komme til dyrlæge :0(
Jeg havde opdaget at han havde mistet begge hjørnetænder i undermunden,
og havde ringet til min dyrlæge og bestilt tid til at få dem "ordnet".
Jeg afleverede ham her i formiddags, og i eftermiddags kunne jeg så
hente et styk MEGET sølle hankastrat.
Den arme stakkel er noget groggy, og dingler rundt som en fuld mand,
hvis han så bare ville lægge stille, men nææ nej. Så skal man op i
sengen, og ned igen. Op i klatrearrangementet og ned igen osv.
Han har også været lidt sløj, og har kastet op et par gange - men det
lader til at være overstået nu.

Han var ikke sådan lige at bedøve, og måtte have 2 indsprøjtninger før
han "gik omkuld", så det tager nok lidt tid inden han er helt frisk
igen.

Hjørnetænderne var iøvrigt nærmest smuldret væk fortalte min dyrlæge, og
da han forsøgte at få resterne hevet op, smuldrede de mellem hænderne på
ham, så han sagde at det havde været lidt af et gravearbejde!!!. Han
havde åbenbart paredentose i de to tænder, men har har spist og leget
med bold, så jeg havde desværre ikke opdaget det før det var for sent
:0(
Heldigvis var resten af tænderne fine, så dem fik han lov at beholde -
nu håber jeg så bare at betændelsen ikke har sat sig i kæben eller er
"gået i kroppen" på ham. Det må tiden vise, men de næste 10 dage er han
ihvertfald på penicilin, og jeg håber ikke der er sket andre skader end
de 2 dårlige tænder.

Mvh. Trine & en meget sølle Bassemand

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-03-02 21:58

"Trine Piltoft" <piltofts@post.tele.dk> writes:

> [...]
> og havde ringet til min dyrlæge og bestilt tid til at få dem "ordnet".
> Jeg afleverede ham her i formiddags, og i eftermiddags kunne jeg så

Nåe stakkels mis..

> [...]
> "gået i kroppen" på ham. Det må tiden vise, men de næste 10 dage er han
> ihvertfald på penicilin, og jeg håber ikke der er sket andre skader end

Vi krydser lige poter/fingre en gang mere..;))

> Mvh. Trine & en meget sølle Bassemand
>
> Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
> e-mail: piltofts@post.tele.dk
> Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

jeg kan tilføje en meget negativ Melissa fordi ham mennesket synes at
det var mere vigtigt at ordne tekstvanskeligheder end at underholde
hende, meen hun er vist ved at blive god igen..;))
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 19-03-02 18:55

Hej Trine

Stakkel Bassemand, men man kan jo ikke være på forkant med alt. Håber
bestemt ikke at han skal ha' gebis
Sidste Johan og Sofie blev bedøvet (samme dag, for en geriatrisk
profil) lagde Sofie sig pænt i sengen og sov "rusen" ud, hvorimod Johan
fistrede rundt og var meget utilfreds med sine begrænsninger.

God bedring til Bastian

Kate

Fra : Trine Piltoft

Dato : 20-03-02 21:57

Bassemand takker for hilsnerne, og kan fortælle, at han ikke er fuld
mere.

Han er frisk..........ja faktisk så frisk, at han godt kan stritte lidt
imod under pillegivningen :0)
Og så nyder han at han får lov til at få vådmad i stedet for
tørfoder...........og det gør de andre katte iøvrigt også, for der
falder jo lidt af til dem også :0)

Hilsen Trine & Bassemand

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-03-02 01:08

d. 20/03/02 21:56 skrev Trine Piltoft på piltofts@post.tele.dk i artiklen
3c98f842$0$270$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> [...]
> Og så nyder han at han får lov til at få vådmad i stedet for
> tørfoder...........og det gør de andre katte iøvrigt også, for der

Årh, det var godt!
Og han har ikke ondt der hvor "tandlægen" har været oppe og grave stumper
ud? Det lød ret væmmeligt! *gys*
--
Mange hilsner fra Ann R, Ditte og Donna - der ikke ved at hun skal til
tandlæge i april *gys igen*

Fra : Trine Piltoft

Dato : 21-03-02 22:05

> Årh, det var godt!
> Og han har ikke ondt der hvor "tandlægen" har været oppe og grave
stumper
> ud? Det lød ret væmmeligt! *gys*

Jeg tror han have lidt ondt i mandags og tirsdags, men han virker ikke
som om han er specielt forpint - man heler vist temmeligt hurtigt i
munden.
Dog fortæller han mig at han har MEGET ondt netop i det øjeblik han skal
have hans penicilingpille, og også når han skal spise tørfoder.
Penicilinpillen får han nu ikke lov at slippe for, men der ryger
temmeligt meget vådmad indenbords hos alle kattene her i øjeblikket -
mon de andre misser har sympatismerter :0) ??

Hilsen Trine & co.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-03-02 23:22

> [...]

> Jeg tror han have lidt ondt i mandags og tirsdags, men han virker ikke
> som om han er specielt forpint - man heler vist temmeligt hurtigt i

Det er godt at høre )
Håber bare så, at han slipper for betændelse i kæben, men måske
penicilinen kan få bugt med det ved samme lejlighed..

> [...]
> temmeligt meget vådmad indenbords hos alle kattene her i øjeblikket -
> mon de andre misser har sympatismerter :0) ??

Ja, jeg har også altid ment at katte er sympatiske dyr...*gg*
Men bortset fra det skulle det ikke undre om de også kan "føle"
hinanden som de kan "føle" os, når der lige er brug for lidt ekstra,
hvis en af os er nede..)