logon efter sleep?
Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 18-03-02 20:17

hej,

hvordan kan det være at mac os X blot lader en komme ind når man resumer
fra sleep mode?

man tør jo ikke lade den gå i sleep så

ulf

Fra : Morten Reippuert

Dato : 19-03-02 08:16

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> wrote:

> hej,
>
> hvordan kan det være at mac os X blot lader en komme ind når man resumer
> fra sleep mode?

Fordi du ikke har sat den til at bede om password. Hint: kig i System
Preferences, Screensaver.

<icq:131382336>

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 19-03-02 16:24

Morten Reippuert wrote:

> Fordi du ikke har sat den til at bede om password. Hint: kig i System
> Preferences, Screensaver.

jo det har jeg sat.. og det gælder jo kun for screensaveren

ulf

Fra : Morten Reippuert

Dato : 19-03-02 16:51

Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> wrote:

> jo det har jeg sat.. og det gælder jo kun for screensaveren

Jeg gik ud fra, at du mente når maskinen faldt i søvn af sig selv.
Ellers er du nød til at logge ud inden du lægge den til at sove.

<icq:131382336>

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 19-03-02 20:25

Morten Reippuert wrote:

> Jeg gik ud fra, at du mente når maskinen faldt i søvn af sig selv.
> Ellers er du nød til at logge ud inden du lægge den til at sove.

jamen det er der jo ikke meget sjov i.. jeg vil jo bare gerne have den
starter så jeg kan fortsætte hvor jeg slap.. alle windows fra 2k gør
sådan og os X er da alt andet lige mindst lige så sikker.. så hvorfor
dog dette brist?

ulf

Fra : Morten Reippuert

Dato : 19-03-02 22:03

> [...]

> starter så jeg kan fortsætte hvor jeg slap.. alle windows fra 2k gør
> sådan og os X er da alt andet lige mindst lige så sikker.. så hvorfor

Det må du spørge Apple om.

Personligt ville det irritere mig, hvis jeg skulle indtaste password
hvergang min mac havde været på vågeblus. I et kontor miljø hvor andre
kan få adgang til maskinen, når man er på toilettet, er skærmskåner
løsningen fuldt ud tilstrækkeligt.

<icq:131382336>

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-03-02 17:24

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Fordi du ikke har sat den til at bede om password. Hint: kig i System
> Preferences, Screensaver.

Skærmskåner og vågeblus er skam ikke det samme!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 19-03-02 17:45

> Skærmskåner og vågeblus er skam ikke det samme!

Nej, men forstil dig følgende: skærmskåneren aktiveres efter n minutter
uden aktivitet og mac'en er sat til at gå på vågeblus efter n+1 minut
uden aktivitet.

ved manuel aktivering af vågeblus, duer det selvfølgelig ikke - der er
man nød til at logge ud før computeren sættes på vågeblus.

<icq:131382336>