pedigree
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-03-02 20:14

Er det bare mig eller er det bare en skodreklame de kører for tiden i
tv ? de ævler løs om hundens sundhed , men fortæller intet om hvad
deres fodder indholder ! B.l.a. biprodukter maskinudbenet kødaffald,
billige proteiner o.s.v. hvorfor siger de ikke noget om det ?

Der er forhåbentligt ikke nogen der hopper på sådan en primitiv
reklame ,for billigt skodfodder , det ville svare til at vi mennesker
skulle leve af røde pølser fra netto hele livet.

Folk burde læse indholdsfortegenlsen lige så grundigt som de gør med
deres eget mad , og ikke bare tænke wow det er billigt og flot
indpakning og det er jo bare en hund, o.s.v.

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 19-03-02 05:39

Hej punish

Jeg er HELT enig med dig. Jeg har også siddet og blevet vildt irriteret på
den reklame - "din hunds immunforsvar bliver bedre" BVARD. Den er så
misvisende, at det burde være ulovlig at reklamere på den måde - og ville
vel også være det, hvis det var mad til mennesker. Desværre tror jeg at
RIGTIG mange mennesker hopper på den - de har jo opdrættere, dyrlæger m.m.
til at reklamere for deres l... og det giver pondus - tror jeg.

Søs

Punish the deed, not the breed <nobody@home.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gnec9u4932hhj0lmsm7eopkuc0njmvmrj4@4ax.com...

Fra : Louise Kragh

Dato : 18-03-02 21:58

Tja der er jo også mange af de ting der bliver markedsført til mennesker der
er skumle.. F.eks. læste jeg på forbrugerguidens hjemmeside at der er både
arsenik og kræftfremkaldende stoffer i mange af de nye "tag den her rouge og
læbestift på og den holder i 12 år" produkter...
Man er vist generelt på spanden hvis man tager det de siger i reklamer for
gode varer?
Kan iøvrigt slet ikke respektere de opdrættere/dyrelæger der i reklamer
opfordrer folk til at fodre deres hunde med skod foder, det er pæænt uetisk!

Er der forresten ikke noget med, at der er vanedannende stoffer i Whiskas?

mvh
Louise

Fra : Christian Andresen

Dato : 19-03-02 07:48

"Louise Kragh" <louise@trolle.dk> skrev i en meddelelse

> Er der forresten ikke noget med, at der er vanedannende stoffer i Whiskas?

Det er vist for langt ude.
Hvordan tror du de ville kunne slippe afsted med det ?

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Ann K

Dato : 19-03-02 08:16

Hejsa.
Louise Kragh skrev:
>Er der forresten ikke noget med, at der er vanedannende stoffer i
Whiskas?
<> Nej det er der ikke! Whiskas er et skodfoder, fyldt med netop
slagterester og bunker af vand, men dog ikke vanedannende stoffer! OK,
der er også tilsat en uforholdsmæssig stor mængde salt, der virker
tiltrækkende hos nogle katte, men ligefrem vanedannende er det ikke -
"kun" hamrende usundt!
Denne påstand ang vanedannende stoffer i (katte-)foder dukker jævnligt
op... indtil videre har jeg hørt det om Whiskas, Pussi, Brugsens det
billigste og et par stykker mere... Mon ikke der netop derfor er tale om
rygter? Jeg mener, i hvert fald Pussi og Whiskas bliver produceret
af den samme...

Mvh Ann

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 19-03-02 00:01

> Jeg er HELT enig med dig.

Også her.... Men det er fandme svært at gennemskrue hvad der er i hvad....
min regel er at eu.. foder er formentlig er fremstillet med råvarer fra Eu´s
overskuds lager.. og er de det, hvad jeg har læst mig til med netop P...
så er det sprøjtet... udover at der er ligegyldigt fyld.. i foderet. som
giver hunden en mætheds fornemmelse, men ingen energi...

Men jeg ved sku´ ikke, vi andre æder jo´ også E- nummere og alverdens kemi
produkter hverdag....

