beklager )((/&/&*''=?
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-03-02 20:04

Jeg opdagede at jeg er lidt uvenner med et tegnsæt i linux så jeg må
bede jer bære over med de underlige tegn som fremkommer i mine
indlæg..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Pernille Scharff

Dato : 19-03-02 12:03

Hej Henrik,

> Jeg opdagede at jeg er lidt uvenner med et tegnsæt i linux så jeg må
> bede jer bære over med de underlige tegn som fremkommer i mine
> indlæg..

*G* jeg overvejede om det var Melissa der var "kommet til" at ændre din
tastaturopsætning til russisk....

/Pernille

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-03-02 12:16

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> writes:

Hej Pernille
> Hej Henrik,

> *G* jeg overvejede om det var Melissa der var "kommet til" at ændre din
> tastaturopsætning til russisk....

Nej for hun kender mig godt nok til at vide, at jeg ikke er til at
komme i kontakt med, før jeg har løst problemet..;-((
Men nu er problemet løst (håber jeg)...;-?

Men det er ikke lige så let som bare at vælge et sprog, der skal en
hel del resarch til og så en smule programmering..*gg*
Fordi for jer er det et valg på en liste, men her er det
(iso-Latin-1-with-esc) skrevet i en startfil..

Fra : Kate

Dato : 19-03-02 19:25

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> wrote in

> [...]
> Fordi for jer er det et valg på en liste, men her er det
> (iso-Latin-1-with-esc) skrevet i en startfil..

Åh, jeg kommer da nok aldrig igang med Linux. Jeg ville sikkert få et
føl på tværs inden jeg var færdig med researchen.
Nå, men nu kan man da læse hvad du skriver igen og det er godt så lad
endeligt være med at pille mere

Kate

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-03-02 21:21

Kate <oliwer@wanadoo.dknoget> writes:

> [...]
> føl på tværs inden jeg var færdig med researchen.
> Nå, men nu kan man da læse hvad du skriver igen og det er godt så lad

Tjae det kan da godt være, men en dag vil du sikkert køre linux i
stedet for MS-skod, dog ikke hvis det står til MS naturligvis..
Men langt hen ad vejen er linux (nogle distributioner) langt mere
brugervenlig end fx windoze, det der for så vidt mangler er udvikling
af brugerprogrammer og spil som gives til MS-platformen...
Og måske lige et installationsmodul så det ikke er for langhåret at
installere programmer, som jo altså ikke sker via en exe fil, men
kompileres i nogen grad på din maskine. Og så er der jo lige den med at
nogle har en tendens til at installere alle mulige og umulige
programmer mm på andres maskiner, hvilket betyder at jeg dagen efter
har dem i røret og hjælp hvad er nu det... Sker ikke i linux, for kun
én har rettigheder til det, så længere er den ikke...;)

Og så har jeg jo slet ikke nævnt bedre udnyttelse af hukommelsen,
langt bedre udnyttelse af cpu og harddisk, mulighed for at "nakke"
enkelte programmer hvis de skaber sig uden genstart mm

Og så ja, jeg er lige for nu færdig med at pille i min newsreader..*gg*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 19-03-02 22:15

> Og så har jeg jo slet ikke nævnt bedre udnyttelse af hukommelsen,
> langt bedre udnyttelse af cpu og harddisk, mulighed for at "nakke"
> enkelte programmer hvis de skaber sig uden genstart mm

Ja, jeg overvejer stadig at lege lidt med Linux når jeg får min gamle
200 mhz maskine hjem fra Kolding om 1½-2 måneder, så kan det jo være at
du kommer til at stå lidt for skud

> Og så ja, jeg er lige for nu færdig med at pille i min
> newsreader..*gg*

Det var godt! Du skal hellere nusse Melissa

Kate

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-03-02 22:35

Kate <oliwer@wanadoo.dknoget> writes:

> Ja, jeg overvejer stadig at lege lidt med Linux når jeg får min gamle
> 200 mhz maskine hjem fra Kolding om 1½-2 måneder, så kan det jo være at
> du kommer til at stå lidt for skud

Det er slet ikke sikkert at det er nok med en 200 mhz mere, men
selvfølgelig afhængig af hvad du vil køre på den kan det såmænd også gå..
Men først prøv at dabbe over til www.sslug.dk de har nogle hæfter om
linux på dansk, bare hent hele flokken i en fil fylder godt nok ca 9
mb, men der er noget guf i det..;)

> Det var godt! Du skal hellere nusse Melissa

Tænk det synes hun også, når hun ikke lige er optaget af at plage en
gåtur mere ud af mig.. Måske en sammensværgelse her ;-?

