array()
Fra : Steen Broelling

Dato : 18-03-02 20:16

Hej

Hvodden' er det nu lige man nemmest hælder indholdet af en while() i
en array!?? Nedenstående while() har 73 outputs, hvor $antal skal
puttes i en array:

while ($row = @mysql_fetch_array($result)) {
$datoen = $row['datoen'];
$init = $row['initialer'];
$antal = $row['nummer'];

echo "$antal<br>";
}

$artsarray = array($antal[0],$antal[1],$antal[2]......$antal[72]);

Er det noget ala' ovenstående!?? Jeg ka' nemlig ikke rigtig få det til
at funke...

MVH Steen Brølling
http://www.broelling.dk
"Pete sets the pace to anything..."

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-03-02 20:46

Steen Broelling wrote:

$artsarray = array();
> while ($row = @mysql_fetch_array($result)) {
> $antal = $row['nummer'];
$artsarray[] = $antal;

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Steen Broelling

Dato : 19-03-02 09:36

On Mon, 18 Mar 2002 20:46:05 +0100, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>$artsarray = array();
>$artsarray[] = $antal;

Hmm. Det virker jo sådan set fint nok, men....

Da array ligger inden i min while() bliver resultatet 73 arrays, som
alle får tildelt en værdi i Array ([0] => et nummer) - hvordan hiver
man så et bestemt output ud af $artsarray - la' os sige f.eks nummer
42 i arrayen!??

Normalt ville man jo bare skrive eks. print "$artsarray[42]"; men hvad
gør man i ovenstående tilfælde!??

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-03-02 10:13

On Tue, 19 Mar 2002 09:35:42 +0100, Steen Broelling <strix@mail.dk>
wrote:

> [...]
>42 i arrayen!??
>
>Normalt ville man jo bare skrive eks. print "$artsarray[42]"; men hvad

Det samme.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 19-03-02 21:11

Steen Broelling wrote:
> Da array ligger inden i min while() bliver resultatet 73 arrays,

Jeg går ud fra at $antal er en streng. Så bliver resultatet et array med et
antal strenge i.

> hvordan hiver
> man så et bestemt output ud af $artsarray - la' os sige f.eks nummer
> 42 i arrayen!??

$artsarray[42]

--
Mvh.