Mvh. Lars

Fra : Mejdahl

Dato : 19-03-02 16:24

Hej jeg må lige spørge angående foder, er der ikke noget om, at jo tætter vi
kommer på, det vi mennesker kalder "god mad" desto længere kommer vi væk fra
dyrenes normalt foder? Er hunden ikke ådselæder? hvad spiser hunden/ katten
først ved et dødt dyr indvolde eller hvad? Hej fra Jens.

Fra : Ann K

Dato : 19-03-02 18:12

Hejsa.
Jens skrev:
>Er hunden ikke ådselæder?
<> Nej ikke kun... den er også en habil jager af mindre smådyr på egen
hånd og større vildt, hvis den er i flok...

>hvad spiser hunden/ katten først ved et dødt dyr indvolde eller hvad?
<> Kan ikke besvare dit spm når det angår hunde... Men katte, jo da :)
En mus/gnaver spises fra hovedet og ned... ofte er der rester tilovers,
dvs mave/tarm og halen... Fugle spises lidt forskelligt - nogle katte
spiser også fjerene, mine plukker dog fuglen først... her er der også
ofte rester tilbage i form af kråsen, mave/tarm og ben (altså dem fuglen
bruger til at gå på ;) ) Selvdøde dyr/ådsler røres ikke med en pote!
Katten går fra sådan noget med alle tegn på afsky - og overlader det til
hunden at rulle sig i det *SUK*

Mvh Ann

Fra : Doggy

Dato : 18-03-02 21:10

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres fodder indholder ! B.l.a. biprodukter maskinudbenet kødaffald,
> billige proteiner o.s.v. hvorfor siger de ikke noget om det ?

Stort set alle tørfoderprodukter indeholder næsten udelukkende biprodukter
og dårlig kvalitet råvarer, og det vil firmaerne selvfølgelig ikke reklamere
med, for sælger de jo ikke noget foder.Det siger næsten sig selv at
råvarerne er elendige, når man kan sælge tørfoder helt ned til en pris af 5
kr. pr. kg.

> Folk burde læse indholdsfortegenlsen lige så grundigt som de gør med
> deres eget mad , og ikke bare tænke wow det er billigt og flot
> indpakning og det er jo bare en hund, o.s.v.

Desværre er indholdsfortegnelser meget taknemmelige og de er ofte ikke det
papir værd de er skrevet på.
Firmaerne kan skrive hvad som helst på deklarationerne,for der er ikke een
levende sjæl,der kan kontrollere at de indeholder det beskrevne,da
tørfoderet er varmebehandlet og ekstruderet til nogle kugler af ubestemmelig
herkomst.

Den eneste måde man kan være sikker på hvad man fylder i sin hund, er ved at
fremstille sit foder selv.
Det gør vi her hos os.

Hilsen

Merete

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-03-02 21:55

On Mon, 18 Mar 2002 21:09:49 +0100, "Doggy" <post@doggy.dk> wrotd:

> [...]
>herkomst.
>
>Den eneste måde man kan være sikker på hvad man fylder i sin hund, er ved at

Ja det kan du have ret i , men der findes tørfodder der ikke
indeholder biprodukter ! og de skriver det selvfølgelig på deres
indpakning og de har også en god indholdsfortegenlse for de har jo
ikke noget at skjule"håber vi ikke" , og når de skriver det så bliver
det jo også tjekket herhjemme af en eller anden styrelse kan ikke lige
huske hvad den hedder men det bliver jo tjekket lige som menneskeføde
gør ,men desværre ikke med de samme strenge krav som der stilles til
menneskemad ! gad vide om der ikke er en side på nettet hvor de
tjekker hundemad ?

Fra : Doggy

Dato : 18-03-02 23:50

> [...]

> gør ,men desværre ikke med de samme strenge krav som der stilles til
> menneskemad ! gad vide om der ikke er en side på nettet hvor de

Jeg tror stadig ikke på deres deklarationer.De kan nemt påstå at deres foder
ikke indeholder biprodukter,men det vil sige at foderet kun skulle indeholde
fødeemner der er godkendt til menneskeføde.Tror du på det ?