Fra : Kate

Dato : 20-03-02 22:16

> [...]
> nogle hæfter om linux på dansk, bare hent hele flokken i en fil
> fylder godt nok ca 9 mb, men der er noget guf i det..;)

Okay, jeg aner simpelthen ikke hvor jeg skal ende og hvor jeg skal
begynde. Nu er det kun fordi jeg har skaffet min søster en anden gammel
maskine, men noget hurtigere og så kan jeg jo tage min gamle med mig.
Jeg gider ikke slås med Linux på denne her maskine samtidig med MS-
tingene. Jeg takker for linket, der er da noget at kigge på til en
start.

> Tænk det synes hun også, når hun ikke lige er optaget af at plage
> en gåtur mere ud af mig.. Måske en sammensværgelse her ;-?

Jeps, kvindelist

Kate

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-03-02 23:47

> [...]

> Jeg gider ikke slås med Linux på denne her maskine samtidig med MS-
> tingene. Jeg takker for linket, der er da noget at kigge på til en

*gg* til en start kunne du jo dumpe MS..

Nej, slet ikke alvorligt ment..

Men jeg skulle mene at ældre distributioner af linux også kan køre på
en 200 mhz med en del ram.. altså noget i stil med 128 mb + en min 4
gb harddisk..
Selv har jeg haft en del tid til at vænne mig til linux, fordi jeg
købte corel linux for snart et par år siden, men det vil bare ikke køre med
mit grafikkort = 500 kr ud af vinduet, for da jeg endelig fik en
ekstra hdd, havde jeg fundet en anden distribution som jeg
installerede i stedet... men så måtte jeg også skifte netkort fra isa
til pci, nå ja så fik en harddisk hedeslag og måtte skiftes også..;(((

Men jeg tjekker lige hvordan det ser ud for den distribution som jeg
kunne tænke mig ville være et godt valg til at starte med, dvs den jeg
selv startede med, for jeg kører en noget mere langhåret, nu af
forskellige årsager..

Men du skal heller ikke slås med dem..;))
Selv har jeg en hdd til windoze og en til linux, det eneste tricky i
det er hvor bootstrappen ligger hvilket så også har betydning for at
kunne starte dem begge to.. men det er ret let at ændre, så man kan
vælge at boote i enten windoze eller linux efter behag..;))

> Jeps, kvindelist

Og det virker vist godt nok, hun fik plaget 3 ture ud af mig i dag,
foruden at hun smuttede ud på svalegangen, da jeg skulle ud med skrald...
Foruden at der stinker !!!! af sure sokker fordi jeg ville glæde hende
med noget dormesan på snørrebåndet...;))

Fra : Kate

Dato : 21-03-02 15:45

> *gg* til en start kunne du jo dumpe MS..
>
> Nej, slet ikke alvorligt ment..

Nej, det tror jeg også ville være lidt dumt da min arbejdsplads har
betalt min ene pc og forventer at jeg lærer MS office at kende i min
fritid

> Men jeg skulle mene at ældre distributioner af linux også kan køre på
> en 200 mhz med en del ram.. altså noget i stil med 128 mb + en min 4
> gb harddisk..

Tjaaa, harddisken er ikke et problem, mener den er udstyret med 6Gb,
men tror nu nok der kun er 64mb RAM, måske endda mindre. Kan Redhat
ikke køre på sådan en.

Iøvrigt kunne det være vi skulle gå på privat mail i stedet, det er jo
ikke særligt katterelateret mere
Så du må gerne svare mig på oliwer@wanadoo.dk

Kate

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-03-02 17:00

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-03-02 17:02

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-03-02 17:25

Kate <oliwer@wanadoo.dknoget> writes:

> Nej, det tror jeg også ville være lidt dumt da min arbejdsplads har
> betalt min ene pc og forventer at jeg lærer MS office at kende i min
> fritid

jaja så dropper vi den ide

> Iøvrigt kunne det være vi skulle gå på privat mail i stedet, det er jo
> ikke særligt katterelateret mere
> Så du må gerne svare mig på oliwer@wanadoo.dk

Øhh miau *gg*
Nej du har mail..