MS Windows
briani 27239
Extern Firewire Skuffe med 80 GB Disk???
Fra : Carsten Larsen

Dato : 18-03-02 16:08

hej alle

jeg har en imtek firewire extern harddisk skuffe, tilsluttet min bærbare pc,
jeg har hidtil haft en 60gb IBM IDE Harddisk monteret i skuffen, men nu har
jeg købt en Samsung SV8004H 80GB Harddisk, som jeg ville have i istedet for
60´eren

Problemet, er at windows xp ikke kan se disken, hverken under system , eller
under diskhåndtering, så troede jeg selvfølgelig at disken var død, men den
virker fint på en almindelig maskine.

Umiddelbart står der intet på nettet om at externe firewire skuffer skulle
have problemer med store diske, og man kan også flere steder købe færdige
80-160 gb firewire diske, så jeg forstår ikke helt hvorfor det ikke vil køre

Har prøvet at jumpe disken om fra master, slave, cable select m.m., har
prøvet alle de mulige jumperindstillinger, men intet virker.

Har i nogen gode ideer?

mvh Carsten Larsen