Det vil være umuligt for en kontrollerende myndighed at bevise om indholdet
i en tørfoder kugle indeholder kyllingenæb eller kyllingebrystkød, eller om
den indeholder fiskemel eller rødspættefilet.

Vi bliver snydt så vandet driver.

Hvis du kigger på kilopriser på kyllingekød, lammekød, ris, grøntsager osv.
i supermarkedet og tænker dig ,at det var råvarer af denne kvalitet der var
brugt i hundemaden og der samtidigt skulle være penge til
fremstillingsprocessen- embalage-.reklamer for foderet-transport til
forhandlerne-avance til flere grossistled osv. osv. tror du så at man kan
sælge hundefoder til 5-10 eller 15 kr. kiloet ?
Jeg tror det ikke !!!

Du kan være sikker på ,at kun de fødeemner der ikke er egnet til
menneskeføde,ender som hundemad.Selvdøde dyr- syge dyr-osv.

Hvad tror du der sker med alle de aflivede dyr fra dyrlægerne ???

Hilsen

Merete

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-03-02 07:40

"Doggy" <post@doggy.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan være sikker på ,at kun de fødeemner der ikke er egnet til
> menneskeføde,ender som hundemad.Selvdøde dyr- syge dyr-osv.
>
> Hvad tror du der sker med alle de aflivede dyr fra dyrlægerne ???

Sæbe og ansigts cream til kvinder ?
(for at blive i de horrible påstande )

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Doggy

Dato : 19-03-02 09:18

"Finn Jensen" <vitaeschola@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Doggy" <post@doggy.dk> skrev i en meddelelse

> Sæbe og ansigts cream til kvinder ?
> (for at blive i de horrible påstande )

> Venlig hilsen
> Finn Jensen

Ja du kan jo godt kalde det en horribel påstand, og det er da heller ikke
rart at tænke på, men ikke desto mindre er der flere amerikanske og
canadiske undersøgelser der har bevist at selvdøde og syge dyr bliver brugt
i hundemadsindustrien.Der findes firmaer i USA der lever af at opkøbe disse
dyr samt dyrlægernes aflivede dyr og sælge dem til foderproducenterne.

De fleste hundefodermærker bliver lavet af multinationale selskaber med en
kæmpe omsætning, såsom Nestle og Colgate. Der foregår et stort lobbyarbejde
for at dække over hvad der egentlig er i hundemad.Og det er kæmpesummer det
handler om, når man taler omsætning af kæledyrsfoder på verdensplan.

Hilsen

Merete

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 19-03-02 13:27

Jeg vil gerne se din kilde!
- Og ikke PeTA eller ALF, det er ikke saglige kilder, men en rigtig
videnskabelig kilde uden nogen interesse indenfor dyrefoderindustrien eller
AR!

Mvh

Sidsel (som nu ellers lusker tilbage til sit lurkerhjørne...)

Fra : Louise Kragh

Dato : 19-03-02 15:10

sæbe og benmel vist?

Fra : René Kofoed

Dato : 20-03-02 18:43

"Finn Jensen" <vitaeschola@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Doggy" <post@doggy.dk> skrev i en meddelelse

> Sæbe og ansigts cream til kvinder ?
> (for at blive i de horrible påstande )

Nej, desværre ikke en påstand!!!
De ender vitterligt som sæbe og damecreme. Endog meget dyrt damecreme.
Hvad værre er, at det sikkert også er testet på dyr!!??
MVH Susanne og Coco.

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-03-02 20:41

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, desværre ikke en påstand!!!
> De ender vitterligt som sæbe og damecreme. Endog meget dyrt damecreme.
> Hvad værre er, at det sikkert også er testet på dyr!!??
> MVH Susanne og Coco.

Selvfølgelig er de da testet på dyr først.
Det skulle jo nødig ende med at Fru Pedersen får allergi når hun smørre Fido
i hovedet.

Til dem som ikke bryder sig om at få Fido i hovedet så findes der et
alternativ www.thebodyshop.dk som bruger at vaske hår i bananer, hvilket
skulle være særdeles godt. Om ikke andet så vasker det ens samvittighed ren
når man handler der.

PS: er du forresten flyttet ?
--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Ann K

Dato : 20-03-02 22:14

Hejsda.
Må lige kommentere Finn, der sagde:
>Selvfølgelig er de da testet på dyr først.
Det skulle jo nødig ende med at Fru Pedersen får allergi når hun smørre
Fido
i hovedet.

<> Det er ikke helt rigtigt... De store kosmetikfirmaer L'oreal,
Lancôme, Helena Rubinstein osv, har ikke testet på dyr i årevis... Man
har fundet ud af at bruge andre og mere hensigtsmæssige metoder - især
efter at GreenPeace og andre fik rejst en folkestemning imod
kosmetiktest på dyr... Selv den værste "sminkedukke" tog afstand fra
dyretestene og ville ikke købe produkterne :)
Men disse firmaer har haft uendeligt svært ved at trænge igennem med
dette budskab... nok fordi The Body shop har været så fremragende i
deres reklamekampagne...

Mvh Ann - der ville ønske at der var et ikke-dyre-testet produkt på
markedet, som fjernede forkølelse

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-03-02 22:31

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:a7au3j$4cg$1@sunsite.dk...
> Hejsda.
> Må lige kommentere Finn, der sagde:

Glemte nok smilyen ?

> Mvh Ann - der ville ønske at der var et ikke-dyre-testet produkt på
> markedet, som fjernede forkølelse

Brug et udtræk af Pebermynte planten ( Mentha x piperita ), så er din
forkølelse væk i morgen.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Ann K

Dato : 20-03-02 23:52

Hej Finn.
>Brug et udtræk af Pebermynte planten ( Mentha x piperita ), så er din
forkølelse væk i morgen.
<> Jamen det har jeg naturligvis ikke i huset
Der står ganske vist nogle _meget_ visne og frostbidte rester i haven,
men dem kan jeg vel ikke bruge?
Positivt at det er nu jeg er snottet... har ferie i næste uge - og har
glædet mig til laaaange strandture med vapserne... Noget der IKKE er
sjovt, når næsen løber og øjnene render

Og - jeg havde fattet dét med den manglende smiley... men ville
alligevel kommentere... Der er nemlig mange, som faktisk ikke ved, at
kosmetikindustrien, for størstedelen, er holdt op med at teste på dyr...

Mvh Ann

Fra : Finn Jensen

Dato : 21-03-02 07:09

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:a7b3rp$juf$1@sunsite.dk...

> <> Jamen det har jeg naturligvis ikke i huset

Har du ikke et hus apotek i haven ?.
Hvad gør du så når du bliver syg ?.
Nåh ja, er snottet i 14 dage

> Og - jeg havde fattet dét med den manglende smiley... men ville
> alligevel kommentere... Der er nemlig mange, som faktisk ikke ved, at
> kosmetikindustrien, for størstedelen, er holdt op med at teste på dyr...

Selvfølgelig er de det.
Det var deres renomé der krakkelerede da det kom frem.
Men kvinder må jo lide for skønheden. Vi mænd har det jo meget lettere i den
henseende

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-03-02 11:26

Har du ikke et hus apotek i haven ?.
> Hvad gør du så når du bliver syg ?.
> Nåh ja, er snottet i 14 dage

Har set et skilt hos en læge:
En ubehandlet forkølelse tager 14 dage.
Behandler du den med naturmedicin og gamle husråd, er den ovre på kun 2
uger.

> Men kvinder må jo lide for skønheden. Vi mænd har det jo meget lettere i
den
> henseende

Tror I, hihi.

Ligeberettigelse er først indført den dag en skaldet kvinde med hængevom
føler sig sexet.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : x Vuf x

Dato : 21-03-02 12:57

Thu, 21 Mar 2002 11:26:18 +0100, Nina El Falaki wrote:

>Ligeberettigelse er først indført den dag en skaldet kvinde med hængevom
>føler sig sexet.

<SNUP> til en .sig!

--
Mvh Sonja sonpet@***tdcadsl.dk fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalp: 17/10 tricolour 1 pige
-

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-03-02 08:30

On Wed, 20 Mar 2002 22:30:39 +0100, "Finn Jensen"
<vitaeschola@tdcadsl.dk> wrotd:

>Glemte nok smilyen ?

>Brug et udtræk af Pebermynte planten ( Mentha x piperita ), så er din
>forkølelse væk i morgen.

Man kan jo også bare lave en madammimgryde med 2 haletudser 3
babyederkopper lidt uglegylp og noget tis fra tyranusøglen eller
bare vente til forkøelsen er ovre af sig selv undersøgelser viser
at en forkøelse vare 3 uger ligegyldigt hvad man gør ! men tro kan jo
som bekendt flytte bjerge

Fra : Louise Kragh

Dato : 21-03-02 10:34

Ikke helt, hvis man slapper af, holder sig varm og får noget ordentligt at
spise (og ikke kører sig selv træt ved at knokle derudaf i normalt tempo, og
går ud uden overtøj), klarer kroppen det hurtigere. Plejer kun at vare en
uges tid for mig.
Jeg sværger personligt til varm hyldebærsaft med gammel dansk og
friskpressede citroner mmm.
Og så C-vitaminer i brusetabletform.
Mvh
Louise

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-03-02 14:20

On Thu, 21 Mar 2002 10:33:39 +0100, "Louise Kragh" <louise@trolle.dk>
wrotd:

> [...]
>uges tid for mig.
>Jeg sværger personligt til varm hyldebærsaft med gammel dansk og

Ja det hjælper at holde kroppen i ro , men forkøelsesviruset er i
kroppen i 3 uger ligegyldigt hvad man drikker eller gør !

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 21-03-02 11:40

Er jeg virkelig den eneste der gerne vil se kilder for disse påstande? :(

Eller er jeg bare på ignore hos alle fordi det er første gang jeg blander
mig i en debat her?

- Sidsel

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-03-02 11:59

"Sidsel L. Espersen" <stalia@macfat.dk> skrev i en meddelelse
> Eller er jeg bare på ignore hos alle fordi det er første gang jeg
blander
> mig i en debat her?

Nej på ignore er du bestemt ikke hos mig .. og hjertelig velkommen i
gruppen skal da lyde fra mig .. håber du må falde godt til ..

og vedr. nedenstående:

Nej, desværre ikke en påstand!!!
> De ender vitterligt som sæbe og damecreme

Har jeg i al fald af min dyrlæge fået at vide at de hunde, katte osv.
der bliver aflivet hos ham/han afliver privat hos folk går til
forbrænding .. og køer mv. han afliver på gårdene skal folk selv
sørge for at komme af med .. gennem DAKA tror jeg det hedder ..

Smil fra Ami

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-03-02 14:20

On Thu, 21 Mar 2002 11:39:52 +0100, "Sidsel L. Espersen"
<stalia@macfat.dk> wrotd:

> [...]
>
>Eller er jeg bare på ignore hos alle fordi det er første gang jeg blander

så er der sikkert ikke nogle kilder for påstandende ! måske er det
bare en myte ?

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-03-02 16:46

Hej Sidsel

Det kan være utrolig svært, ja umuligt, og tidkrævende at få dokumentation
for hvad de enkelte foderfabrikater indeholder.

Så de fleste her svarer ud fra egne erfaringer.

Du er bestemt ikke på ignore

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-03-02 16:51

Hihi, fik svaret helt hen i vejret ignore it.

For ikke så mange år siden var der 3 muligheder for at komme af med sit døde
husdyr: Forbrændingen (populært kaldet sæbefabrikken, fordi man i hvert fald
lige efter 2. verdenskrig virkelig lavede sæbe og benmel af dem), begrave
det i baghaven, eller købe et rigtigt gravsted til det.

I dag kan du også få dyret kremeret for sig selv eller det kan få en
massekremering sammen med mange andre døde husdyr

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-03-02 08:21

On Mon, 18 Mar 2002 23:49:43 +0100, "Doggy" <post@doggy.dk> wrotd:

> [...]
>ikke indeholder biprodukter,men det vil sige at foderet kun skulle indeholde
>fødeemner der er godkendt til menneskeføde.Tror du på det ?

......Det ved jeg ikke måske er det selvdøde dyr som en anden lige har
skrevet ? hvis det er så er det jo heller ikke noget de ville blære
sig med men stadig bedre end at fodre sin hund med maskinudbenede
dyr hove, kløer, fjer o.s.v.

> [...]
>i en tørfoder kugle indeholder kyllingenæb eller kyllingebrystkød, eller om
>den indeholder fiskemel eller rødspættefilet.

..........Hvis det var helt umuligt for dem at undersøge så ville de
billige tørfodder jo også bare påstå at deres mad ikke indeholdt
biprodukter ! så jeg tror nu stadig at de tjekker det ,der bliver vel
taget stikprøver i labratorier ?

> [...]
>forhandlerne-avance til flere grossistled osv. osv. tror du så at man kan
>sælge hundefoder til 5-10 eller 15 kr. kiloet ?

..............Nej det tror jeg heller ikke , og jeg giver også 30 kr
killoet for mit Nutro , og hos dem kan jeg da forstå hvad maden
indeholder og indse at det er sundere end det billige "hvis det altså
er rigtigt hvad de skriver på pakken" men nogle gange må man jo
stole på det , for man kan jo ikke have et labratorie derhjemme i
stuen

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-03-02 08:32

> [...]

Har du hørt om bur haner ?. Nej vel.
Når kyllingerne sorteres som daggamle ender hane kyllingerne som dyrefoder
mens hønene får den ære at leve et års tid på 20x30 cm og når de så er
udtjente så bliver de til dyrefoder.

> [...]
> billige tørfodder jo også bare påstå at deres mad ikke indeholdt
> biprodukter ! så jeg tror nu stadig at de tjekker det ,der bliver vel

Sidste år lavede Rene ord for pengene en undersøgelse af de forskellige
mærker af hundefoder og klonkusionen var at den billige fra Brugsen var
ligeså god som den dyre fra dyrehandleren. Set ud fra indhold af vitaminer,
proteiner m.v. så var de alle lige gode (eller dårlige om man vil)

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-03-02 08:40

On Tue, 19 Mar 2002 08:31:53 +0100, "Finn Jensen"
> [...]

>ligeså god som den dyre fra dyrehandleren. Set ud fra indhold af vitaminer,
>proteiner m.v. så var de alle lige gode (eller dårlige om man vil)

............Ja den udsendelse så jeg godt , men tror nu ikke meget på
hvad de siger , for du kan også bare se hvor meget der kommer ud i den
anden ende af hunden ! den optager ikke meget af det billige fodder og
der er mange andre ellementer i at undersøge hundemads kvalitet ,
flere end de kan nå at undersøge inden deres tvshow !der vil altid
være forskel på soyaproteiner og proteiner fra kylling o.s.v. og hvad
hvis hunden først udvikler madallergi efter et par år p.g.a. den
biliige mad kemiske antioxidanter o.sv. så ville de jo ikke kunne få
undersøgelsen færdig til deres tvshow 1 de tænker vist mere på
underholdningsværdien og seertallene

Fra : Doggy

Dato : 19-03-02 09:07

> Har du hørt om bur haner ?. Nej vel.
> Når kyllingerne sorteres som daggamle ender hane kyllingerne som dyrefoder
> mens hønene får den ære at leve et års tid på 20x30 cm og når de så er
> udtjente så bliver de til dyrefoder.

Nej de bliver ikke til dyrefoder, de ender som "suppehøns" i supermarkedets
køledisk.De er alt for værdifulde til at ende som hundefoder.

Det meste af en daggammel kylling består af skind og ben og "babyfjer" Hvor
meget næring tror du der er i det ?

> [...]
vitaminer,
> proteiner m.v. så var de alle lige gode (eller dårlige om man vil)

Den undersøgelse som udseendelsen lavede, var også baseret på læsning af
deklarationerne, ikke på en laboratorieundersøgelse af indholdet.
Deklarationer er taknemmelige !!
Iøvrigt er Rene Ord For Pengene en sensationshungrende udsendelse på højde
med diverse ugeblade.

Hilsen

Merete

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-03-02 18:14

> [...]
vitaminer,
> proteiner m.v. så var de alle lige gode (eller dårlige om man vil)

Nu er det ikke alle proteiner m.m. som er lige lette for hunde at optage. Fx
er der mange proteiner i flæskesvær, men de kan bare ikke bruges/udnyttes af
hverken mennesker eller hunde.

Daggamle kyllinger er faktisk et udmærket foder selv til katte.

Min dyrlæge får, de dyr, kremeret, han afliver.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-03-02 19:02

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse

> Min dyrlæge får, de dyr, kremeret, han afliver.

Mon ikke alle dyrlæger gør dette i Danmark efterhånden ?.
Men ellers kan man selv få kremeret hunden eller katten eller Piphans og få
en fin urne og en gravplads med sten og det hele. Ved ikke hvor sådan noget
er generalt men ved Hobro ligger der sådan et sted. Er i øvrigt hulens dyrt

Men omvendt må man jo ikke grave bæstet ned i haven under lindetræet

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 19-03-02 19:25

Finn..skrev i en meddelelse
> Men omvendt må man jo ikke grave bæstet ned i haven under lindetræet

Hvordan er reglerne med det... må man ikke det ?...
Det har naboen sku´ da lige gjordt.. og jeg selv også engang...

Mvh. Lars

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-03-02 20:34

"Lars Gaardsøe" <lars.g@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er reglerne med det... må man ikke det ?...
> Det har naboen sku´ da lige gjordt.. og jeg selv også engang...

Nina siger at reglerne lige er lavet om men hidtil har det ikke været
tilladt noget af grunden var frygten for forureningen af grundvandet og at
ræve kunne grave dyrene op igen hvis de ikke var kommet tilstrækkelig langt
ned.

Måske nogen har en henvisning til den nye lov som angiver hvilken dyr det er
tilladt at begrave i baghaven ?

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-03-02 19:31

"Finn Jensen" <vitaeschola@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Men omvendt må man jo ikke grave bæstet ned i haven under lindetræet

Jo da, det blev lavet om igen, så man må godt begrave kæledyr i haven.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-03-02 20:36

> Jo da, det blev lavet om igen, så man må godt begrave kæledyr i haven.

Har du lige her og nu et link eller andet til den nye lov?.
Det kunne være intersant at se hvilken dyr som er angivet som kæledyr for
selvom Sofie syntes at hendes fuldblods araber er et kæledyr er det jo ikke
sikkert at kredsdyrlægen deler hendes synspunkt

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-03-02 19:37

   On Tue, 19 Mar 2002 19:01:43 +0100, "Finn Jensen"
> [...]

>er generalt men ved Hobro ligger der sådan et sted. Er i øvrigt hulens dyrt
>

>Men omvendt må man jo ikke grave bæstet ned i haven under lindetræet

Der ligger også en meget flot gravplads ude på Amager ,faktisk er den
meget flottere end de gravpladser mennesket har efter min mening

Fra : Louise Kragh

Dato : 20-03-02 08:55

årj hvor er det henne? den er jeg da aldrig stødt på...

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-03-02 12:29

On Wed, 20 Mar 2002 08:55:11 +0100, "Louise Kragh" <louise@trolle.dk>
wrotd:

>årj hvor er det henne? den er jeg da aldrig stødt på...
>mvh
>louise
>
>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

Jeg kan ikke huske adressen , men hvis du kører op på Englandsvej fra
motorvejen imod lufthavnen så drejer man til højre ned af Englandsvej
og så et stykke ned og til højre ned af villavejene det er det
bedste jeg kan forklare

Fra : Louise Kragh

Dato : 20-03-02 13:54

ok tror godt jeg har set det så. Det ligger i er ret lækkert villakvarter?
Lægger nogle gange vejen der forbi når vi lufter

Fra : Louise Kragh

Dato : 19-03-02 15:14

Der er jo meget "kvalitetstørfoder" som er en del dyrere en 5-10 kr kiloet.
Jeg har altdi fodret mine hunde med Eukanuba (i 15 kgs poser koster det ca
23 kr kiloet), og ingen af dem har været specielt syge (og de få gange de
har skyldes det andre årsager end foder, såsom en hale der gik af led af for
megen logren eller hvad det nu var.
De har også flot pels og pæne tænder.
mvh
louise

Fra : Rikke Vang Olsen

Dato : 18-03-02 21:14

Jamen så er det sikkert bare mig, der sidder og nyder Pedigree's nyeste
reklame hver aften. Jeg kunne godt nok aldrig finde på at købe det, og jeg
lytter nu heller ikke særligt efter hvad de siger, men GUUUDD en skøn Border
der er med *S*

Mange hilsner

Rikke Andersen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-03-02 21:42

Er det ikke Master Food, Waltham, der fremstiller det? Nå any way, de er
eksperter i markedsføring, bare tænk på hvor mange mennesker, der er sikker
på deres kattefoder, Whiskas, er det bedste i verden. Selv om det er det
værste skodfoder.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Janni

Dato : 18-03-02 21:48

Hej!
Jeg har ikke set reklamen. Men hjemme hos os fodrer vi med det mine hunde
hand lide, og nu ligger landet altså sådan at den ene af mine hunde faktisk
kun kan lide pedigree og så selvfølgelig det mad jeg spiser. Jeg tror såmænd
ikke at pedigree er så meget dårligere end så meget andet hundemad, men nok
billigere. Og jeg ville da også hidse mig op over noget billigt mad, hvis
jeg hver måned købte foder til 500 kr. (Det har mine også fået enagang, men
det kunne ingen af dem lide - Selvom jeg prøvede flere mærker) Og jeg er
altså ikke typen der bare kan lade maden stå i flere uger, uden at de spiser
noget af det. SÅ kan I kalde mig hvad I vil - Jeg er egentlig ligeglad. Mine
hunde er raske og sunde, og det er det vigtigste. (Ok, den ene har HD, men
det fik den allerede som hvalp, og dengang spiste den dyrlægens dyreste
mærke!!!!!!!!)

Gi' jeres hunde et kram og en kiks fra os!
Rockie, Lukas og Janni

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-03-02 22:06

On Mon, 18 Mar 2002 21:47:35 +0100, "Janni" <rockie@mail.dk> wrotd:

> [...]
>billigere. Og jeg ville da også hidse mig op over noget billigt mad, hvis

Fordi et barn godt kan lide vingummier lader man det jo ikke leve af
det altid vel ?

Det har da ikke noget med prisen at gøre ! man kan jo også købe dyre
røde pølser som er lige så usunde som de billige , det gælder om at
sætte sig ind i indholdsfortegenlsen . Og det at fodre med billigt
tørfodder svarer til at du selv levede af røde pølser hver dag hele
livet , i starten har du det sikkert helt fint med det , men tror du
ikke at du ville blive syg på et tidspunkt ? jeg mener at mange af de
hunde der får madalergi skyldes billig mad , men problemet kommer jo
først efter nogle år sikkert og så har man jo sparet de penge , men så
skal man måske bare bruge dem i den anden ende på dyrelægeregninger ?

Jeg har også læst i flere bøger at hunde_ kan_ blive agresive af at få
mad af dårlig kvalitet

Jeg vil ikke blande mig i hvad andre giver deres hunde af mad , men
syntes bare at det er synd hvis nogen tror at pedigree skulle være
sundt

Fra : Sverre Stokke

Dato : 21-03-02 13:39

woopie@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes: